[all] Czy to możliwe że, nowy akumulator pada w mróz?
witam. ja u siebie w samochodzie mam problem tej kwestii że nie pali w ogóle jeśli stoi sobie 2 dni w garażu. w porze letniej jest troszke lepiej ale też ma problemy po kilku dniach stania . A właśnie czytając tego posta coś mnie tknęło aby zajrzeć jaki mam regulator napięcia. no i co? wy zalecacie 14,4V a u mnie jakiś niedouczony mechanik wsadził 12V :shock: . jutro kupię ten właściwy. piszcie czy są szanse na to że problem się rozwiąże:?: pozdrawiam
_Pablo_, kolego zanim kupisz nowy regulator to sprawdź najpierw jakie masz rzeczywiste ładowanie- miernikiem tak jak pisze na popszedniej stronie, a dopiero potem bierz się za wymiane regulatora, w dodatku sądze, że jeśli aku masz dobry to nie powinno byc problemu z odpaleniem autka na drugi dzień. Warto sprawdzić też pobór prądu. Może nie masz miernika, ale jego koszt to około 15 zł. A będziesz wiedział na czym stoisz. Co do wymiany regulatora to koszt koło 100zł firmowy. Rodzaj regulatora dobiera sie do alternatora (są różo amperowe). Najlepiej byłoby podjechać do serwisu Boscha i tam są kumaci goście i powinni dobrać odpowedni regulator, ale zaznaczam, że koszt napewno koło 100zł. Nie warto natomiast kupować badziewia, bo ani ładować nie będzie i długo służyć też nie.
Judy80d, co do Ciebie to chodzi mi o to, żeby nie uzywać nie potrzebnie zbędnych odbiorników pradu. Np. pierwszym razem jak mierzyłeś ładowanie to wyszło Ci 13,80v, bo jak sie później okazało miałeś włączone podgrzewanie szyby tylnej (czy to podgrzewanie było wtedy potrzebne?) to jest tylko przykład, niechodzi mi o to jednak, żeby wogóle nie włączać radyjek, czy się nie grzać czy coś. Poprostu zachowac rozsądek.
A i dobrym przyzwyczajeniem jest zanim zgasisz autko wyłączyć światła, nawiewy, radia itp. wtedy zanim zgasimy auto alternator jeszcze trosze podładuje aku. i Dodatkowo przy nastepnym rozruchu np jak auto stoi cała noc to po przekręceniu kluczyka (zanim zapalimy auto) nie wieje od razu dmuchawa i nie obciąża aku.
Judy80d, co do Ciebie to chodzi mi o to, żeby nie uzywać nie potrzebnie zbędnych odbiorników pradu. Np. pierwszym razem jak mierzyłeś ładowanie to wyszło Ci 13,80v, bo jak sie później okazało miałeś włączone podgrzewanie szyby tylnej (czy to podgrzewanie było wtedy potrzebne?) to jest tylko przykład, niechodzi mi o to jednak, żeby wogóle nie włączać radyjek, czy się nie grzać czy coś. Poprostu zachowac rozsądek.
A i dobrym przyzwyczajeniem jest zanim zgasisz autko wyłączyć światła, nawiewy, radia itp. wtedy zanim zgasimy auto alternator jeszcze trosze podładuje aku. i Dodatkowo przy nastepnym rozruchu np jak auto stoi cała noc to po przekręceniu kluczyka (zanim zapalimy auto) nie wieje od razu dmuchawa i nie obciąża aku.
Koledzy wprawdzie jestem na forum nowym ,ale chce Wam koledzy bardzo podziękować bo dzięki temu tematowi "Czy to możliwe że nowy akumulator pada w mróz" znalazłem wszystkie odpowiedzi dlaczego także w moim audi akumulator się rozładowuje.
Zacząłem szukać i znalazłem
1) wymiany wymagał włacznik oświetlenia w bagażniku- nowy 16zł aso
2) do wymiany poszedł 4 letni akumulator firmy centra exide o strasznie kiczowatych parametrach 45 Ah 245A prąd rozruchowy ktory zastapiłem akumulatorem 55 Ah 480A.Wali rozrusznik jak diabli.
http://www.allegro.pl/item509187514_509187514.html
3)Dziękuje Wam za wyjaśnienie obsługi miernika, dzieki temu pomierzyłem sobie napięcie ktore wynosi 14,3V a więc jeszcze alternator pracuje i wykonuje swoje zadanie
4) sprawdziłem prąd jaki jest pobierany przy wylaczonym silniku.I co się okazało ,że prawdą jest to co piszecie że panel radia wyłączonego pobiera prąd u mnie było to 0,09A(radio pioneer) a po wyjęciu tegoż panela zmniejszyło się do 0,01-0,02A czyli mówiąc super.Trzeba przecież brać pod uwagę przekłamanie miernika za 15zł ktory i ja taki posiadam. :lol:
5)Dowiedziłem się tylko w innym temacie,że po odłączeniu akumulatora trzeba ustawić matrycę zapłonu i w jaki sposób to wykonać .O tym nie miałem pojęcia mimo to ,że audi B2 jeżdziłem 2 lata a audi b3 jeżdzę od 12 lat tym samym.
Bardzo Wam dziękuje koledzy z całej Polski za pomoc i w dalszym ciągu będę użytkownikiem audi jak i tego forum, gdzie będę mógł od Was uczyć się korzystania z tego jak spaniałego auta.Pozdrawiam i dziękuje za wszelką pomoc.
Zacząłem szukać i znalazłem
1) wymiany wymagał włacznik oświetlenia w bagażniku- nowy 16zł aso
2) do wymiany poszedł 4 letni akumulator firmy centra exide o strasznie kiczowatych parametrach 45 Ah 245A prąd rozruchowy ktory zastapiłem akumulatorem 55 Ah 480A.Wali rozrusznik jak diabli.
http://www.allegro.pl/item509187514_509187514.html
3)Dziękuje Wam za wyjaśnienie obsługi miernika, dzieki temu pomierzyłem sobie napięcie ktore wynosi 14,3V a więc jeszcze alternator pracuje i wykonuje swoje zadanie
4) sprawdziłem prąd jaki jest pobierany przy wylaczonym silniku.I co się okazało ,że prawdą jest to co piszecie że panel radia wyłączonego pobiera prąd u mnie było to 0,09A(radio pioneer) a po wyjęciu tegoż panela zmniejszyło się do 0,01-0,02A czyli mówiąc super.Trzeba przecież brać pod uwagę przekłamanie miernika za 15zł ktory i ja taki posiadam. :lol:
5)Dowiedziłem się tylko w innym temacie,że po odłączeniu akumulatora trzeba ustawić matrycę zapłonu i w jaki sposób to wykonać .O tym nie miałem pojęcia mimo to ,że audi B2 jeżdziłem 2 lata a audi b3 jeżdzę od 12 lat tym samym.
Bardzo Wam dziękuje koledzy z całej Polski za pomoc i w dalszym ciągu będę użytkownikiem audi jak i tego forum, gdzie będę mógł od Was uczyć się korzystania z tego jak spaniałego auta.Pozdrawiam i dziękuje za wszelką pomoc.
Może firma nie jest znana, ale skoro jest na licencji /Varty to może byc ok. poza tym jest 2 lata gwarancji. I cena tez nie jest wysoka. Jak wytrzyma 2 lata to będzie ok, a jak nie to na gwarancje. Poza tym kolega ładowanie ma ok więc powinien słuzyć. A dodatkowo nawet jak padnie po ponad 2 latach to kupi nowy i znowu bedzie się cieszył, że ma nowy,a nie jakiś stary 3 czy 4 letni.
w dodatku centra kosztuje o 1/3więcej. ja nie widze sensu kupować czegoś drogiego.
w dodatku centra kosztuje o 1/3więcej. ja nie widze sensu kupować czegoś drogiego.
Ostatnio zmieniony 24 paź 2009, 00:40 przez spiczi, łącznie zmieniany 2 razy.
dokladnie mam pisemna gwarancje na dwa lata.Robiony na licencji Varty,cena była dobra pożyjemy-zobaczymy.Dużo nie dałem wiec nie ma co sie zastanawiać nad tematem.Samochod garazuje wiec jestem troche wygrany.
Napiecie jest ok tylko musze podjachac do elektryka jak zrobi sie troche cieplej bo cos jak jest zimny to chodzi mi alternator glosno a potem cichnie jak tylko zlapie odrobinę ciepla.Zdaje mi sie ze cos z lozyskiem, ale mam stałego tego samego elektryka więc to no problem.
Napiecie jest ok tylko musze podjachac do elektryka jak zrobi sie troche cieplej bo cos jak jest zimny to chodzi mi alternator glosno a potem cichnie jak tylko zlapie odrobinę ciepla.Zdaje mi sie ze cos z lozyskiem, ale mam stałego tego samego elektryka więc to no problem.
panowie ja zmierzylem pobor pradu u siebie i fakt mialem za duzy bo az 0,15 po wyjeciu panelu radia zmniejszyl sie do 0.09 a po odpieciu skrzyni do 0,04 i dalej nie spada sprawdzilem wszystkie bezpieczniki wyjolem je pokolei i nic co dalej robic??
swoja droga czemu skrzynia i panel skoro sa wylaczone pobieraja tyle pradu? :-|
swoja droga czemu skrzynia i panel skoro sa wylaczone pobieraja tyle pradu? :-|