[B4 7A] problem z licznikiem
-
- Forum Audi 80
- Posty: 21
- Rejestracja: 15 gru 2008, 21:47
- Lokalizacja: sucha
[B4 7A] problem z licznikiem
koledzy mam taką przypadłość, nie działa mi obrotomierz, oraz kontrolki tj. od płynu chłodniczego, hamulcowego itp. przekładałem drugi licznik ze sprawnego jest to samo? :cry: Jak to ugryść? :roll:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 21
- Rejestracja: 15 gru 2008, 21:47
- Lokalizacja: sucha
-
- Forum Audi 80
- Posty: 21
- Rejestracja: 15 gru 2008, 21:47
- Lokalizacja: sucha
Kolego na forum było bardzo dużo o licznikach, wpisując w szukajkę licznik+obrotomierz, szukaj w dziale Elektryka wyskoczyło
https://audi80.pl/viewtopic.php?t=17 ... B6ciomierz
https://audi80.pl/viewtopic.php?t=422#261560
https://audi80.pl/viewtopic.php?t=23 ... brotomierz
https://audi80.pl/viewtopic.php?t=21 ... brotomierz
To są przykłady, według maksymy Szukaj, a znajdziesz <bylo>
https://audi80.pl/viewtopic.php?t=17 ... B6ciomierz
https://audi80.pl/viewtopic.php?t=422#261560
https://audi80.pl/viewtopic.php?t=23 ... brotomierz
https://audi80.pl/viewtopic.php?t=21 ... brotomierz
To są przykłady, według maksymy Szukaj, a znajdziesz <bylo>
Niestety ale tylko pierwszy powyżej przytoczony post jest pomocny w danym problemie...
Na moje oko to uszkodzona ścieżka na płycie, w sumie to dałbym se nawet paluszka malutkieogo odciąć <ok>
sprawdź ścieżkę zasilającą obrotek i MC/wyśw. kontr. - bardzo często uszkadza się w górnym rzędzie, w środkowej kontrolce poniżej okienka do wyświetlacza kontrolek.
Na moje oko to uszkodzona ścieżka na płycie, w sumie to dałbym se nawet paluszka malutkieogo odciąć <ok>
sprawdź ścieżkę zasilającą obrotek i MC/wyśw. kontr. - bardzo często uszkadza się w górnym rzędzie, w środkowej kontrolce poniżej okienka do wyświetlacza kontrolek.
Masz na myśli "drugi, sprawny licznik"... ludzie piszcie po polsku, bo inaczej się nie dogadamy.bartek3005 pisze:przekładałem drugi licznik ze sprawnego jest to samo?
Jeśli tak to
cobra, straci palec bo problem musi być w instalacji.cobra pisze:Na moje oko to uszkodzona ścieżka na płycie, w sumie to dałbym se nawet paluszka malutkieogo odciąć <ok>
Przy założeniu że drugi licznik, który działa w innym samochodzie, nie działa u ciebie - bo tak zrozumiałem twoją wypowiedź, jeżeli natomiast przekładałeś sam obrotomierz, to cobra, pewnie zachowa palec, bo problem będzie w ścieżkach na płycie.
nie zwróciłem na to uwagi <ok>
ale z drugiej strony z tego co pamiętam to każde urządzenie w liczniku jest zasilane wspólnym napięciem, tj. obrotek, prędkościomierz, kontrolki, MC, wskazniki temp i paliwa działają niejako na jednej linii - teraz tylko kwestia tego, co nie działa a będzie można zdiagnozowac miejsce usterki.
ale z drugiej strony z tego co pamiętam to każde urządzenie w liczniku jest zasilane wspólnym napięciem, tj. obrotek, prędkościomierz, kontrolki, MC, wskazniki temp i paliwa działają niejako na jednej linii - teraz tylko kwestia tego, co nie działa a będzie można zdiagnozowac miejsce usterki.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 21
- Rejestracja: 15 gru 2008, 21:47
- Lokalizacja: sucha
Też koledzy właśnie myślałem o którejś ścieszce, ale miałem okazje podmienić licznik ze sprawdzonego autka czyli mojej niuni , to jest samochód klienta i dość już macherów podobno tam patrzyło i nic wydaje mi się że coś jest z kabelkami a ich nie na widzę bo głęboko nie siedzę w tym temacie. problem ze ścieszką przerabiałem jak mi połowa licznika i dodatkowe zegary nie świeciły a tu jestem blady
jesli b4
Sa to kabelki ktore ida do modulu AC badz MC
Obrotomierz - Zielono/niebieski albo niebiesko/zielony kabel idacy od skrzyni az do zegarow
Nie wiem jak sprawdzic czy dziala czujnik bez odpowiedniego sprzetu
Kolory kabli podam ci jutro bo niewiele pamietam a temp wody i hamulcowy mozna sprawdzic zdejmujac wtyczki z tych zbiorniczkow i zwierajac styki w tych kostkach.
Ale jak ci przedmowca napisal opisz dokladniej
Sa to kabelki ktore ida do modulu AC badz MC
Obrotomierz - Zielono/niebieski albo niebiesko/zielony kabel idacy od skrzyni az do zegarow
Nie wiem jak sprawdzic czy dziala czujnik bez odpowiedniego sprzetu
Kolory kabli podam ci jutro bo niewiele pamietam a temp wody i hamulcowy mozna sprawdzic zdejmujac wtyczki z tych zbiorniczkow i zwierajac styki w tych kostkach.
Ale jak ci przedmowca napisal opisz dokladniej
-
- Forum Audi 80
- Posty: 21
- Rejestracja: 15 gru 2008, 21:47
- Lokalizacja: sucha
MAŁE SPROSTOWANIE : to jest B4 w wersji competition z serduszkiem 7A! (po ciężkiej walce wszedł odpalił i nawet jeździ )
Ale wróciwszy do tematu nienawidząc tej pracy :cry: pogmerałem i nie było zasilania "po zapłonie" na niebieskiej wtyczce licznika (biało-niebieski kabel) który biegnie do sterownika a tam........ pani chyba miała za długie obcasy i w trakcie no wiadomo czego... no po prostu wtyczka była niedopięta. DZIĘKUJE WSZYSTKIM ZA POMOC I POZDRAWIAM
Ale wróciwszy do tematu nienawidząc tej pracy :cry: pogmerałem i nie było zasilania "po zapłonie" na niebieskiej wtyczce licznika (biało-niebieski kabel) który biegnie do sterownika a tam........ pani chyba miała za długie obcasy i w trakcie no wiadomo czego... no po prostu wtyczka była niedopięta. DZIĘKUJE WSZYSTKIM ZA POMOC I POZDRAWIAM