Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9D 1Y - 1.9TD AAZ] Pytanie o roznice silnikow i osprzetu.

ODPOWIEDZ
przemo89_2006
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 70
Rejestracja: 12 paź 2008, 11:33
Lokalizacja: Malanow

[1.9D 1Y - 1.9TD AAZ] Pytanie o roznice silnikow i osprzetu.

Post autor: przemo89_2006 » 19 sty 2009, 19:12

Witam, mam pytanie do kolegow z duza wiedza na temat osprzetu diesla, czyli tak, kumpel kupil okazyjnie lekko uderzony vw golf 3 1.9D i mowi ze jest zbyt mulowaty, wie ze ja w swojej audiczce uturbialem silniczek 1.6D i sprawuje sie wysmienicie teraz, chodzi pieknie, i chcial zebym mu uturbil silnik, i teraz pytanie: czy w silniczku 1.9D sa takie same wtryski jak w 1.9TD?? chodzi o to czy pracuja na takim samym cisnieniu, czy jak wymienie pompe wtryskowa czy nie bede musial tez wtryskow wymienic... czekam na odpowiedzi
Ostatnio zmieniony 20 sty 2009, 08:09 przez przemo89_2006, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
krkbzyk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 70
Rejestracja: 14 gru 2008, 20:41
Lokalizacja: Kraków

Post autor: krkbzyk » 19 sty 2009, 20:20

Witam pompe napewno trzeba zmienić a wtryski z logicznego punktu widzenia będą na wieksze cisnienie do tego dochodzi turbo smarowanie oraz wymiennik ciepla i dalej korbowody tłoki głowica itd. Nie wiem czy to gra warta świeczki:)koszty duże lepiej całego td kupić jak trzeba więcej mocy:).
Pozdrawiam sedecznie

przemo89_2006
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 70
Rejestracja: 12 paź 2008, 11:33
Lokalizacja: Malanow

Post autor: przemo89_2006 » 19 sty 2009, 21:55

krkbzyk pisze:Witam pompe napewno trzeba zmienić a wtryski z logicznego punktu widzenia będą na wieksze cisnienie do tego dochodzi turbo smarowanie oraz wymiennik ciepla i dalej korbowody tłoki głowica itd. Nie wiem czy to gra warta świeczki:)koszty duże lepiej całego td kupić jak trzeba więcej mocy:).
Pozdrawiam sedecznie
jakie korbowody?? jaka glowica?? no bez przesady... To ze pompe tzreba wymienic to kazdy wie, tylko pytam czy wtryski od td pracuja na takim samym cisnieniu co od zwyklego diesla??

Awatar użytkownika
krkbzyk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 70
Rejestracja: 14 gru 2008, 20:41
Lokalizacja: Kraków

Post autor: krkbzyk » 19 sty 2009, 22:04

można nie zmieniać...działać będzie ale jak długo to jest chyba dobre pytanie?
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 19 sty 2009, 22:08

przemo89_2006 sprawdziłem w ETKA i z tego co pisze to wtryski 1,9d (1Y) i 1,9td (AAZ)mają inne oznaczenie, niestety nie wiem jak to się ma do ciśnienia w jakim pracują te wtryski.
Jak tak dobrze popatrzec to różne też są rurki cisnieniowe, ale to pewnie zalezy od długości wtrysków :roll: , do tego też dochodzi inny kolektor wydechowy (w AAZ jest EGR), jak tak dalej patrze do etki to korbowody też mają inne oznaczenia, pierścienie tłokowe są takie same, głowice w aaz i 1y tez wg oznaczen jest inna. Jest troche tych róznic, ale 7KM (1y-68KM AAZ-75KM) różnicy nie powinno spowodować uszkodzenia silnika, choć pewnie na tym się skończy, bo później będzie boost pin itd :mrgreen: . podrawiam <piwo>

Obrazek

przemo89_2006
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 70
Rejestracja: 12 paź 2008, 11:33
Lokalizacja: Malanow

Post autor: przemo89_2006 » 19 sty 2009, 22:28

spiczi pisze:bo później będzie boost pin itd :mrgreen: . podrawiam
no pozniej cosik sie pokombinuje...ale oczywiscie z umiarem zeby sie motorek nie rozlecial :-)

[ Dodano: 2009-01-19, 22:34 ]
krkbzyk pisze:można nie zmieniać...działać będzie ale jak długo to jest chyba dobre pytanie?
Pozdrawiam
trzeba jezdzic z glowa to dzialac bedzie barrrrrrrrdzo dlugo. To nie bedzie auto na wyscigi czy jakies rajdy tylko do normalnej jazdy miejskiej itp. a jesli sie pojawi pytanie to po co to turbo??- po to zeby moc spokojnie wyprzedzac...

Awatar użytkownika
Mobilek
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 829
Rejestracja: 12 lis 2007, 13:54
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Mobilek » 19 sty 2009, 22:46

przemo89_2006 pisze:czy w silniczku 1.9D sa takie same wtryski jak w 1.9TD?? chodzi o to czy pracuja na takim samym cisnieniu,
Końcówki (rozpylacze) są takie same w obu silnikach natomiast ciśnienie wtrysku w 1Y powinno być w granicach 130-138 a w AAZ 150-158 bara
przemo89_2006 pisze:czy jak wymienie pompe wtryskowa czy nie bede musial tez wtryskow wymienic
Niekoniecznie, można podwyższyć ciśnienie wtrysku i efekt będzie ten sam.

przemo89_2006
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 70
Rejestracja: 12 paź 2008, 11:33
Lokalizacja: Malanow

Post autor: przemo89_2006 » 19 sty 2009, 23:11

Mobilek pisze:
przemo89_2006 pisze:czy w silniczku 1.9D sa takie same wtryski jak w 1.9TD?? chodzi o to czy pracuja na takim samym cisnieniu,
Końcówki (rozpylacze) są takie same w obu silnikach natomiast ciśnienie wtrysku w 1Y powinno być w granicach 130-138 a w AAZ 150-158 bara
przemo89_2006 pisze:czy jak wymienie pompe wtryskowa czy nie bede musial tez wtryskow wymienic
Niekoniecznie, można podwyższyć ciśnienie wtrysku i efekt będzie ten sam.
dzieki!! Oto mi chodzilo...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl