[All] Termostat a wskazania temperatury
- M@rcus
- Forum Audi 80
- Posty: 1037
- Rejestracja: 18 sty 2007, 11:22
- Lokalizacja: Lublin-Zakrzówek
- Kontakt:
To i ja dołącze się do pytania, bo już sam nie wiem, mam silnik 1.6 Diesel JK i temp. o tej porze roku na dworze , 0 bądź -2 stopnie po przejechaniu 40km temp. skacze max do 60 stopni, średnia prędkość na trasie ok 100km/h. silnik się nagrzewa i zaczyna dmuchać już ciepełkiem po przejechaniu ok. 2 km, co mi poradzicie? czy może być uszkodzony termostat? Pozdrawiam serdecznie
witam. mam problem z temperatura. od niedawna jakos łapie mi temperature 90 czasami ponad(nigdy nie spadnie tylko powoli rosnie) po przejechaniu ok 30km co wczesniej miał temp 87-80 stopni. silnik jest ciepły i chłodnica. wczoraj raz sprawdzałem w zbiorniczku uzupełniajacym wode to była gorąca a nastepnym razem gdy przejechałem ok 30km woda była 5-10 stopni no a chłodnica ciepła. pod koniec starego roku wymieniałem uszczelke pod głowica. czym moze to byc spowodowane.
pozdrawiam Gulczas19
pozdrawiam Gulczas19
Chyba się kolego pomyliłeś.
To ten górny gruby wąż, który idzie o d g ł o w i c y do c h ł o d n i c y nagrzewa się najpóźniej.
Bynajmniej w moim b3 tak się dzieje. Wczoraj przy -23" i czterech przejechanych kilometrach był zimny jak jak lód. Pokazałem to kolesiowi, bo nie wierzył.
To ten górny gruby wąż, który idzie o d g ł o w i c y do c h ł o d n i c y nagrzewa się najpóźniej.
Bynajmniej w moim b3 tak się dzieje. Wczoraj przy -23" i czterech przejechanych kilometrach był zimny jak jak lód. Pokazałem to kolesiowi, bo nie wierzył.
Ostatnio zmieniony 08 sty 2009, 22:40 przez antoni, łącznie zmieniany 1 raz.
Tak wtrącę się, że tak powiem do tematu:
Dziś wymieniłem termostat (jak już wcześniej pisałem miałem non stop 60* i długo się nagrzewał) na Vernet za 30zł, który tak wszyscy odradzają. Przed założeniem oczywiście sprawdziłem jego działanie w garnku z wodą na palniku. Jak się okazało, wszystko działa cacy, autko łapie 87*po 4-5km i tak trzyma, na postoju wskakuje powyżej 90 a następnie z powrotem wraca do normy. Także jeżeli chodzi o wybór firmy, po prostu trzeba sprawdzić czy dany termostat jest dobry lub zły, bo czy to Vernet czy Wahler, nie ma to żadnego wpływu na działanie układu chłodzenia.
Dziś wymieniłem termostat (jak już wcześniej pisałem miałem non stop 60* i długo się nagrzewał) na Vernet za 30zł, który tak wszyscy odradzają. Przed założeniem oczywiście sprawdziłem jego działanie w garnku z wodą na palniku. Jak się okazało, wszystko działa cacy, autko łapie 87*po 4-5km i tak trzyma, na postoju wskakuje powyżej 90 a następnie z powrotem wraca do normy. Także jeżeli chodzi o wybór firmy, po prostu trzeba sprawdzić czy dany termostat jest dobry lub zły, bo czy to Vernet czy Wahler, nie ma to żadnego wpływu na działanie układu chłodzenia.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 111
- Rejestracja: 07 wrz 2007, 22:05
- Lokalizacja: Śląsk
-
- Forum Audi 80
- Posty: 111
- Rejestracja: 07 wrz 2007, 22:05
- Lokalizacja: Śląsk
- IC69
- Przyjaciele
- Posty: 4800
- Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
- Imię: Irek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Warszawa
To ja wam opowiem, swoja historię.Z tym się zgodzę, ale Wahler robi jeszcze dobrej jakości termostaty. Zakładałem ludziom Vernety i prawie każdy w garnku zachowywał się ok a po założeniu działy się cuda.
Przy okazji wymiany rozrządu w moim AAH, postanowiłem profilaktycznie wymienić termostat, z dobrego na nowy. W tym celu, w ASO kupiłem oryginalny termostat za 81 zł. Po jego zamontowaniu, okazał się wadliwy. Z kolei, do samochodu żony, włożyłem Verneta i ten śmiga bez awarii, już ponad rok. Uważam więc, że nie ma reguły.
witam. wczesniej juz pisałem ale nikt mnie nie zrozumiał więc spróbuje teraz. temperatura w moim Audi po przejechaniu jakichs 10km łapie dopiero 78 stopni. nastepnie troche temperatura sie trzyma ale nastepnie znów rosnie tym razy powoli do 90 stopni i znów troche sie utrzymuje tak i dalej rosnie. czym moze to byc spowodowane??