[80 B4 ABK] szarpie przy hamowaniu silnikiem
[80 B4 ABK] szarpie przy hamowaniu silnikiem
wiec tak, jak sie silnik zagrzeje - na zimnym jest to ciężko zaobserwować, po spuszczeniu nogi z gazu czuć szarpnięcie, jest jedno - tak jakby był jakiś luz w układzie przeniesienia napędu,
najbardziej zauważalne w okolicach 2tys obr/min .. podobnie jest po gwałtownym dodaniu gazu ..
półośki sprawdzone - wg diagnosty maja minimalny luz, napewno nie zauważalny podczas jazdy .. co to jeszcze może być ?
najbardziej zauważalne w okolicach 2tys obr/min .. podobnie jest po gwałtownym dodaniu gazu ..
półośki sprawdzone - wg diagnosty maja minimalny luz, napewno nie zauważalny podczas jazdy .. co to jeszcze może być ?
Ktoś pomyśli, że żartuję, ale wcale tak nie jest. Kolego sprawdź ustawienie zapłonu. Prawdopodobnie przy hamowaniu silnikiem dochodzi do przerw w ciągłości iskry.
Kup sobie taki testerek diodowy zapłonu za kilkanascie PLN, podłącz go do instalacji zapłonowej a jadąc autem i obserwując wskazania przekonasz się, że wcale nie żartuje.
W momentach szarpnięć silnika iskra zanika, by po chwili pojawić się i ponownie "zakolebać" silnikiem.
Oczywiście mogę się mylić. Podobne objawy mogą wystapić również przy uszkodzonej kopułce i palcu rozdzielacza.
Kup sobie taki testerek diodowy zapłonu za kilkanascie PLN, podłącz go do instalacji zapłonowej a jadąc autem i obserwując wskazania przekonasz się, że wcale nie żartuje.
W momentach szarpnięć silnika iskra zanika, by po chwili pojawić się i ponownie "zakolebać" silnikiem.
Oczywiście mogę się mylić. Podobne objawy mogą wystapić również przy uszkodzonej kopułce i palcu rozdzielacza.
odgrzeje ..
samochod po sprowadzeniu mial problemy z zaplonem - aparat (caly) zostal podmieniony na jakis od PASSATA 2.0 .. i niby wszystko chodzilo dobrze (nie sprawdzalem wtedy tego szarpania) - moze to byc wina tego aparatu ? ponadto zaobserwowalem ze jak sciagam go z wyzszych obrotow - tzn odejmuje gazu np przy 5tys obr/min to wtedy nie szarpie ..
co wiecej - silnik jakos dziwnie zachowuje sie z obrotami - przewaznie nawet na wolnych ma 1100obr/min - czasem samoczynnie podnosza sie mu do 1200-1400, czasem (bardzo rzadko) nawet do 2000obr/min .. a zupelnie innym razem potrafi miec okolo 800obr/mi ... powiazac jakos te dwie rzeczy ??
samochod po sprowadzeniu mial problemy z zaplonem - aparat (caly) zostal podmieniony na jakis od PASSATA 2.0 .. i niby wszystko chodzilo dobrze (nie sprawdzalem wtedy tego szarpania) - moze to byc wina tego aparatu ? ponadto zaobserwowalem ze jak sciagam go z wyzszych obrotow - tzn odejmuje gazu np przy 5tys obr/min to wtedy nie szarpie ..
co wiecej - silnik jakos dziwnie zachowuje sie z obrotami - przewaznie nawet na wolnych ma 1100obr/min - czasem samoczynnie podnosza sie mu do 1200-1400, czasem (bardzo rzadko) nawet do 2000obr/min .. a zupelnie innym razem potrafi miec okolo 800obr/mi ... powiazac jakos te dwie rzeczy ??