[ABK 2,0]Problem z uruchamianiem po paru godzinach.
[ABK 2,0]Problem z uruchamianiem po paru godzinach.
Witam. Zwracam sie do was pewnym problemem, którego nikt nie potrafi rozwiązać. Mam Audi 80 z 92r z silnikiem 2.0 ABK. Mam problem z uruchomieniem silnika po ok 3 godzinach stania. Ten problem nie występuje gdy auto stoi całą noc na dworzu na mrozie. Objawy sa takie zę muszę odpalać go z gazem i po uruchomieniu nie pracuje na wszystkie cylindry, gdy przy rozruchu nie dodam mu gazu to silnik odpali i zaraz zgasnie ,kolejna próba uruchomienia silnika wygląda tak jakby silnik nie miał ciśnienia sprężania. gdy uda mi sie go juz uruchomić to silnik nie pracuje na wszystkie cylindry ale po upływie ok 2 minut silnik zaczyna równo pracować i dalsza eksploatacja nie stwarza żadnych problemów. teraz podam co w aucie zostało wymienione:aparat zapłonowy, kopułka(BERU), świece(NGK), przewody(NGK), palec, sonda lambda, przływomierz(uzywany),guma dolotu,czujnik temperatury(niebieski), przekaźnik Nr 30, gumki pod wtryskiwaczami,drugi ECU(używany),remont głowicy(nowe zawory, prowadnice, popychacze, planowanie i uszczelki kpl.),ciśnienie spręzania ok 12 atm. Dodam jeszcze że auto posiada instalacje gazową i problemy wystpują zarówno na gazie jak i benzynie.Gaz I generacji. Na VAGu nic nie wyskakuje.
Zapłon ustawiany według instrukcji pobranej z klubu, na starej przepływce było to samo, a co do regulatora ciśnienia paliwa to chciałem dodać że na gazie jest tak samo.Wyjmowałem mu bezpiecznik od pompy bo myslałem że odpala na benzynie i gazie jednocześnie i sie zalewa ale jadnak nie. A jak dokładnie sprawdzić przepływomierz? Chciałem jeszcze sprostować ze gdy silnik po uruchomieniu nierównopracuje to napewno nie chodzi na któryś cylinder, wiem ponieważ zdjąłem przewód ze świecy zapłonowej i nie zauważyłem żadnej różnicy w pracy silnika.
Sprawdzałem już na trzech kompletach przewodów WN. Silnik zasilany jest gazem poprzez mikser znajdujący sie za filtrem powietrza wiec po przełączeniu na gaz wtryskiwacze nie pracują. Zakładałem już świece jednoelektrodowe, trzyelektrodowe i cztero i nic sie nie zmieniło. Dziwnie to wszystko wygląda, wszyscy mechanicy których znam rozkładają ręce.Te wariowanie nasila sie gdy występuje większa wilgotność powietrza.Podmieniałem również cewkę i tez nic nie pomogło.
Przekaźnik numer 30 do wymiany. Obstawiam w ciemno. Do niego żaden mechanik nie zagląda. :->
Upsss, chyba nie doczytałem.
Upsss, chyba nie doczytałem.
Ostatnio zmieniony 19 sty 2009, 22:34 przez czarekj, łącznie zmieniany 1 raz.
Zrób tak na zimnym silniku odepnij czujnik temp ten niebieski i spróbuj odpalic, jezeli odpali dobrze to czujnik mimo wym. jest nie sprawny, jezeli nadal słabo sprawdz czy kabelki pod gumka przy wtrysku rozruchowym sa OK. Zrobiłbym jeszcze taki manwer ze przed odpaleniem silnika odepnij przewody od elektrozaworu gazowego, u mnie był taki problem ze on przepuszczał i cieżko odpalał ale do godziny czasu. Mozesz jeszcze przed zgaszeniem silnika przełaczyc na PB i niech chwilke pochodzi.
ok. Ale co ma wspólonego wtryskiwacz do pracy na gazie jesli mikser od gazu jest na dolocie powietrza do silnika. A silnik nierówno pracuje na gazie i na benzynie. Ciśnienie mierzyłem tylko na zimnym silniku i wynosi ok 12 atm. na kazdym cylindrze. Na ciepłym nie mierzyłem ponieważ silnik ciepły pracuje bez najmniejszego drgnięcia, można postawić szklankę z wodą i nie rozleje sie nawet kropla. wymieniłem tez silniczek krokowy i tez nic nie pomogło, zastosowałem dodatkową masę silnika i tez nic nie pomogło. Juz nie mam na to siły już tyle kombinowałem ze mi ręce opadają.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1567
- Rejestracja: 28 gru 2006, 12:05
- Lokalizacja: ...