[1.9TDI 1Z] Problem z temperaturą.
[1.9TDI 1Z] Problem z temperaturą.
Wiatam mam dość skomplikowany problem z temperatura w moim aucie (audi 80 B4 tdi rok 1993), wiem że byl poruszany wielokrotnie ale czytalem i nie znalazlem odpowiedzi.
Wygląda to tak. Na poczatku tamperatura slabo sie bardzo podnosila i dlugo minęlo zanim doszlo do 90 st, zmienilem plyn na ori G12 i tarmostat Vernet, odpowietrzylem i pomoglo. Po jakiś dwóch tygodniach, zaś bylo to samo, przeczyścilem ten szary czujnik i wymienilem wskaźnik w liczniku, nie pomoglo. w miedzy czasie zauważylem że ubywa mi plynu, sprawdzilem i okazalo sie że chlodnica jest dziurawa. Czytalem też na forum że niektore termostaty moga być wadliwe i dlatego tak się dzieje( z tą temperaturą). Ostatni etap to: zmienilem chlodnice, termostat na wahler, plyn ponownie G12, przeczyścilem węże (oprócz tych obok chlodniczki oleju), zmienilem czujnik ten szary trzypinowy od temperatury, zlożylem, przejechalem sie i jest 90 st. Ale dzisiaj jade na uczelnie (50 km w jedna strone) i temperatura rośnie do 100 st( ta bila kreska po 90) i tak stoi caly czas, chcialem odpowietrzyć ale z tego węża przy nagrzewnicy wcale plyn nie leci (a ogrzewanie grzeje), wentylatory nie wlączają sie a dzialają bo zwarlem 1 i 3 pin i sie wlączyly. Teraz pytanie co to może być:
-ten szary czujnik jest wadliwy
-czujnik z wentylatora uszkodzony
-wskaźnik na liczniku
i pytanie dlaczego z tego węża z nagrzewnicy nie leci pyn?
Może macie jakieś pomysly co jest nie tak i czemu ta temperatura trzyma 100 st???
Wygląda to tak. Na poczatku tamperatura slabo sie bardzo podnosila i dlugo minęlo zanim doszlo do 90 st, zmienilem plyn na ori G12 i tarmostat Vernet, odpowietrzylem i pomoglo. Po jakiś dwóch tygodniach, zaś bylo to samo, przeczyścilem ten szary czujnik i wymienilem wskaźnik w liczniku, nie pomoglo. w miedzy czasie zauważylem że ubywa mi plynu, sprawdzilem i okazalo sie że chlodnica jest dziurawa. Czytalem też na forum że niektore termostaty moga być wadliwe i dlatego tak się dzieje( z tą temperaturą). Ostatni etap to: zmienilem chlodnice, termostat na wahler, plyn ponownie G12, przeczyścilem węże (oprócz tych obok chlodniczki oleju), zmienilem czujnik ten szary trzypinowy od temperatury, zlożylem, przejechalem sie i jest 90 st. Ale dzisiaj jade na uczelnie (50 km w jedna strone) i temperatura rośnie do 100 st( ta bila kreska po 90) i tak stoi caly czas, chcialem odpowietrzyć ale z tego węża przy nagrzewnicy wcale plyn nie leci (a ogrzewanie grzeje), wentylatory nie wlączają sie a dzialają bo zwarlem 1 i 3 pin i sie wlączyly. Teraz pytanie co to może być:
-ten szary czujnik jest wadliwy
-czujnik z wentylatora uszkodzony
-wskaźnik na liczniku
i pytanie dlaczego z tego węża z nagrzewnicy nie leci pyn?
Może macie jakieś pomysly co jest nie tak i czemu ta temperatura trzyma 100 st???
Ostatnio zmieniony 13 sty 2009, 15:27 przez bob232, łącznie zmieniany 1 raz.
sprawdź jeszcze węże przy chłodnicy, zanim silnik złapie temperaturę to ten na górze może być ciepły a ten na dole musi być zimny, a jak termostat się otworzy to ten na dole powinien zrobić się ciepły, możesz mieć padnięty czujnik albo rozregulowany wskaźnik, podłącz pod VAGa jak masz możliwość i tam nie pamiętam w której grupie jest wskazanie temperatury silnika, u mnie na wskaźniku ładnie trzymał 90 a teraz pokazuje 70 a na VAGu 94
Przejedz dynamicznie 8-10 km i odczytaj temperature VAG iem ...bob232 pisze:przed osiagnieciem temperatury roboczej górny wąż jest cieply a dolny zimny, po osiagnięciu 90 st dolny wąż sie robi cieply więc to jest chyba ok. A przyjakiej temperaturze powinien zalączyc sie wentylator? i w jaki sposób mógl sie rozregulować wskaźnik temperatury?
No i koledzy chyba się wszystko wyjaśnilo. Kupilem czujnik wentylatora, jeździlem ponad 100 km i bylo to samo. Wczoraj sie zdenerwowalem i kupile jeszcze raz ten szary czujnik o wskazania temp na zegarach tyle że teraz orginalny w aso za 106 zl (poprzedni zamiennik za 23 zl..) przejechalem dzisiaj pona 20 km i tem caly czas 87-90 st, przy spokojnej jeździe czyli narazie jest ok :mrgreen: zobaczymy co bedzie dzialo się dalej ale myśle że to już koniec problemów z ukladem chlodzenia <ok>
nie chce zakładać nowego tematu a więc się podepne.
Urwała mi się ostatnio śruba mocująca pompe wspomagania, auto stało tydzien, zrobiłem ale nagle termostat nie chciał się otwierać i 3pinowy czujnik temperatury przestał działać, wymieniłem czujnik i wszystko wróciło do normy(stary i tak był wadliwy), termostat zaczął się otwierać(choć z tego co wiem nie powinno to mieć od siebie jakichś zależności) i temperaturka też jest ok. No ale wentylator się nie włącza, dochodzi do 95stopni i nic,raz w korku miał prawie 100. Jak jade to jest ok, trzyma 90-92. No i teraz pytania: jak dokładnie się sprawdza wentylator czy działa? i który i gdzie jest czujnik wentylatora? To ten 2pinowy obok 3pinowego czujnika temperatury?
Urwała mi się ostatnio śruba mocująca pompe wspomagania, auto stało tydzien, zrobiłem ale nagle termostat nie chciał się otwierać i 3pinowy czujnik temperatury przestał działać, wymieniłem czujnik i wszystko wróciło do normy(stary i tak był wadliwy), termostat zaczął się otwierać(choć z tego co wiem nie powinno to mieć od siebie jakichś zależności) i temperaturka też jest ok. No ale wentylator się nie włącza, dochodzi do 95stopni i nic,raz w korku miał prawie 100. Jak jade to jest ok, trzyma 90-92. No i teraz pytania: jak dokładnie się sprawdza wentylator czy działa? i który i gdzie jest czujnik wentylatora? To ten 2pinowy obok 3pinowego czujnika temperatury?
- MARCIN 80B4
- Audi 80 Klub
- Posty: 895
- Rejestracja: 03 sie 2007, 10:12
- Lokalizacja: Busko