[1.9TDI 1Z] Ogrzewanie - problem.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 10
- Rejestracja: 07 sty 2009, 01:14
Z tego co zrozumiałem to silnik masz nagrzany przynajmniej do 70 stopni i ogrzewanie działa słabo ale nawiew jest to na pewno są przegrody przynajmniej ta główna co kieruje powietrzem ciepło zimno po prostu gąbka na przegrodzie sparciała i sie skruszyła a przegroda bez tej gąbki nie jest szczelna i ma na swojej powierzchni jeszcze otwory przez które na mniejsze opory przepłynąć niż przez nagrzewnicę. przynajmniej tak było u mnie jak nie chciało mnie grzać.
Będzie działało tak jak piszesz (zarówno ciepłe jak i z klimy powietrze) pod warunkiem że masz zamontowane tunele do nawiewu pod siedzeniami kierowcy i pasażeracolorumia pisze:witam dołączam się do pytania czy jeśli mam pokrętło nawiewu nastawione na nogi to czy powinno lecieć cieple powietrze na nogi pasażerów z tylu z tych kratek co są pod siedzeniem? czy z nich leci tylko zimne powietrze jak działa klimatyzacja?
fachowo nazywa sie to: Kanał doprowadzający powietrze ogrzewania tylniej kabiny
numery tychże tuneli to
893 819 503A
893 819 504A
8A0 819 801
8A0 819 802
893 819 623A
893 819 624A
-
- Forum Audi 80
- Posty: 59
- Rejestracja: 30 kwie 2007, 17:32
- Lokalizacja: Biłgoraj
No witam ja sie dolacze do dyskusji z moim problemem Mam B4 1Z '93 z wloch . I mam taki problem grzanie jest troche kiepskie, glowny srodkowy nawiew daje na 4 biegu takie cieple powietrze, ale boczne nawiewy duzo chlodniejsze powietrze, taka samo jak sie ustawi na nogi lub na szybe to powietrze jest tylko lekko cieple. Sprawdzalem przewody co ida do nagrzewnicy i spowrotem, to jak wentylator chodzi na 4 biegu to czuc spadek temperatury na drugim przewodzie jest chlodniejszy od tamtego ale na tyle cieply ze i tak mozna sie nim poparzyc. hmm uklad jest napewno odpowietrzony chyba ze po pol roku sie sam zapowietrzyl. Oraz mam lekki zapach plynu chlodniczego w kokpicie przy wlaczaniu grzania, ale nie zawsze, dywaniki sa suche z obydwu stron, jak pada deszcz to paruja mi szyby w aucie. Prosze o jakies rady bo np przy jezdze na trasie to nie zdarza sie tak zeby bylo goraco w aucie chyba ze dmuchawa chodzi na maxa przez 40 km to moze i wtedy. Ale wiem ze w innych autach jest duzo lepsze grzanie ze po 10 min to sie w aucie wysiedziec nie da w zimie, tak wiec dlaczego w takim sprzecie ma byc gorzej
Prosze o jakies porady co to moze byc i co mozna zrobic z tym?

jak układ jest szczelny to sam sie nie zapowietrzy chyba ze jest uszkodzony jakiś wąż lub krociec.CartmanDevil pisze:uklad jest napewno odpowietrzony chyba ze po pol roku sie sam zapowietrzyl
objaw uszkodzonej nagrzewnicy. a ubywa płynu ?CartmanDevil pisze:mam lekki zapach plynu chlodniczego w kokpicie przy wlaczaniu grzania
skoro piszesz że czuć w kabinie zapach płynu, ogrzewanie jest kiepskie, a z bocznych kratek leci chłodniejsze powietrze jest duze prowdopodobienstwo że nagrzewnica przecieka, płyn chłodniczy najprawdopodobniej uszkodził piankę na klapkach wewnątrz obudowy nagrzewnicy i dlatego pomimo goracych wężów zasilających nagrzewnice leci letnie powietrze bo ciepłe powietrze miesza się przez owe dziury w klapkach z zimnym powietrzem z zewnątrz. Parowanie szyby to również może być objaw nieszczelnosci w nagrzewnicy.CartmanDevil pisze:grzanie jest troche kiepskie, glowny srodkowy nawiew daje na 4 biegu takie cieple powietrze, ale boczne nawiewy duzo chlodniejsze powietrze, taka samo jak sie ustawi na nogi lub na szybe to powietrze jest tylko lekko cieple
Gorąca i cieknąca nagrzewnica powoduje parowanie płynu i osadzanie sie pary wodnej na szybie.
Na początku jeśli masz możliwosć to sprawdź ciśnieniowo nagrzewnicę.
Jeden krocieć zaślepiasz a do drugiego pompujesz specjalna pompką ciśnienie.
I obserwujesz na manometrze czy nabite ciśnienie spada.
Tylko nie przekraczaj ciśnienia 1,5 Bara bo to może ją uszkodzić.
Jeśli będziesz miał szczelne połączenia a ciśnienie spadnie będziesz wiedział że nagrzewnica ma nieszczelność.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 39
- Rejestracja: 09 sty 2009, 18:17
- Lokalizacja: Kamienna Góra
-
- Forum Audi 80
- Posty: 59
- Rejestracja: 30 kwie 2007, 17:32
- Lokalizacja: Biłgoraj
Koszt w sumie niewielkiCartmanDevil pisze:W takim razie prosze o szacunkowy koszt takiej naprawy gdyz jest zima i nie mam warunków by samemu przeprowadzic taka naprawe.
Nagrzewnica to 30-50 zł (dobrej klasy zamiennik Litens lub febi bildstein)
Ori Behr to prawie 300zł
natomias Nakład pracy i czasochłonnośc jest dośc duża.
Wszystko zalezy od mechanika który to będzie robił.
Dla przykładu ja takie coś zrobie za 100zł lub gdy jest klima lub airbagi to 130zł
Jesli dochodzi do tego naprawa klapek sterujących to koszt rośnie do 150zł
W innych markach aut tez robiłem takie operacje i cena jest do indywidualnego ustalenia. Jak pisałem zalezy od mechanika.
Co do warunków to pasowało by mieć ogrzewane pomieszcze podczas demontażu deski bo gdy się to zrobi na zimnie to na 101% popeka nam deska rozdzielcza (na zaokrągleniu zegarów).
Nie jest to trudna robota, gdzieś na forum był fotostory odnosnie wymiany nagrzewnicy. Jedynie trzeba mieć miejsce, czas, ochotę, cierpliwość i kilka podstawowych narzędzi
[ Dodano: 2009-01-13, 21:20 ]
na tylnie boczne szyby nie ma nawiewów. są tylko kratki.Ronaldo pisze:na tylnich szybach bocznych są nawiewy ale wogule jak tył zaparuje to nic z nich nie dmucha Powinien być tam nawiew????Poproszę o podpowiedź
Jedynie mozna domontować nawiew do tylniej cześci kabiny.
tj nadmuch powietrza jest z pod fotela kierowcy i pasażera w takich półkolistych otworach ale żeby to zrobic trzeba montować specjalne tunele nawiewów tylniej części kabiny
colorumia pisze:colorumia napisał/a:
witam dołączam się do pytania czy jeśli mam pokrętło nawiewu nastawione na nogi to czy powinno lecieć cieple powietrze na nogi pasażerów z tylu z tych kratek co są pod siedzeniem? czy z nich leci tylko zimne powietrze jak działa klimatyzacja?
Będzie działało tak jak piszesz (zarówno ciepłe jak i z klimy powietrze) pod warunkiem że masz zamontowane tunele do nawiewu pod siedzeniami kierowcy i pasażera
fachowo nazywa sie to: Kanał doprowadzający powietrze ogrzewania tylniej kabiny
numery tychże tuneli to
893 819 503A
893 819 504A
8A0 819 801
8A0 819 802
893 819 623A
893 819 624A
- IC69
- Przyjaciele
- Posty: 4800
- Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
- Imię: Irek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Warszawa
Ronaldo, to są tylko takie atrapy, a w sumie sam nie wiem do czego to ma byćRonaldo pisze:na tylnich szybach bocznych są nawiewy ale wogule jak tył zaparuje to nic z nich nie dmucha
