Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 2.3 NG] Modyfikacje - jaki uklad wydechowy ?

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
_KOZIOŁ_
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 25 lis 2008, 19:41
Lokalizacja: Sieradz

[b4 2.3 NG] Modyfikacje - jaki uklad wydechowy ?

Post autor: _KOZIOŁ_ » 30 lis 2008, 13:55

Witam bardzo mi sie podoba ten dzwięk
.jak moge go osiągnąć?

Proszę o prawidłowe stosowanie TAGów
Ostatnio zmieniony 23 lut 2011, 22:50 przez _KOZIOŁ_, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
jmm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2456
Rejestracja: 22 lis 2006, 21:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: jmm » 30 lis 2008, 14:56

Słychać, że szklanki albo pompa vacuum ładnie klekoczą :)

A dźwięk to pewnie przez ten końcówki

Awatar użytkownika
willi
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 989
Rejestracja: 01 wrz 2007, 18:12
Lokalizacja: KONOTOP-LUBUSKIE

Post autor: willi » 30 lis 2008, 18:18

kolego jak chcesz uzyskać dobry dzwięk to wyżuć wszystkir tłumiki łącznie z katalizatorem wspawaj rure 60mm i na końcu tłumiczek sportowy bedzie efekt nie samowity a będzie cię słychać z kilometra :mrgreen: ci co byli w poznaniu na zamku to słyszeli jaki dzwięk miałem w swojej 90-tce :-P

_KOZIOŁ_
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 25 lis 2008, 19:41
Lokalizacja: Sieradz

Post autor: _KOZIOŁ_ » 01 gru 2008, 23:52

A co myślicie koledzy o włożeniu zamiast katalizatora tłumika przelotowego, rury 60mm i na koniec wydech przelotowy mugen lub malon?

Awatar użytkownika
Kornel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1106
Rejestracja: 01 mar 2007, 18:02
Lokalizacja: k/Łukowa

Re: [2.3 NG] Jak uzyskać taki dżwięk?

Post autor: Kornel » 01 gru 2008, 23:54

_KOZIOŁ_ pisze:Witam bardzo mi sie podoba ten dzwięk
.jak moge go osiągnąć?

Proszę o prawidłowe stosowanie TAGów
Wolę seryjny wydech i odetkany dolot :-D
Ostatnio zmieniony 23 lut 2011, 22:42 przez Kornel, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
FranoF1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2983
Rejestracja: 10 sty 2007, 10:37
Lokalizacja: Schönbach
Kontakt:

Post autor: FranoF1 » 02 gru 2008, 07:56

_KOZIOŁ_ pisze:A co myślicie koledzy o włożeniu zamiast katalizatora tłumika przelotowego, rury 60mm i na koniec wydech przelotowy mugen lub malon?
Chcesz z niemca zrobić japończyka :shock:

Ehh no nie mam pytan <buu>

Poczytaj troche na forum...

Awatar użytkownika
luk_OP_Q89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1288
Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
Lokalizacja: OPOLE

Post autor: luk_OP_Q89 » 02 gru 2008, 13:35

Mam NG i zrobiłem prosty zabieg:Wywaliłem tłumik końcowy(zamiast niego biegnie ręcznie wyprofilowana rura) a od kata nowy seryjny środkowy+nowe rury.Nie gada za głośno lecz mruczy a jak się mu depnie to gra tak jak tylko 5-cylindrówki potrafią ;-)

Przelotowy wydech ryczy zbyt głośno,drogówka się czepia i w trasie przeszkadza.

A końcowy tłumik japońskiego pochodzenia...no nie bardzo :roll:

Odtykanie dolotu co nieco daje,ale pod warunkiem że jest to konkretnie dobrany filtr sportowy(airbox z wkładem,czy stożek)+kanały/przewody powietrzne o dobranej długości i przekroju.Jak na pałe wrzucisz stożek w sposób: "bo w tym miejscu pasuje" to ucierpi na tym moment obrotowy który w NG jest rewelacyjnie rozłożony(choć niektórym się wydaje że auto ma +30km po takim "zabiegu" bo tak ryczy... :lol: )

Awatar użytkownika
Krycha
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5244
Rejestracja: 27 sty 2007, 18:47
Imię: Krystian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC
Lokalizacja: Starachowice
Kontakt:

Post autor: Krycha » 02 gru 2008, 17:08

Powstawiajcie wszędzie ori tłumiki i wtedy będziecie mieli piękny dźwięk.

Awatar użytkownika
GreenGreen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 270
Rejestracja: 21 paź 2008, 05:27
Lokalizacja: Krzeszowice
Kontakt:

Post autor: GreenGreen » 03 gru 2008, 14:47

Jaką średnicę ma rura do tłumika tylnego w coupe 2.3 ng - jakoś nigdy nie miałem okazji ani pamięci aby zmierzyć.
Ja myślałem o zachowaniu tłumika końcowego a wspawanie rur przez niego i w tyle jakaś końcówka ładna.

PiSi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 13 lis 2008, 18:18
Lokalizacja: Olsztyn\Szczytno

Post autor: PiSi » 12 gru 2008, 12:13

Ja powiem tyle nigdy ALE to NIGDY nie zmieniłbym dźwięku swojego NG w żaden sposób zedne koncowki zadne jakies tam rury przelotowe i inne bzdury pozniej po przejechaniu 100 km masz dosc jazdy i mylisz rece z nogami... Istota tlumika polega na tym zeby do 2000 obr/min nie było go slychac a po przekroczeniu tej wartosci powinien pojawic sie piekny rasowy dzwiek a nie jakies buczenie ze nie slychac wlasnych mysli... Praktycznie tylko za to kocham silniczek 2.3 i mysle nad kupnem 2.3 20V :-> to jest dopiero filharmonia i niech nikt nie mowi ze to mu calibre przypomina pewnie nigdy nie siedzial za kolkiem z silnikiem 2.3 i nie czuł tego drżenia pedału pod stopa nawet 2.8 nie ma tekiego dzwieku...

Awatar użytkownika
GreenGreen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 270
Rejestracja: 21 paź 2008, 05:27
Lokalizacja: Krzeszowice
Kontakt:

Post autor: GreenGreen » 12 gru 2008, 22:36

nie - 2.3 NG tak mają z tym drżeniem. Tez myślałem że coś się rąbie ale sprawdziłem wszystko i gra jak ta lala. Wibracje tylko w jakiś sposób się przenoszą ale jest to bardzo delikatne i nie przeszkadza.

topgear68

Post autor: topgear68 » 12 gru 2008, 22:57

labek pisze:
PiSi pisze:pewnie nigdy nie siedzial za kolkiem z silnikiem 2.3 i nie czuł tego drżenia pedału pod stopa nawet 2.8 nie ma tekiego dzwieku...
ja tam nic nie czuje poza dzwiekem rzedowej piatki na ori wydechu
Ostatnio zmieniony 23 lut 2011, 22:45 przez topgear68, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
bieniek1984
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 446
Rejestracja: 07 lip 2007, 14:49
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: bieniek1984 » 25 gru 2008, 00:20

Potwierdzam standardowe tłumiki i dokładnie taki dźwięk wydobywa się z silnika 2,3 :)

Awatar użytkownika
SLAVOOOO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 135
Rejestracja: 04 sty 2009, 21:11
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: SLAVOOOO » 13 sty 2009, 23:13

Ja u siebie mam wypatroszony końcowy wydech i wspawane 2xkońcówy BOSI. Tak od 2500 do 3000 obr/min w środku troche głośno buczy ale kwestia przyzwyczajenia. Ogólnie z zewnątrz to efekt jest dużo lepszy od tych wszystkich mugienów i jemusów. :lol: Ryk 5 garków tak jak w orginale tylko że głośniej i grubiej. Niektórzy myślą że to V8 :shock: Osobiście polecam taką przeróbkę.


PS: Zawsze to te 10 koni więcej hehehehehehehehehehe <rotfl2>

Zablokowany

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl