Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 2.0 ABK] czujnik polozenia przepustnicy

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Dr Klauf
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 10 maja 2007, 22:09
Lokalizacja: Toruń

[80 B4 2.0 ABK] czujnik polozenia przepustnicy

Post autor: Dr Klauf » 30 lis 2008, 23:00

Witam mam problem z czujnikiem polozenia przepustnicy .Uszkodzenie obiawia sie szarpaniem podczas jazdy na wolnych obrotach i opadaniem obrotow silnika po wcisnieciu sprzegla .Pytanie moje jest nastepujace czy mozna jezdzic z odlaczona wtyczka od czujnika czy raczej nie i jakie moga byc tego nastepstwa.

Awatar użytkownika
kenzo76
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 54
Rejestracja: 06 sty 2009, 00:12
Lokalizacja: londyn

Post autor: kenzo76 » 18 sty 2009, 00:53

witam czy zmieniles moze juz ten czujnik czy silnik chdzi juz normalnie ?

Dr Klauf
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 10 maja 2007, 22:09
Lokalizacja: Toruń

Post autor: Dr Klauf » 18 sty 2009, 13:14

Niestety jeszcze nie czujnik ktory zamowilem okazal sie zly mimo ze numer seryjny sie zgadzal roznica miedzy tym ktory mam a tym zamowionym jest w ksztalcie wypustow . Czujnik ktory jest zamontowany w aucie ma wypusty prostokątne a ten ktory dostalem trojkatne.

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 18 sty 2009, 14:43

Dr Klauf pisze:Pytanie moje jest nastepujace czy mozna jezdzic z odlaczona wtyczka od czujnika czy raczej nie i jakie moga byc tego nastepstwa.
niestety nie da się jeżdzić z odpietą wtyczką od TPS
gdy ją odepniesz w czasie pracy silnika, silnik zgaśnie.
Z odpiętą wtyczką nie odpalisz samochodu.

toldek1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 03 lut 2008, 22:36
Lokalizacja: okolice Ropczyc

Post autor: toldek1 » 18 sty 2009, 15:20

Objawy nie muszą dotyczyć czujnika TP, jeśli jest podejrzenie jego niesprawności należy go sprawdzić poprzez pomiar rezystancji w określonych pozycjach przepustnicy.
Podaję sposób sprawdzenia TP:
1. Zapłon wyłączony
2. Odepnij wtyczkę od czujnika TP
3. Sprawdź rezystancję wg. opisu poniżej:
- sprawdzamy rezystancję na pinach TP:
pin 1 do 3 wskazanie prawidłowe 1930 Ohma / oczywiście w przybliżeniu dotyczy każdej wartości /
pin 1 do 2 przepustnica zamknięta wskazanie 2500 Ohma
pin 2 do 3 przepustnica zamknięta wskazanie 1280 Ohma
pin 1 do 2 przepustnica całkowicie otwarta wskazanie 1130 Ohma
pin 2 do 3 przepustnica całkowicie otwarta wskazanie 2580 Ohma
Napięcie zasilania czujnika TP sprawdzamy we wtyczce do niego na pinach 1 i 3 przy włączonym zapłonie wskazanie 5V

wiechu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 24 kwie 2011, 17:53

Post autor: wiechu » 11 maja 2011, 20:48

witam mam pytanie czy możliwe jest ze po odpięciu wtyczki od czujnika położenia przepustnicy silnik będzie pracował dalej? dodam ze ja tak zrobiłem na pracującym silniku i nic się nie stało no może poza trochę wolniejszymi i mniej równymi obrotami ale różnica jest niewielka. dodam ze walczę od jakiegoś czasu z silniczkiem krokowym i nie mogę dojść co jest z nim nie tak tzn na zimnym silniku nie załącza się , reaguje dopiero po delikatnym naciśnięciu jego trzpienia (u mnie silniczek krokowy to takie plastikowe cudo z trzpieniem do dodawania obrotów) a po odłączeniu wtyczki od czujnika położenia przepustnicy nie reaguje w ogóle. czy ktoś mi może coś z tym doradzić bo ja za bardzo się na tym nie znam

andre1500

czujnik położenia przepustnicy

Post autor: andre1500 » 17 lis 2011, 21:45

witam
w moim abk vag wykazał uszkodzony czujnik położenia przepustnicy, czy mozna go jakoś naprawić, czy od razu trzeba go wymienić i czy ktoś wie jaki jest jego numer seryjny

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 17 lis 2011, 22:21

o ile mnie pamiec nie myli do naszych abk w manualu byl taki nr. 037 907 385 H
z naprawa daj sobie spokoj rozgladaj sie za sprawna używką

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 18 lis 2011, 10:58

można szukać uzywki lub zamiennika.
z zamienników spotkałem że robi je Firma VEMO a z orginału to Pierburg
cen nie pamietam bo w ubiegłym roku to robiłem klientowi, od tego czasu nie miałem ABK z taką usterką na warsztacie.

Odnośnie używek jest ryzyko ze za jakiś czas znowu będzie to samo a sprawdzenie czujnika na sucho bez podpięcia do auta nie daje pełnego obrazu stanu faktycznego.

EDIT

http://www.autoparts.de/p-284332-v10-72-1104.aspx

tu jakiś PL sklep
http://www.iparts.pl/czesc/czujnik-usta ... 21104.html

http://www.arwit.pl/TDKatalog3.aspx?k=0 ... 93,0102809

http://www.czesci.autotrader.pl/produkt ... 21104.html

andre1500

czujnik

Post autor: andre1500 » 18 lis 2011, 17:14

dzięki chłopaki a może ma ktoś taki czujnik i by mi go sprzedał?

kloku80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 62
Rejestracja: 23 lut 2010, 21:03
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: kloku80 » 14 gru 2011, 19:16

Mam pytanie czy taki czujnik bedzie coś wart
http://moto.allegro.pl/czujnik-polozeni ... 21670.html

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 14 gru 2011, 21:01

kloku80 pisze:Mam pytanie czy taki czujnik bedzie coś wart
Coś na pewno pochodzi. pod warunkiem że sprawny.
Ile pochodzi tego nikt nie wie.
Nie jest tam napisane kto wyprodukował ten czujnik. Sprzedawca podał tylko numery katalogowe innych producentów ( Pierwszy to numer Oryginału, ten drugi to numer firmy Pierburg)

kloku80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 62
Rejestracja: 23 lut 2010, 21:03
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: kloku80 » 15 gru 2011, 07:54

W vagu wyskakuje mi cały czas błąd 518 czy to niestety oznacza uszkodzenie czujnika?

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 15 gru 2011, 10:36

No 518 to błąd od TPS
zależy jak komputer interpretuje błąd (jaka kategoria błędu: Ciągły sporadyczny, odłączony) No Signal. Short to ground ... itp ...

pozatym trzeba w pierwszej kolejnosci sprawdzić połączenia elektryczne. tzn styki w kostce, kable w kostce, styki na czujniku.
Trzeba też owy czujnik sprawdzić miernik i porównać z dany katalogowymi.
wtedy można myśleć co jest nie tak.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl