[b4 2.3 NG] Wymiana alternatora
[b4 2.3 NG] Wymiana alternatora
witam wszystkich. Posiadam moja niunie, i ostatnio zamontowałem sprzęt car-audio, i zrodziło się mi pytanie. Czy jest możliwość zamontowania alternatora takiego co jest w silniku diesiel, czy wtedy mógłbym mieć aku takie jak jest montowane w samochodach z silnikiem diesel?? oraz jaka jest różnica w prądzie jaki dostarcza alternator miedzy Tym co teraz posiadam w silniku 2.3 benzyna a tym w diesel?? zamierzam tez wymienić aku bo coś słabo kręci. i jaka pojemność aku jest montowania w niuni z silnikiem diesel.
Ostatnio zmieniony 13 sty 2009, 18:38 przez lobuz89, łącznie zmieniany 1 raz.
z diesla nie podejdzie bo inaczej montowany
w NG były 2 typy alternatorów
90A i 110A
w 1Z i AAZ
70A, 90A i 120A
ewentualnie zrobic alternator na nowo ale złożyć na częściach od alternatora o wyższym pradzie ładowania -> wirnik, stojan, diody i regulator
akumulatory (z programu eTech)
1.9 td aaz 64Ah
1.9 tdi 1z 64Ah
1.6 ada 40Ah
1.6 abb 40Ah
1.6 abm 36Ah
1.8 pm 45Ah
2.3 ng 60Ah
2.0 abt 40Ah
2.0 abk 40Ah
2.0 ace 63Ah
2.6 abc 63Ah
2.8 aah 63Ah
2.2 3b 63Ah
2.2 aby 63Ah
w NG były 2 typy alternatorów
90A i 110A
w 1Z i AAZ
70A, 90A i 120A
ewentualnie zrobic alternator na nowo ale złożyć na częściach od alternatora o wyższym pradzie ładowania -> wirnik, stojan, diody i regulator
akumulatory (z programu eTech)
1.9 td aaz 64Ah
1.9 tdi 1z 64Ah
1.6 ada 40Ah
1.6 abb 40Ah
1.6 abm 36Ah
1.8 pm 45Ah
2.3 ng 60Ah
2.0 abt 40Ah
2.0 abk 40Ah
2.0 ace 63Ah
2.6 abc 63Ah
2.8 aah 63Ah
2.2 3b 63Ah
2.2 aby 63Ah
Jeśli założysz 110A i aku do 80Ah to spokojnie sobie poradzi. Można ewentualnie zmienić w altku regulator np na 14,4v. Ja w tym momencie mam altek 55A a aku mam 78Ah i jest ok. Ładowanie mam na poziomie 14,5v bez obciazenia, a ze światłami spada o 0,1V. od roku tak jest i nie ma problemu z aku. I prąd trzyma dobrze. Jak w czasie mrozów miałem problemy z odpaleniem autka, to rozrusznik miał już dośc, a aku kręcił jak głupi <ok>
oki to kupie spokojnie 60 ah,a jesli chodzi o firme aku to myslalem nad varta silver lub centra futura:) ale niewiem ktora:):)
[ Dodano: 2009-01-13, 18:53 ]
kolego spiczi jaki masz aku chodzi o firme
[ Dodano: 2009-01-13, 18:56 ]
a ja mam teraz wsadzony aku 50 aH i firmy MIDAC..... ale niewiem ile ona ma bo ozstal mi po poprzednim wlascicielu...
[ Dodano: 2009-01-13, 18:53 ]
kolego spiczi jaki masz aku chodzi o firme
[ Dodano: 2009-01-13, 18:56 ]
a ja mam teraz wsadzony aku 50 aH i firmy MIDAC..... ale niewiem ile ona ma bo ozstal mi po poprzednim wlascicielu...
co do akku Varty na forum były toczone boje.
Chyba nie ma sensu płacić z "firme" (mam na mysli Varte) bo ich akku na 99% są lezakowane. popytaj jakiś znajomych w sklepach motoryzacyjnych.
wg mnie rodzima centra futura z 3 letnią gwarancją to super sprawa. Varta może sie schować. zarówno pod względem jakości jak i ceny.
Chyba nie ma sensu płacić z "firme" (mam na mysli Varte) bo ich akku na 99% są lezakowane. popytaj jakiś znajomych w sklepach motoryzacyjnych.
wg mnie rodzima centra futura z 3 letnią gwarancją to super sprawa. Varta może sie schować. zarówno pod względem jakości jak i ceny.
Ja mam taki aku http://www.autopart.pl/strony/sklep/produkt/?param=31 w tamtym roku poprzedni właściciel autka zapłacił za niego coś koło 350zł (nie chce mi się szukać paragonu teraz).
rozumie. Ja tego aku nie kupowałem. Aku ma 15 mies i jest ok. Kręci ładnie. Nie narzekam. Jakbym sam miał kupować aku to brał bym mniejszy (do diesla producent przewidział 64Ah), ale to popszedni właściciel kupił więc ja tylko uzywam.lobuz89 pisze:niewiem cemu ale jakos do firmy aut part nie jestem przekonany umnie w pracy pracuje jako kierowca w samochodaach chodza Tylko centry....