Drodzy koledzy. wczoraj jechalem troche dluzsza trasa i zauwazylem ze temperatura skacze mi pomiedzy 60 a ok 100 stopni i to czasami wskazowka latala tam i z powrotem. Czy to normalne?
Jak jechalem szybko to temp byla niska jak wjezdzalem w miasto to rosla prawie do 100 stopni, a na trsie jak jechalem 80 to tez mialem 90-100 stopni...
Jaka powinna byc prawidlowa temperatura?
[B4 2,3 NG] temperatura silnika. Czy sie przegrzewa?
Witaj, u mnie wygląda to tak, podczas jazdy poza miastem temperatura silnika wynosi ok.92C*, kiedy jednak wjeżdźam w miasto i stoję np. w korku to temperatura wzrasta do ok 100C* poczym załancza się wentylator i schładza silnik do ok.96C* i to jest normalne. Gorzej jak temp.silnika wzrasta powyżej 105C* bo wtedy zaczyna pomału się gotawać, przez co dochodzi do zapowietrzenia układu, a wtedy może dojśc do przegrzania. Ja tak raz miałem (niezbyt często patrzyłem na wskaźnik temp.) i skończyło się wymianą uszczelki pod głowicą. A wystarczyło wymienić termostat.
Pozdrawiam.
[ Dodano: 2009-01-18, 13:17 ]
Kolega miał problemy z temp. znacznie rosła podczs jazdy pod górę, wymienił zakrętkę od zbiorniczka na płyn chłodzący (zakrętka ma w sobie dwa zaworki które odpowiedzialne są za utrzymanie odpowiedniego ciśnienia w układzie) wymienił i problem zniknął.
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
[ Dodano: 2009-01-18, 13:17 ]
Kolega miał problemy z temp. znacznie rosła podczs jazdy pod górę, wymienił zakrętkę od zbiorniczka na płyn chłodzący (zakrętka ma w sobie dwa zaworki które odpowiedzialne są za utrzymanie odpowiedniego ciśnienia w układzie) wymienił i problem zniknął.
Pozdrawiam.
domin889, 75 stopni, to też trochę za mało. u mnie temperatura uscyluje w granicach ok. 85-92 stopnie w zależności czy podczas jazdy czy w korkach.
ps. odczyty temperatury ze wskaźnika na zegarach nie są dokładne. poza tym wskaźnik może wskazywać nieprawidłową temperaturę gdyż sam może ulec awarii
[ Dodano: 2009-01-20, 15:44 ]
arden, sprawdź jak grzeją się węże układu chłodzenia. być może tak jak pisze Słonik, masz cały czas otwarty duży obieg. prawidłowo jest gdy zimny silnik jest ogrzewany w szybkim tempie za sprawą zamkniętego termostatu, który nie puszcza na duży obieg dopóki silnik się nie rozgrzeje do odpowiedniej temperatury. dopiero wtedy termostat powinien się otwierać i włączać przez to duży obieg. zatem węże począkowo powinny być zimne. jeśli grzeją się wraz z silnikiem, przez co temperatura silnika rośnie o wiele wolniej, to wymień termostat. poza tym na forum znajdziesz dużo na ten temat
ps. odczyty temperatury ze wskaźnika na zegarach nie są dokładne. poza tym wskaźnik może wskazywać nieprawidłową temperaturę gdyż sam może ulec awarii
[ Dodano: 2009-01-20, 15:44 ]
arden, sprawdź jak grzeją się węże układu chłodzenia. być może tak jak pisze Słonik, masz cały czas otwarty duży obieg. prawidłowo jest gdy zimny silnik jest ogrzewany w szybkim tempie za sprawą zamkniętego termostatu, który nie puszcza na duży obieg dopóki silnik się nie rozgrzeje do odpowiedniej temperatury. dopiero wtedy termostat powinien się otwierać i włączać przez to duży obieg. zatem węże począkowo powinny być zimne. jeśli grzeją się wraz z silnikiem, przez co temperatura silnika rośnie o wiele wolniej, to wymień termostat. poza tym na forum znajdziesz dużo na ten temat
- Hołowczyc20
- Audi 80 Klub
- Posty: 804
- Rejestracja: 11 mar 2008, 17:25
- Lokalizacja: Mielec
Tu masz link do wiedzy https://audi80.pl/viewtopic.php?t=6032 życze miłej lektury :mrgreen: