[B4 2.3 NG] Tempomat problem z działaniem
- Krycha
- Forum Audi 80
- Posty: 5244
- Rejestracja: 27 sty 2007, 18:47
- Imię: Krystian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.6 ABC
- Lokalizacja: Starachowice
- Kontakt:
Dzięki za odpowiedź. A więc tak gdy podpinam na krótko pompkę daje jej plus na 15a i minus na P czyli w w takiej opcji pompka pompuje ciśnienie jest okej, ale powietrze odrazu umyka. Więc chyba coś jest nie tak z tego co mówisz. Czujnik wyregulowałem tak, że pedał hamulca idealnie dociska końcówkę czujnika że nie ma mowy by tamtędy uciekało powietrze. Pompki mam dwie i na oby dwóch jest to samo.
Ważne jest by układ był na tyle szczelny, aby pompka dała radę otworzyć przepustnicę o wymagany kąt. Ideałem by było gdyby pompka wypompowała wymaganą ilość powietrza i zatrzymała się na cały czas jazdy z daną predkością. W praktyce układ nie jest aż tak szczelny, więc przy uruchomionym tempomacie pompka co pewien czas włącza sią na tak długo by skompensować ewentualne utraty powietrza w obwodzie i utrzymać przepustnicę w wymaganym stopniu uchylenia.
Jeżeli układ pneumatyczny będzie dziurawy to auto nie zdąży osiągnąć wymaganej prędkości i układ sie rozłączy.
W pompce jest zaworek upustowy, który w przypadku np. zjazdu z wzniesienia zmniejsza podciśnienie (wpuszcza powietrze) w obwodzie co w koncekwencji powoduje przymkniecie przepustnicy i ograniczenie prędkości do wymaganej. Przy wjeździe na wzniesienie i podczas jazdy po równym terenie zaworek powinien być sczelnie zamknięty.
Uwaga! Otwór wentylacyjny przy tym zaworku lubi się zapychać.
Tempomat działa powyżej 40 km/h. Koniecznym jest dostarczenie do GRA sygnału z prędkościomierza.
Opisz dokładniej co i jak podłaczyłeś. Jeżeli dokładałeś manetkę i samodzielnie podłączałeś do niej przewody to najprawdopodobniej przyczyną niesprawności jest błąd w fabrycznym schemacie SSP.
Jeżeli układ pneumatyczny będzie dziurawy to auto nie zdąży osiągnąć wymaganej prędkości i układ sie rozłączy.
W pompce jest zaworek upustowy, który w przypadku np. zjazdu z wzniesienia zmniejsza podciśnienie (wpuszcza powietrze) w obwodzie co w koncekwencji powoduje przymkniecie przepustnicy i ograniczenie prędkości do wymaganej. Przy wjeździe na wzniesienie i podczas jazdy po równym terenie zaworek powinien być sczelnie zamknięty.
Uwaga! Otwór wentylacyjny przy tym zaworku lubi się zapychać.
Tempomat działa powyżej 40 km/h. Koniecznym jest dostarczenie do GRA sygnału z prędkościomierza.
Opisz dokładniej co i jak podłaczyłeś. Jeżeli dokładałeś manetkę i samodzielnie podłączałeś do niej przewody to najprawdopodobniej przyczyną niesprawności jest błąd w fabrycznym schemacie SSP.
- Krycha
- Forum Audi 80
- Posty: 5244
- Rejestracja: 27 sty 2007, 18:47
- Imię: Krystian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.6 ABC
- Lokalizacja: Starachowice
- Kontakt:
Ja miałem oryginalnie wyprowadzoną instalacje. Jednak gdy zmieniałem na manualną skrzynie czujniki pompkę i gruszkę wywaliłem bo wtedy też zmieniałem silnik. Teraz kupiłem resztę gratów prócz wiązki, manetki i gra, więc instalacja jest seryjna i nic nie ruszana. Cholera muszę sprawdzić dokładnie tą szczelność. Szkoda że nie da się sprawdzić czy ten moduł GRA jest sprawny...
-
- Forum Audi 80
- Posty: 298
- Rejestracja: 01 lut 2007, 18:05
Odgrzebałem dosc stary temat ale nei moge poradzić sobei z jednym prblemem dotyczącym orginalnego temapomatu po prostu nie działa
naciskam przycisk przy kierownicy i nic sie nie dzieje ..czasami zalącza ale to od nieczego nei zalezy ostatnio po wcisnięciu przycisku pod deska koło pasażera słychać dalikatne stukanie
ma ktos jakiś pomysl na wskrzeszenie tego ?? gruszka przy przepustnicy jest cała i nie przepuszcza powietrza
naciskam przycisk przy kierownicy i nic sie nie dzieje ..czasami zalącza ale to od nieczego nei zalezy ostatnio po wcisnięciu przycisku pod deska koło pasażera słychać dalikatne stukanie
ma ktos jakiś pomysl na wskrzeszenie tego ?? gruszka przy przepustnicy jest cała i nie przepuszcza powietrza