[80 B4 1.9 TDI 1Z] Jaki interfejs VAG do silnika 1Z?
[80 B4 1.9 TDI 1Z] Jaki interfejs VAG do silnika 1Z?
Witam!
No właśnie jaki powinienem kupić interfejs do AVANTA 95rok 1.9TDI 1Z, żebym mógł między innymi zresetować błąd poduch po demontażu licznika i do pozostałej diagnostyki.
Czytam posty i straszny "rozrzut"- jakieś linie L lub K, albo na USB lub COM2 czy jakiś max 232.
Proszę więc o doradzenie mi jaki interfejs będzie pasował do mojego dieselka.
Posiadam Laptopa z portem i USB i COM2(wolałbym na COM2) z procesorem PII 366MHz.
Czy np. coś takiego będzie odpowiednie?:
http://www.allegro.pl/item265972515_int ... ocja_.html
albo co to jest?:
http://www.allegro.pl/item269316944_2x2 ... ocja_.html
Proszę o poradę i z góry dziękuję.
Pozdrawiam Przemek.
No właśnie jaki powinienem kupić interfejs do AVANTA 95rok 1.9TDI 1Z, żebym mógł między innymi zresetować błąd poduch po demontażu licznika i do pozostałej diagnostyki.
Czytam posty i straszny "rozrzut"- jakieś linie L lub K, albo na USB lub COM2 czy jakiś max 232.
Proszę więc o doradzenie mi jaki interfejs będzie pasował do mojego dieselka.
Posiadam Laptopa z portem i USB i COM2(wolałbym na COM2) z procesorem PII 366MHz.
Czy np. coś takiego będzie odpowiednie?:
http://www.allegro.pl/item265972515_int ... ocja_.html
albo co to jest?:
http://www.allegro.pl/item269316944_2x2 ... ocja_.html
Proszę o poradę i z góry dziękuję.
Pozdrawiam Przemek.
- Solskier
- Forum Audi 80
- Posty: 4315
- Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
przemli, Jeśli chcesz kupic coś naprawde dobrego to kup vaga który obsługuje protokól hex i can ale to już dość dorga zabawka bodajże ceny od 400zł... ale do łaczenia ze swoim 1Z wystarczy Ci najprostrzy vag usb czy com to już bez różnicy, ja wolałbym na usb, coś w stylu tego http://www.allegro.pl/item266931462_int ... b_kkl.html
A to wyjasnienie tego co wg Ciebie jest "rozrzutem":
Com- torche przestarzałe
USB-dobre i bezproblemowe w insalacji i posiadają automatyczne przełacznaie lini K z linią L czyli automatyczny interfejs KKL- automatyczne przełączanie między K i L realizowane przez elektronikę w interfejsie co zapewnia pełną kompatybiloność zarówno ze samachadami starszymi, jak i tymi po 2002r.
232 MAX-interfejs nie posiadający KKL (patrz wyrzej) pod port RS232 - COM (to co każdy potocznie nazywa COM2 gdzie 2 jest jednynie nr złacza w dodatku tylko wirtualnym numerem )czyli działa pod DOSem i współpracuje ze starszymi programami....
Wszystko na temat <ok>
A to wyjasnienie tego co wg Ciebie jest "rozrzutem":
Com- torche przestarzałe
USB-dobre i bezproblemowe w insalacji i posiadają automatyczne przełacznaie lini K z linią L czyli automatyczny interfejs KKL- automatyczne przełączanie między K i L realizowane przez elektronikę w interfejsie co zapewnia pełną kompatybiloność zarówno ze samachadami starszymi, jak i tymi po 2002r.
232 MAX-interfejs nie posiadający KKL (patrz wyrzej) pod port RS232 - COM (to co każdy potocznie nazywa COM2 gdzie 2 jest jednynie nr złacza w dodatku tylko wirtualnym numerem )czyli działa pod DOSem i współpracuje ze starszymi programami....
to jest adapret do Gniazda OBD II czyli Połaczenia linik K i L plus zasilanie, NIEZBEDNA rzecz do naszych niuniek.przemli pisze:albo co to jest?:
http://www.allegro.pl/ite..._promocja_.html
Wszystko na temat <ok>
Dzięki Solskier.
A czy mógłbyś mi w takim razie wytłumaczyć w co właściwie muszę się zaopatrzyć (no i najlepiej po jak najtańszych kosztach) żeby mieć to minimum do komunikacji z moim avancikiem, żebym mógł wykrywać usterki i usuwać np, błąd poduchy po demontażu licznika. Laptopa oczywiście już mam
Słyszałem że różnie bywa z tą komunikacją przez USB że ponoć stabilniejsze jest przez port COM-no ale może się mylę.
I jeszcze jakbyś mógł napisać gdzie to podłącza się w samochodzie to byłbym ci naprawdę za to wszystko wdzięczny
Pozdrawiam
A czy mógłbyś mi w takim razie wytłumaczyć w co właściwie muszę się zaopatrzyć (no i najlepiej po jak najtańszych kosztach) żeby mieć to minimum do komunikacji z moim avancikiem, żebym mógł wykrywać usterki i usuwać np, błąd poduchy po demontażu licznika. Laptopa oczywiście już mam
Słyszałem że różnie bywa z tą komunikacją przez USB że ponoć stabilniejsze jest przez port COM-no ale może się mylę.
I jeszcze jakbyś mógł napisać gdzie to podłącza się w samochodzie to byłbym ci naprawdę za to wszystko wdzięczny
Pozdrawiam
- Solskier
- Forum Audi 80
- Posty: 4315
- Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
przemli, Ja generalnie poleciałbym Ci vaga pod usb, napewno te tensze USB wykonane są w lepszej technologi niż te w podobnej cenie pod coma, bo można kupić pożądnego vaga pod coma ale to sporo kasy kosztuje. Ja kupilbym USB z komunikacja nie ma problemu przecież to jest tylko inna wtyczka, a w konfiguracji sprzetowej komputera usawiasz port usb jako port com i komputer widzie vaga jako Com, ja np tak mam zrobione i bez problemu używam program Vag com i łacze sie jako COM a do nowszych versji Vaga jako USB. Co do potrzebnych rzeczy napewno ta przejściówka linik K i L do OBD II, bo bez tego sie nie połaczysz bo w naszych niuniach są jeszcze starego typu wtyki i dla tego musi isc ta przejsciówka (wtyczki w skrzynce bezpieczników tak jak powiedział Kolegapilocik69, ) Jak dla mnie to ten co Ci poleciłem jest OK, aż tak drogi nie jest ale napewno bedziesz zadowolony, co do tych tańszych nie mam pojecia. PS najlepsze są te co Ci napisałem na protokole Hex i Can ale to droga zabawka.
przemli kolego nie chcę Cię tu wprowadzać w błąd ale silniki 1z nie zawsze chcą się łączyć z kompem. Poszukaj, na forum jest wiele tematów z pytaniami dlaczego nie można się podłączyć do silnika 1z a jeszcze nigdzie nie znalazłem na to odpowiedzi. Ja też mam taki problem, że nie mogę się podłączyc i nie wiem dlaczego. Byłem na spocie i wszyscy, którzy mieli silniki benzynowe podłączyli się, a ja nie mogłem. Był jeszcze jeden diesiel ale on nawet nie próbował, bo mówił, że i tak nic z tego nie będzie. Interfejs był na USB i może dlatego, ale zanim kupisz postaraj się gdzieś u znajomego sprzwdzić czy da się połączyć z Twoim silnikiem. Gdzieś na forum czytałem, że jeżeli w aucie jest komputer z boscha to są problem, ale nie wiem czy czegoś nie pomieszałem. Poszukaj trochę na forum pewnie znajdziesz tematy o któych piszę... pozdrawiam
- Solskier
- Forum Audi 80
- Posty: 4315
- Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
Dokładnie problemy zwiazane są z tym tempym pseudo komputerem jak jest przepływka boscha... Generalnie jak miałem 1Z z boschem to łaczyłem sie tylko i wyłaczenie deltascnem vag niegdy mi tego nie ruszył, a próbowałem z każdej strony, teraz jak ma przepłykwe pierburga, to łaczyło sie prawie zawsze, a jak zroibłem wirusa to już nie ma mowy żeby sie nie połaczyło, teraz zmieniam komputer na 16 biotwy ale nie wiem jakie bedą efekty jeżeli chodzi o łaczenie sie.MAKLER pisze:Gdzieś na forum czytałem, że jeżeli w aucie jest komputer z boscha to są problem, ale nie wiem czy czegoś nie pomieszałem
Witam. odświeżam temacik zdecydowałem się wkońcu na zakup interfejsu VAG do swojej Niuni. Przewertowałem forum i muszę przyznać że są pewne problemy z połączeniem niektórych modeli, posiadam przepływke BOSCHA i do końca nie jestem pewien jaki Vag zakupić
zastanawiam się nad zakupem tego:
http://www.viaken.pl/sklep.php?lang=pl&kat=5&prodid=10
ewentualnie tego:
http://www.viaken.pl/sklep.php?lang=pl&kat=5&prodid=76
Z tego co wyczytałem na forum po potrzebuje kabel do komunikacji o nazwie OBD1 jednak w 1-wszym wymienionym linku jest kabel z pinami czy on spełnia takie same parametry jak typowy kabel OBD1??? w 2 linku są już wszystkie kable więc nie powinienem sie martwić o zły dobór kabli.
Może ktoś nabył jakiś inny zestaw który bezproblemowo łączy się z silnikiem 1Z na przepływce BOSCHA i może go polecić!
Ps. obecnie mam do usunięcia błąd aibag i ogólnie chciałem sprawdzić stan swojej niuni czy jest ktoś kto może mnie odpowiednio nakierować.
Pozdrawiam
i dziekuję
szkodnik
zastanawiam się nad zakupem tego:
http://www.viaken.pl/sklep.php?lang=pl&kat=5&prodid=10
ewentualnie tego:
http://www.viaken.pl/sklep.php?lang=pl&kat=5&prodid=76
Z tego co wyczytałem na forum po potrzebuje kabel do komunikacji o nazwie OBD1 jednak w 1-wszym wymienionym linku jest kabel z pinami czy on spełnia takie same parametry jak typowy kabel OBD1??? w 2 linku są już wszystkie kable więc nie powinienem sie martwić o zły dobór kabli.
Może ktoś nabył jakiś inny zestaw który bezproblemowo łączy się z silnikiem 1Z na przepływce BOSCHA i może go polecić!
Ps. obecnie mam do usunięcia błąd aibag i ogólnie chciałem sprawdzić stan swojej niuni czy jest ktoś kto może mnie odpowiednio nakierować.
Pozdrawiam
i dziekuję
szkodnik
http://www.viaken.pl/sklep.php?lang=pl&kat=5&prodid=76
Ja posiadam wlasnie ten interfejs, mozna znalezc taniej np na Alledrogo.
Szukaj interfejsu do samochodow grupy VAG z wtyka OBD1(OBD)
Ja posiadam wlasnie ten interfejs, mozna znalezc taniej np na Alledrogo.
Szukaj interfejsu do samochodow grupy VAG z wtyka OBD1(OBD)
ja mam fejsa z 1 linia K na coma na układzie max 232 i łacze sie ze swoim autkiem audi 92r ale tylko takim starym laptopem, mam della pII 366 i za cholere nie chce sie polaczyc mimo ze tez nie pierwszej mlodosci laptop ale wystarczajacy do diagnostyki domowej :mrgreen: podobno problem jest w portach com a glownie chodzi o napiecia tx i rx, fejsem z 1 linia K łacze sie tez z nowszymi autkami, wiadomo ze do profesjonalnej diagnostyki to potrzebny jest porzadny fejsik na CAN lub hex jak napisal Solskier ale to jest dla tych ktorzy robia diag w roznych autach, dla wlasnych potrzeb jeszcze do audi z 92r na przeplywce boscha to kupil bym najtanszy fejs bo i tak zczytasz jak sie oczywiscie polaczysz tylko grupe000, kody błedów chyba ze bedziesz sie zajmowal diagnostyka zawodowo :lol: