[B4 AAZ]brak podświtlania zegarów
[B4 AAZ]brak podświtlania zegarów
Witam.Mam problem, nie działa mi podświetlenie zegarów i naweiwu. Przejrzałem całe forum i we wszystkich tematach o tym zjawisku problem dotyczył bezpiecznika nr 14, a u mnie bezpiecznik jest cały, przejrzałem wszystkie kable, podświetlenie schowka, popielniczki itp. Zreanimowałem nawet wiązke tylnej klapy i nic. Z tego co mi wiadomo to ten sam bezpiecznik odpowiada za tylne światła(tzn przeciwmgilne itp) i za podwietlenie, światła działają a podswietlenie nie. Nie mam już pomysłów co może być przyczyną, może chociaż ktoś wie która wtyczka pod kierownicą dotyczy, podświtlenia to będe szukał po punktach, gdzie ginie napięcie. Dodam tylko, że problem się zaczął po podłączeniu sterownika do centalnego zamka, ale sterownik podłączałem przy pompce w bagażniku, jedyna ingeremcja to było podłączenie kierunków do centralki.
gdyby to bylo tylko to to maly problem bo i tak czekam na zegary z obrotkiem, ale w sumie dlaczego by sie to spaliło i dlaczego nie swieca nawiewy?? jeszcze zapomnialem ze zamiast bezpiecznika 5A byl wsadzony 20A, moze dlatego zwarcie poszlo na zegary, ale dalej potrzebuje ktora kostaka pod kierownica jest odpowiedzialna za podświetlenie
Dla tego że miałeś wsadzony bezpiecznik 20A zamiast 5Aboostertd pisze:ale w sumie dlaczego by sie to spaliło
Dla tego że nawiewy są podłączone do tego samego źródła co lampki w liczniku.boostertd pisze:dlaczego nie swieca nawiewy?
W kostce białej pod kierownicą szukaj przewodu szaro-zielonego, przewód ten idzie do regulatora natężenia oświetlenia w liczniku kostka żółta pinnr 1, a dalej wychodzi z licznika też żółtą kostką tylko pinem nr 5 (po regulacji) kolor szaro-błękitny dalej i zasila pozostałe odbiorniki.boostertd pisze:ktora kostaka pod kierownica jest odpowiedzialna za podświetlenie
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Można spróbować kręcić pokrętłem od jasności jednocześnie je wciskając i przeginając na boki, u mnie po takiej operacji czasami zaczynało działać podświetlanie.
Kiedyś u mojego wujka nie działało podświetlanie bo "fachowiec" przy wymianie przełączników zespolonych na kierownicy wyrwał z lewej kostki (przełączników zespolonych) kabelek który włączał podświetlanie, po wciśnięciu na miejsce kombinerkami podświetlanie wróciło do normy.
Kiedyś u mojego wujka nie działało podświetlanie bo "fachowiec" przy wymianie przełączników zespolonych na kierownicy wyrwał z lewej kostki (przełączników zespolonych) kabelek który włączał podświetlanie, po wciśnięciu na miejsce kombinerkami podświetlanie wróciło do normy.
Kolego bezpiecznik jest "najsłabszym ogniwem" pewnego układu, jak się cokolwiek w nim stanie (np zwarcie) to właśnie on się przepala (dlatego żeby nie szukac po całym aucie przepalonego kabelka), więc nie można dawać większych bezpieczników niż są przewidziane na dany układ (można inne w zastępstwie - ale tylko mniejsze) Jak dasz za duzy bezpiecznik to inne miejsce układu staje sie najsłabsze (często trudno dostępne <ok>) w przypadku podświetlenia zegarów i nawiewu to jednym z takich miejsc jest ścieżka. Kolego zanim zaczniesz cokolwiek robić wymień bezpiecznik na właściwy (5A) i sprawdź wszystkie inne w aucie czy są <ok>
Mobilek, kolega w B4 nie ma coś tam inaczej? <ok>
Mobilek, kolega w B4 nie ma coś tam inaczej? <ok>
dexx, wiem na czym polega zasada dzialania bezpiecznika i to nie moj chory wymysł tylko porzedniego właściciela, ja założyłem tam spowrotem 5A, najprawdopodobniej koles zalozyl tam 20A a bo 5A spadł mu w te wiazki pod kierownica bo tam go znalazłem, moze dzisiaj dostane nowy licznik to sie wszystko wyjasni
no wiec tak, dexx, miał racje, przpeliła się ścieżka, nie wiem gdzie poszło zwarcie ale znalazłem tą ścieżke zrobiłem małą lepianke i zaświeciło na jakieś 5 min ale już wiem gdzie tkwi problem. Po przejrzeniu wszystkich bezpieczników okazałoe sie, że co 3 nie jest taki jak powinien być.
Teraz jak znowu zgasło podświetlenie okazało się, że spalił sie bezpiecznik nr14, po jego wymiaie już nie świeci wogle, najprawdopodoniej to moja zlepiona ścieżka przepaliła się znowu. Ciekawe tylko czy to wina tego lepienia czy coś robi zwarcie, ale w sumie zaezpieczyłem wszystkie punkty które mogłyby mieć coś wspulnego z tym bezpiecznikiem.
W każdym razie problem rozwiązany,pozostało czekać aż przyjdzie w końcu ten licznik, dzięki za wszystkie podpowiedzi.
Teraz jak znowu zgasło podświetlenie okazało się, że spalił sie bezpiecznik nr14, po jego wymiaie już nie świeci wogle, najprawdopodoniej to moja zlepiona ścieżka przepaliła się znowu. Ciekawe tylko czy to wina tego lepienia czy coś robi zwarcie, ale w sumie zaezpieczyłem wszystkie punkty które mogłyby mieć coś wspulnego z tym bezpiecznikiem.
W każdym razie problem rozwiązany,pozostało czekać aż przyjdzie w końcu ten licznik, dzięki za wszystkie podpowiedzi.
Tak, boostertd znowu przepaliła się ścieżka, mi się też kiedyś przepaliła kilka razy aż znalazłem przyczynę - zepsute podświetlenie popielniczki - robiło się zwarcie. Kolego jeśli na dzień dzisiejszy włożył byś nowy licznik, ścieżka znowu się przepali Musisz znaleźć przyczynę - miejsce zwarcia itp. Możesz ściągnąć sobie schematy elektryczne z centrum.audi80.pl, zobaczyć co obejmuje obwód podświetlania zegarów, ja myślę że będzie to podświetlenie tablicy - nawiewu - popielniczka (jeśli masz) - schowek. Nie przypominam sobie czy coś jeszcze. powodzenia, pozdro <ok>boostertd pisze:spalił sie bezpiecznik nr14, po jego wymiaie już nie świeci wogle, najprawdopodoniej to moja zlepiona ścieżka przepaliła się znowu. Ciekawe tylko czy to wina tego lepienia czy coś robi zwarcie, ale w sumie zaezpieczyłem wszystkie punkty które mogłyby mieć coś wspulnego z tym bezpiecznikiem.
dexx, duzo czytałem na forum i ztego co wiem to ten bezpiecznik obejmuje:
14 oświetlenie tablicy rejestracyjnej, oświetlenie wskaźników, oświetlenie
komory silnikowej,oświetlenie skrzynki na rękawiczki - 5A i do tego chyba jeszcze bagaznik.
wszystko to mam sprawdzone zaizolowane, w tylnej klapie zrobiłem regeneracje wiazki(przy okazji znalały sie przeciwmgielne) w schowku mam tak zabezpieczona ta lampke ze nie ma opcji zwierania, zaplniczke tez zaizolowałem, ale zanim tam zajrze rzuce jeszcze okiem na nawiewy bo tam nic nie sprawdzałem, a jak zapaliło mi sie podswietlenie na liczniku to na nawiewach dopiero po jakims czasie.
Dla mnie w tym momencie najważniejsze jest to, że wiem, że prad do licznika dochodzi, bo to mnie martwiło, a reszte się pomału ogarnie:)
14 oświetlenie tablicy rejestracyjnej, oświetlenie wskaźników, oświetlenie
komory silnikowej,oświetlenie skrzynki na rękawiczki - 5A i do tego chyba jeszcze bagaznik.
wszystko to mam sprawdzone zaizolowane, w tylnej klapie zrobiłem regeneracje wiazki(przy okazji znalały sie przeciwmgielne) w schowku mam tak zabezpieczona ta lampke ze nie ma opcji zwierania, zaplniczke tez zaizolowałem, ale zanim tam zajrze rzuce jeszcze okiem na nawiewy bo tam nic nie sprawdzałem, a jak zapaliło mi sie podswietlenie na liczniku to na nawiewach dopiero po jakims czasie.
Dla mnie w tym momencie najważniejsze jest to, że wiem, że prad do licznika dochodzi, bo to mnie martwiło, a reszte się pomału ogarnie:)
dexx, skoro podświetlanie licznika idzie przez ten bezpiecznik i tą ścieżkę w liczniku, to ta ścieżka raczej nie zasila nic więcej niż to, co jest wymienione dla tego bezpiecznika. Nie mniej jednak bardzo możliwe, że jednak podświetlanie gniazda zapalniczki również siedzi na bezpieczniku 14 (w końcu włącza się razem z resztą elementów na tym bezpieczniku), także przyłączam się do rady, żeby sprawdzić zapalniczkę.
Jeżeli wartość bezpiecznika jest dobra, to po założeniu nowych zegarów już nie powinno przepalić ścieżki tylko będzie palić bezpiecznik.
Jeżeli wartość bezpiecznika jest dobra, to po założeniu nowych zegarów już nie powinno przepalić ścieżki tylko będzie palić bezpiecznik.