[B4 2.0 ABT+LPG] 140km/h to prędkość maksymalna?
[B4 2.0 ABT+LPG] 140km/h to prędkość maksymalna?
Witam wszystkich niedawno stałem się posiadaczem audi jak w temacie...ale trochę jestem rozczarowany jego osiągami ,wiem że 90 km to nie za wiele ale jednak...otuż nie mogę z niego wydusić więcej niż ledwo 140..i po za tym kiepsko się zbiera szczególnie na 4 i 5 biegu to już prawie wogóle nie przyśpiesza...byłem na regulacji gazu...świece, przewody,palec kopułka wymieniłem i zapłon prawdopodobnie też mam dobrze ustawiony bo gość lampą sprawdzał sprzegło też raczej ok....Czy macie jakieś pomysły ? co można sprawdzić czego to może być wina? z góry dzięki pozdrawiam
- Skuciok
- Forum Audi 80
- Posty: 1404
- Rejestracja: 23 kwie 2007, 14:03
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Kontakt:
Przełącz na PB i spróbuj ile jedzie. Powinno iść sporo szybciej. Jeśli nie to trzeba zacząć sprawdzać silnik od podstaw. Tj sprężanie, tłoki pierścienie, szczelność zaworków, układ WN, układ wydechowy itp rzeczy które mają bezpośredni wpływ na moc. Jeśli na PB pójdzie dobrze no to winnego już masz - zła regulacja LPG. Jeśli nie to trzeba doprowadzić do sytuacji że na PB pójdzie dobrze, potem wziąć się za regulację gazu.
Próby wykonuj tylko nagrzanym autem, żeby go najszybciej rozpędzić bieg zmieniaj przy 5400 obr, jeśli masz długą skrzynię (CCE) to v max powinieneś mieć na 4 biegu.
Próby wykonuj tylko nagrzanym autem, żeby go najszybciej rozpędzić bieg zmieniaj przy 5400 obr, jeśli masz długą skrzynię (CCE) to v max powinieneś mieć na 4 biegu.
do tego co Kolega Skuciok napisał dodam tylko, że spotkałem się z podobną sytuacją, że auto nie chciało dalej przyspieszać niż do jakiejś tam określonej prędkości mimo wkręcania się na obroty. winne było ślizgające się sprzęgło.
pozwolę sobie przytoczyć co niedawno czytałem w książce do Audi, że aby rozgrzać olej do temperatury, dopiero przy której można wkręcać auto na wysokie obroty, to trzeba przejechać drugie tyle, co jest potrzebne do rozgrzania układu chłodzenia, a jak wiadomo, dla żywotności silnika duże znaczenie ma temperatura olejuSkuciok pisze:Próby wykonuj tylko nagrzanym autem, żeby go najszybciej rozpędzić bieg zmieniaj przy 5400 obr
- Skuciok
- Forum Audi 80
- Posty: 1404
- Rejestracja: 23 kwie 2007, 14:03
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Kontakt:
Mnie co prawda udało się tylko 180 ale prędkości rzędu 180-200 to jest to co ten silnik powinien osiągać. Trzeba więc zacząć grzebanie z benzyną, sondy czujniki tip. to musi być gites. Filtry nowe niezapchane, dolot szczelny, układ WN sprawny.
Najważniejsze na czym możesz stracić moc mimo sprawności wszystkich innych części czujników itp. to złe ustawienie zapłonu :!: lub przeskoczenie paska rozrządu o 1 ząbek. Na Twoim miejscu zacząłbym od kontroli właśnie od tego...
Jak to będzie ok a prędkość dalej nie teges no to pozostaje ściąganie głowicy kontrola/ zmiana pierścieni na tłokach, ew. szlif. Noi obróbka głowicy, czyszczenie i docieranie zaworów przede wszystkim.
Sprzęgło będziesz miał ok, to od razu idzie wyczuć bo nienormalną sytuacją jest że obroty rosną a prędkość nie .
Aha, oczywiście do prób kółka muszą być niezaszerokie - czyli tyle i fabryka przewidziała i odpowiednio dopompowane a opony z odpowiednim indeksem prędkości, ale myślę że to oczywiste
Najważniejsze na czym możesz stracić moc mimo sprawności wszystkich innych części czujników itp. to złe ustawienie zapłonu :!: lub przeskoczenie paska rozrządu o 1 ząbek. Na Twoim miejscu zacząłbym od kontroli właśnie od tego...
Jak to będzie ok a prędkość dalej nie teges no to pozostaje ściąganie głowicy kontrola/ zmiana pierścieni na tłokach, ew. szlif. Noi obróbka głowicy, czyszczenie i docieranie zaworów przede wszystkim.
Sprzęgło będziesz miał ok, to od razu idzie wyczuć bo nienormalną sytuacją jest że obroty rosną a prędkość nie .
Aha, oczywiście do prób kółka muszą być niezaszerokie - czyli tyle i fabryka przewidziała i odpowiednio dopompowane a opony z odpowiednim indeksem prędkości, ale myślę że to oczywiste
Ostatnio zmieniony 18 sty 2009, 22:22 przez Skuciok, łącznie zmieniany 3 razy.
acha a propo sprzęgła to chyba to nie będzie bo jadę nią 120 dodam gazu a ona powolutku predkość wzrasta i obroty powoli rosną
[ Dodano: 2009-01-18, 22:17 ]
dodam jeszcze iż wydawało mi się że czasami miała przebłyski że przyśpieszała nawet nawet np na4 biegu
[ Dodano: 2009-01-18, 22:21 ]
a sprężanie ? czy daję wiarygodną ocene stanu silnika? tzn jak jest w normie to silnika nie trzeba remontować?
[ Dodano: 2009-01-18, 22:22 ]
jak myślicie?
[ Dodano: 2009-01-18, 22:17 ]
dodam jeszcze iż wydawało mi się że czasami miała przebłyski że przyśpieszała nawet nawet np na4 biegu
[ Dodano: 2009-01-18, 22:21 ]
a sprężanie ? czy daję wiarygodną ocene stanu silnika? tzn jak jest w normie to silnika nie trzeba remontować?
[ Dodano: 2009-01-18, 22:22 ]
jak myślicie?
- Skuciok
- Forum Audi 80
- Posty: 1404
- Rejestracja: 23 kwie 2007, 14:03
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Kontakt:
Wątek o sprężaniu w ABT https://audi80.pl/viewtopic.php?t=23 ... r%EA%BF%2A
Dubik28, napisz coś więcej np. jak się auto zbiera, czy dobrze się wkręca na obroty na wszystkich biegach (zwłaszcza na 2 i 3). czy problem ten jest od początku czy pojawił się po jakiejś naprawie?
zasadniczo, to ABT powinien spokojnie 140 km/h na wyciągnąć jakby go pociągnąć po obrotach.
np. u mnie przy wymianie uszczelniaczy mechanik coś sknocił gdy go składał i auto tylko na jałowym wkręcało się powyżej 4000 RPM, a podczas jazdy nie chciał przyspieszać już przy tej prędkości obrotowej. pojechałem z reklamacją i widziałem co naprawia. zrobił dwie rzeczy: zdjął pasek rozrządu i jeszcze raz go ustawił, następnie pomieszał przy kopułce i stwierdził, że coś tam przy niej źle podłączył. problem ustał jak ręką odjął. zatem Skuciok raczej słusznie obstawia
zasadniczo, to ABT powinien spokojnie 140 km/h na wyciągnąć jakby go pociągnąć po obrotach.
np. u mnie przy wymianie uszczelniaczy mechanik coś sknocił gdy go składał i auto tylko na jałowym wkręcało się powyżej 4000 RPM, a podczas jazdy nie chciał przyspieszać już przy tej prędkości obrotowej. pojechałem z reklamacją i widziałem co naprawia. zrobił dwie rzeczy: zdjął pasek rozrządu i jeszcze raz go ustawił, następnie pomieszał przy kopułce i stwierdził, że coś tam przy niej źle podłączył. problem ustał jak ręką odjął. zatem Skuciok raczej słusznie obstawia
Do: grze:) silnik wkręca się na obroty dobrze na 1 w miarę na dwójce a trójka powoli już..
[ Dodano: 2009-01-19, 11:37 ]
nic w niej jeszcze nie robiłem poważniejszego oprócz tego co napisaem
[ Dodano: 2009-01-19, 11:38 ]
acha i usłyszałem dziś dziwny odgłos takie delikatne ale naprawde delikatne dzwonienie powyżej 2500 obr Co to może być ? czy może mieć coś wspólnego?
[ Dodano: 2009-01-19, 11:37 ]
nic w niej jeszcze nie robiłem poważniejszego oprócz tego co napisaem
[ Dodano: 2009-01-19, 11:38 ]
acha i usłyszałem dziś dziwny odgłos takie delikatne ale naprawde delikatne dzwonienie powyżej 2500 obr Co to może być ? czy może mieć coś wspólnego?
- Skuciok
- Forum Audi 80
- Posty: 1404
- Rejestracja: 23 kwie 2007, 14:03
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Kontakt:
Przy wciśnięciu gazu? - Spalanie stukowe :?: dzwonienie zaworów... Sprawdź czym prędzej ten rozrząd i zapłon.acha i usłyszałem dziś dziwny odgłos takie delikatne ale naprawde delikatne dzwonienie powyżej 2500 obr Co to może być ? czy może mieć coś wspólnego?
W audi jest moduł wykrywający spalanie stukowe/detonacyjne (bardzo groźne dla silnika) i minimalizuje je. Nie wiem do końca jak, czy poprzez zmniejszenie dawki paliwa czy zabawę z przyspieszeniem zapłonu ale na pewno kosztem uzyskiwanej przez silnik mocy. Może słyszałeś zalążek spalania stukowego a moduł zareagował.
nie mam pojęcia ale to bardziej takie dzwonienie delikatne taki jakby szklany pogłos...i zauważyłem (dziś mam wolne więc sobie audi się bawię) że obroty jej falują ale to tak 900 do 950 obr da się to usłyszeć w garażu i jak się na obrotomierz przyglądnie...a jak się ją przytrzyma np na 2500 obr to co raz takie delikatne drgnięcie silnika..jak myślisz?
[ Dodano: 2009-01-19, 14:09 ]
acha propo twojego posty Skuciok tak przy wciśnięciu gazu tak jest
[ Dodano: 2009-01-19, 14:09 ]
acha propo twojego posty Skuciok tak przy wciśnięciu gazu tak jest