Witam.
Chcę zdemontować instalacje LPG w moim audi, tylko nie bardzo wiem jak się do tego zabrać, albo ile mogło by to ewentualnie kosztować u mechanika,?? chce to zrobić ponieważ auto kupiłem już z gazem, a ten silnik nie jest zbyt dobrym pomysłem jeżeli chodzi o LPG. Gaz kiedyś musiał komuś wystrzelić i pokrzywić mi "klapkę" przepływomierza. Nie chce żeby się to powtórzyło więc chce pozbyć się gazu,
z góry dzięki za odpowiedzi. pozdrawiam.
[80 b3 3A] demontaż LPG
W warsztacie w którym pracuje bierzemy 200 zł za demontaż razem z zaspawaniem dziur po wlewie gazu i mocowaniu zbiornika.
Jeśli sam chciałbyś zdemontować to radzę nast. sposób:
1. Zakręć zawór gazowy na butli, a najlepiej wyjeździj do końca gaz i zakręć, po czym dla pewności odkręć przewód miedziany doprowadzający gaz do zaworu gazowego aby mieć pewność że nic się nie zapali:)
2. Następnie możesz zdemontować przewody miedziane biegnące pod autem od zbiornika do zaworu gazowego oraz przewody elektryczne, no i sam zbiornik (jeśli walcowy to razem ze stelażem)
3. Potem musisz zastąpić trójniki wodne które doprowadzają płyn chłodzący do reduktora, zwykłymi złączkami.
4. Później możesz demontować już wszystko: reduktor, zawór gazowy, mikser i wszystkie przewody gumowe (gazowe i wodne)
5. Wiązkę razem ze sterownikiem zdemontuj ze środka auta a wszystkie przewody elektryczne od niej odchodzące odetnij, jeśli trzeba zlutuj i zaizoluj .
Jeśli masz tzw. "smykałkę" do mechaniki to nie jest to nic trudnego, trzeba jednak uważać bo z gazem nie ma żartów.
Jeśli sam chciałbyś zdemontować to radzę nast. sposób:
1. Zakręć zawór gazowy na butli, a najlepiej wyjeździj do końca gaz i zakręć, po czym dla pewności odkręć przewód miedziany doprowadzający gaz do zaworu gazowego aby mieć pewność że nic się nie zapali:)
2. Następnie możesz zdemontować przewody miedziane biegnące pod autem od zbiornika do zaworu gazowego oraz przewody elektryczne, no i sam zbiornik (jeśli walcowy to razem ze stelażem)
3. Potem musisz zastąpić trójniki wodne które doprowadzają płyn chłodzący do reduktora, zwykłymi złączkami.
4. Później możesz demontować już wszystko: reduktor, zawór gazowy, mikser i wszystkie przewody gumowe (gazowe i wodne)
5. Wiązkę razem ze sterownikiem zdemontuj ze środka auta a wszystkie przewody elektryczne od niej odchodzące odetnij, jeśli trzeba zlutuj i zaizoluj .
Jeśli masz tzw. "smykałkę" do mechaniki to nie jest to nic trudnego, trzeba jednak uważać bo z gazem nie ma żartów.
Pasowało by po demontażu jechać do urzędu komunikacji aby skreślili instalacje LPG z dowodu.
Bo po co płacić za dodatkowy przegląd LPG które jest zdemontowane.
Jeśli będziesz to robił sam to po demontażu przewodów wodnych reduktora, pasowało by odpowietrzyć układ bo może złapać bąbla powietrza.
Bo po co płacić za dodatkowy przegląd LPG które jest zdemontowane.
Jeśli będziesz to robił sam to po demontażu przewodów wodnych reduktora, pasowało by odpowietrzyć układ bo może złapać bąbla powietrza.
Ostatnio zmieniony 12 sty 2009, 20:54 przez widmo, łącznie zmieniany 1 raz.
- Aleksander_PL
- Forum Audi 80
- Posty: 130
- Rejestracja: 10 lis 2015, 21:16
- Lokalizacja: Elbląg