[80 b3 1.6 M] naprawa skrzyni biegow
[80 b3 1.6 M] naprawa skrzyni biegow
czesc wszystkim.
rozpoczynam drugi temat dotyczacy mojego złoma. nie jestem pewien czy ten post nie zostanie usuniety po prostu za glupote ale warto sprubowac.
posiadam audi 80 b3 90rok, 1.6 52kW benzyna, sedan, maunalna, ze wspomaganiem i sprawa wyglada nastepujaco...
od kad go kupilem mam wyciek ze skrzyni biegow i znudzilo mi sie dopelnianie jej co 2 tygodnie olejem. aktualnie nie mam juz w niej ani kropli i nie widze wiekszego sensu w uzupelnianiu go... a dla czego:
od poczatku nie wchodzila mi jedynka, tzn tak ale miala problemy czsaem, i wsteczny ale on mial problemow wiecej ^^. z czasem mimo dolewania oleju ( w momencie kiedy przestawal kapac z pol literka, czasami zapominalem o dolaniu ) wycieraly sie tryby coraz bardziej i aktualnie ledwo co jedynka wchodzi a wsteczny to raz na 3 razy nacisniecia sprzegla - no nie tak dokladnie tylko bardziej suffle ^^, a reszta biegow czasami nie trybi za pierwszym razem- tez zaczynaja sie opory...
no i chcialem spytac grzecznie, bez wysluchiwania zbednych komentarzy na temat tego ze ktos kto sie tego nie uczyl albo od dziecinstwa nie grzebal przy samochodzie z tatusiem to nie powinien sie za to brac, ze powinien od razu cos z tym zrobic i takie tam ^^ mnie osobiscie srednio stac na naprawe skrzyni u "tanich" mechanikow czy jej calkowita wymiane:P i dla tego tu zarzucam postem...
na zdania temu podobne... "ooo staryyy juz po skrzyni", "chyba juz nic jej nie pomoze" mowie NIE!XD nie ma tak na tym swiecie ze cos czemus juz nie pomoze. zawsze da sie cos zrobic. tylko czasami jest tak ze koszt naprawy przewyzsza koszt uzywanej, dobrej, wraz z montarzemXD... to wtedy wiadomo ze nie ma wyjscia, jedynie co to jeszcze opchnac za drobne albo na zlom sprzedac... -_-' albo porzucic ... T_T eh nie mogl bym.
..., czy ktos moglby mi opisac lub namalowac "podstawy rozbierania skrzyn biegow dla topornych" lub cos w tych granicach?
chodzi mi o praktyczne tego strony a nie tam teoria blahblah^^:
-jak powinno wygladac polaczenie skrzyni z silnikiem
-jakich smarow uzyc, gdzie uzyc a gdzie nie,
-gdzie ma byc ciasno cos skrecone a gdzie powinien byc luz... no takie tam
-na co powinienem zwrocic szczegolna uwage... itd itd,
no nie wiem od czego tu zaczac, ogolnie sam bym to z checia rozebral ale srednio wiem jak sie do tego zabrac. kanalu tez nie mam ale za to znajomy ma ... ogrzewany^^ ale tez nie chce mu zbytnio zawracac glowy z reszta, czasami dla niektorych jest tak ze czas i wiedza kosztuje wiec...(lubie chomikowac pieniazki i jestem zgredem) zostaje garaz wuja... ale teraz w zime to niesamowicie zimno tam jest... ale z reszta... i tak gdybym sie sam do tego zabral prawdopodobnie zginal bym pod ciezarem skrzyni upadajacej na glowe w nieoczekiwanym momencieXD...
jakies pomysly?
problemy:
- kapie olej gdzies ze skrzyni
- ledwo dziala wsteczny, jedynka i postepujace problemy reszty biegow
- a wlasnie wałek jakis tam lata poprzenie ustawiony do kierunku jazdy... z jednej strony tylko, posuw ma od lewej do prawej z poltora cm, a z drugiej... albo go nie ma, albo nie ma wcale luzu... jakos tak^^
(mimo glupkowatego pisma post jest na powaznie:P)
Kolego jak piszesz to uzywaj kropek,przecinków i zaczynaj zdanie z duzej litery bo cięzko sie to czyta
rozpoczynam drugi temat dotyczacy mojego złoma. nie jestem pewien czy ten post nie zostanie usuniety po prostu za glupote ale warto sprubowac.
posiadam audi 80 b3 90rok, 1.6 52kW benzyna, sedan, maunalna, ze wspomaganiem i sprawa wyglada nastepujaco...
od kad go kupilem mam wyciek ze skrzyni biegow i znudzilo mi sie dopelnianie jej co 2 tygodnie olejem. aktualnie nie mam juz w niej ani kropli i nie widze wiekszego sensu w uzupelnianiu go... a dla czego:
od poczatku nie wchodzila mi jedynka, tzn tak ale miala problemy czsaem, i wsteczny ale on mial problemow wiecej ^^. z czasem mimo dolewania oleju ( w momencie kiedy przestawal kapac z pol literka, czasami zapominalem o dolaniu ) wycieraly sie tryby coraz bardziej i aktualnie ledwo co jedynka wchodzi a wsteczny to raz na 3 razy nacisniecia sprzegla - no nie tak dokladnie tylko bardziej suffle ^^, a reszta biegow czasami nie trybi za pierwszym razem- tez zaczynaja sie opory...
no i chcialem spytac grzecznie, bez wysluchiwania zbednych komentarzy na temat tego ze ktos kto sie tego nie uczyl albo od dziecinstwa nie grzebal przy samochodzie z tatusiem to nie powinien sie za to brac, ze powinien od razu cos z tym zrobic i takie tam ^^ mnie osobiscie srednio stac na naprawe skrzyni u "tanich" mechanikow czy jej calkowita wymiane:P i dla tego tu zarzucam postem...
na zdania temu podobne... "ooo staryyy juz po skrzyni", "chyba juz nic jej nie pomoze" mowie NIE!XD nie ma tak na tym swiecie ze cos czemus juz nie pomoze. zawsze da sie cos zrobic. tylko czasami jest tak ze koszt naprawy przewyzsza koszt uzywanej, dobrej, wraz z montarzemXD... to wtedy wiadomo ze nie ma wyjscia, jedynie co to jeszcze opchnac za drobne albo na zlom sprzedac... -_-' albo porzucic ... T_T eh nie mogl bym.
..., czy ktos moglby mi opisac lub namalowac "podstawy rozbierania skrzyn biegow dla topornych" lub cos w tych granicach?
chodzi mi o praktyczne tego strony a nie tam teoria blahblah^^:
-jak powinno wygladac polaczenie skrzyni z silnikiem
-jakich smarow uzyc, gdzie uzyc a gdzie nie,
-gdzie ma byc ciasno cos skrecone a gdzie powinien byc luz... no takie tam
-na co powinienem zwrocic szczegolna uwage... itd itd,
no nie wiem od czego tu zaczac, ogolnie sam bym to z checia rozebral ale srednio wiem jak sie do tego zabrac. kanalu tez nie mam ale za to znajomy ma ... ogrzewany^^ ale tez nie chce mu zbytnio zawracac glowy z reszta, czasami dla niektorych jest tak ze czas i wiedza kosztuje wiec...(lubie chomikowac pieniazki i jestem zgredem) zostaje garaz wuja... ale teraz w zime to niesamowicie zimno tam jest... ale z reszta... i tak gdybym sie sam do tego zabral prawdopodobnie zginal bym pod ciezarem skrzyni upadajacej na glowe w nieoczekiwanym momencieXD...
jakies pomysly?
problemy:
- kapie olej gdzies ze skrzyni
- ledwo dziala wsteczny, jedynka i postepujace problemy reszty biegow
- a wlasnie wałek jakis tam lata poprzenie ustawiony do kierunku jazdy... z jednej strony tylko, posuw ma od lewej do prawej z poltora cm, a z drugiej... albo go nie ma, albo nie ma wcale luzu... jakos tak^^
(mimo glupkowatego pisma post jest na powaznie:P)
Kolego jak piszesz to uzywaj kropek,przecinków i zaczynaj zdanie z duzej litery bo cięzko sie to czyta
Ostatnio zmieniony 14 sty 2009, 11:34 przez demonzone, łącznie zmieniany 1 raz.
- M@rcus
- Forum Audi 80
- Posty: 1037
- Rejestracja: 18 sty 2007, 11:22
- Lokalizacja: Lublin-Zakrzówek
- Kontakt:
Nie opłaca się naprawa, nawet jeśli będziesz to robił sam, nigdy nie poskładasz jej tak jak powinna być, taniej nie wyjdzie remont a nerwów co nie miara, Kupuj używkę. Tylko uwaga: staraj się od tego samego silnika, ja zmieniałem w golfie niby identyczna była a jednak przełożenia się różnią i jest krótsza, także posprawdzaj dokładnie oznaczenia zanim ją kupisz i władujesz do auta.
Zapewne nie spodoba Ci się moja odpowiedź, no cóż.
Ja nie polecam naprawy skrzyni biegów, jest to zabieg nieopłacalny i nie gwarantujacy sukcesu.
Opłaca się co najwyżej wymienić uszczelniacze na wałku sprzęgłowym i drążku zmiany biegów.
Koszt części jest spory i niewspółmiernie duży w porównaniu z używaną sprawną skrzynią.
Same synchronizatory i sprężynki, do zdobycia tylko w serwisie, to wydatek co najmniej 200 PLN. Mogę się mylić, bo dawno nie sprawdzałem w ASO, ale tanie nie są.
Nowy olej przeciętnej jakości to 100 PLN co najmniej.
Łożysko wałka atakującego od strony 1-go biegu - to koszt 110 PLN.
Do zdjęcia/założenia kół stałych potrzebujesz piecyka elektrycznego o regulowanej temperaturze i czynnika chłodzącego np CO2 lub azot.
Ponadto do zdjęcia kół stałych potrzeba będzie prasa i specjalne ściągacze. Młotkiem i przecinakiem tylko uszkodzisz tryby.
Skrzynia w Audi, to nie skrzynia w maluchu, którą naprawisz dwoma kluczami i młotkiem, ale w ostateczności to Ty porywasz się na naprawę, a jak ktoś się uprze to go nic nie powstrzyma.
Samo rozebranie i złożenie skrzyni nie jest kłopotliwe, wystarczy jeden dobry klucz. Nie masz się co obawiać, że po zdjęciu obudowy "sprężynki rozbiegną się we wszystkie strony". Ta skrzynia jest dobrze pomyślana i prosta. Uszczelniam preparatem Loctite, lub z ASO.
Jak już będziesz miał skrzynię rozebraną i rozłożoną to daj znać. Pomogę, ale na razie nie widzę sensu by się rozpisywac.
Ja nie polecam naprawy skrzyni biegów, jest to zabieg nieopłacalny i nie gwarantujacy sukcesu.
Opłaca się co najwyżej wymienić uszczelniacze na wałku sprzęgłowym i drążku zmiany biegów.
Koszt części jest spory i niewspółmiernie duży w porównaniu z używaną sprawną skrzynią.
Same synchronizatory i sprężynki, do zdobycia tylko w serwisie, to wydatek co najmniej 200 PLN. Mogę się mylić, bo dawno nie sprawdzałem w ASO, ale tanie nie są.
Nowy olej przeciętnej jakości to 100 PLN co najmniej.
Łożysko wałka atakującego od strony 1-go biegu - to koszt 110 PLN.
Do zdjęcia/założenia kół stałych potrzebujesz piecyka elektrycznego o regulowanej temperaturze i czynnika chłodzącego np CO2 lub azot.
Ponadto do zdjęcia kół stałych potrzeba będzie prasa i specjalne ściągacze. Młotkiem i przecinakiem tylko uszkodzisz tryby.
Skrzynia w Audi, to nie skrzynia w maluchu, którą naprawisz dwoma kluczami i młotkiem, ale w ostateczności to Ty porywasz się na naprawę, a jak ktoś się uprze to go nic nie powstrzyma.
Samo rozebranie i złożenie skrzyni nie jest kłopotliwe, wystarczy jeden dobry klucz. Nie masz się co obawiać, że po zdjęciu obudowy "sprężynki rozbiegną się we wszystkie strony". Ta skrzynia jest dobrze pomyślana i prosta. Uszczelniam preparatem Loctite, lub z ASO.
Jak już będziesz miał skrzynię rozebraną i rozłożoną to daj znać. Pomogę, ale na razie nie widzę sensu by się rozpisywac.
yh... tak wlasnie myslalem ze koszt naprawy wyniesie mnie wiecej niz uzywana skrzynia biegow.. ale jedno bylo by pewne, ze samemu naprawiajac wymienie to co trzeba (z nerwami czy bez) i na koncu bede mial sprawna skrzynie. w innym przypadku kupujac skrzynie nie mam pewnosci czy jest nawet sprawna w 20% bo niby skad mozna to wiedziec, trzeba bylo by rozkrecic skrzynie u sprzedajacego (czyli trzeba bylo by wymanipulowac go tak zeby sam chcial ja otworzyc - ale to duzo zachoduXD), lub zamontowac i zobaczyc jak dziala... o ile dziala:P... a jesli nie chodzi to potem co.. dochodzic sie z gosciem o zwrot pieniedzy, nastepnie on mowi ze nie ma wała i nie odda, i tak do usranej smierci^^...
chyba jednak rezygnuje z otwierania jej. zdecydowalem, jesli juz, kupic nowa (uzywana) i zalozyc, i sprawdzic.
czy ma ktos moze linka do takiej skrzyni ktora by pasowala do mojego złomu? (staty mojego 19 letniego grata sa na samej gorze)... a czemu pytam tu i nie szukam sam...
odpowiadam ze szukam caly czas na bierzaco w internecie ale z marnym skutkiem. Na allegro nie ma nic... i wogole sa ale do innego typu silnika o innej pojemnosci.. albo automatyczneXD chociaz, moze i automata bym wsadzil?... ale pewnie sie nie da i wogole lepiej nawet bylo by gdybym tego nie napisal bo za chwile tutaj sypna sie odpowiedzi ze nie mam szans... ale co mi tam^^
moze ktos ma audi 80 b3 i juz nei kocha swojej niuni czy umarla mu na kolanach, i chce sprzedac jej organy wewnetrzne zeby uratowac inna niunie w potrzebie? ^^ pomyslcie o tym ze ona bedzie wterdy nadal zyla, tylko w innym ciele... ^^ ehhh musze wymyslic skrzynie T_T
ok koncze chwilowo bo praca wzywa...to troche jak za komuny...
chyba jednak rezygnuje z otwierania jej. zdecydowalem, jesli juz, kupic nowa (uzywana) i zalozyc, i sprawdzic.
czy ma ktos moze linka do takiej skrzyni ktora by pasowala do mojego złomu? (staty mojego 19 letniego grata sa na samej gorze)... a czemu pytam tu i nie szukam sam...
odpowiadam ze szukam caly czas na bierzaco w internecie ale z marnym skutkiem. Na allegro nie ma nic... i wogole sa ale do innego typu silnika o innej pojemnosci.. albo automatyczneXD chociaz, moze i automata bym wsadzil?... ale pewnie sie nie da i wogole lepiej nawet bylo by gdybym tego nie napisal bo za chwile tutaj sypna sie odpowiedzi ze nie mam szans... ale co mi tam^^
moze ktos ma audi 80 b3 i juz nei kocha swojej niuni czy umarla mu na kolanach, i chce sprzedac jej organy wewnetrzne zeby uratowac inna niunie w potrzebie? ^^ pomyslcie o tym ze ona bedzie wterdy nadal zyla, tylko w innym ciele... ^^ ehhh musze wymyslic skrzynie T_T
ok koncze chwilowo bo praca wzywa...to troche jak za komuny...
oj widze ze trafila mi sie skrzynia jak slepej kurze ziarnoXDczarekj pisze:Po pierwsze by dopasować skrzynię do Twojego auta musisz podać jej oznaczenie, na podstawie ktorego dobiorę Ci odpowiednią. Mam używane skrzynie do B3 z gwarancją. Płacisz po sprawdzeniu.
tylko ze niestety nie mam pojecia gdzie i jak sprawdzic oznaczenie skrzyni:/ masz jakis pomysl?
mozesz wrzucic wieksze zdjecie? najlepiej zeby objelo cala skrzynie.czarekj pisze:Szukaj miejsca takiego jak te na zdjęciu.
[url=http://images40.fotosik.pl/49/a521283c5bcdbb25.jpeg]Obrazek[/URL]
Ta skrzynia ma symbol CVY.
Dziękuję użytkownikowi Allegro za udostępnienie zdjęcia.
Witam, ta oferta wydaje się być interesująca. Problem który mnie dotknął jest podobny. Skrzynia na postoju jest cicha ( oczywiście z włączonym silnikiem ) . Nie słychać żadnych dźwięków nawet przy wkładaniu któregokolwiek z biegów. Jedynie jedynka i wsteczny wchodzą z oporem. Problem pojawia się po ruszeniu i przekroczeniu magicznej prędkości ok38 km/h, pojawia się stopniowo rosnący wraz z przyrostem prędkości hałas który określiłbym jako jazgot. Im szybciej tym głośniej. Po zwolnieniu do 40 hałas cichnie aż ustaje.czarekj pisze:Po pierwsze by dopasować skrzynię do Twojego auta musisz podać jej oznaczenie, na podstawie ktorego dobiorę Ci odpowiednią. Mam używane skrzynie do B3 z gwarancją. Płacisz po sprawdzeniu.
Teraz ciekawostka która u niektórych użytkowników wywoła uśmiech na twarzy. Otóż miałem taki problem lecz mniej uciążliwy zatem za radą wielu mechaników , z których żaden nie podjął się regeneracji skrzyni a nawet jej diagnozy - zakupiłem używaną ....poprzez allegro ....częściowo przez allegro gdyż sprzedawca na allegro miał skrzynię której szukałem lecz sama transakcja przebiegła niestety poza allegro ( pan chciał oszczędzić na prowizji) , a ja jako że człowiek ze mnie zgodny przystałem na to po stukrotnych zapewnieniach ze skrzynia ma 120 tys. przebiegu i jest cichutka.
Po wymianie okazało się że ma dolegliwości opisane na początku posta.
Już przekonałem się że remont jest zbyt kosztowny i przy moim pechu przekroczył by materialną wartość autka zatem szukam skrzyni która faktycznie pozwoliła by na rozmowe w aucie podczas jazdy .......cichą jednym słowem.
Teraz do rzeczy ...jeżeli Pan jest w stanie takową skrzynię zaoferować to ja chcę taką skrzynię nabyć. niezwłocznie udam się do garażu gdzie leży poprzedniczka feralnej skrzyni i zapiszę jej oznaczenie.
Jeżeli będzie Pan w stanie znaleźć skrzynię która przywróci uśmiech na mej twarzy wdzięczność moja będzie wielka.
pozdrawiam.
na PM podaje kontakt do mnie osobiście.
- HeavenQueen
- Forum Audi 80
- Posty: 526
- Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
- Lokalizacja: Trzebinia