Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ b4 ABT 2.0 90km ] błąd ustawienia czujnika biegu jałowego

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
zapomnialem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 54
Rejestracja: 06 lis 2008, 13:58
Lokalizacja: Opole

[ b4 ABT 2.0 90km ] błąd ustawienia czujnika biegu jałowego

Post autor: zapomnialem » 20 sty 2009, 18:15

Witam wszystkich serdecznie. Od kilku tygodni mam następujący problem.
Oddałem niunie do znajomego mechanika - bo brala mi dość sporo oleju. Diagnoza - uszczelniacze pod zaworami. Wymieniłem uszczelniacze. oddałem głowice do regeneracji, wymieniłem wszystkie uszczelki, sruby i nakrętki na oryginalne firmy REINZ. przy okazji zmuszony byłem do wymiany kolektora wydechowego bo mechanik zauważył pękniecie. sonda lambda była tak zapieczona w starym kol. ze musialem zakupic nową. Kupiłem na allegro za 115 zł francuska sonde dedykowaną do b4. Niunia ma instalacje gazową jeszcze na gwarancji. Od tego czasu (jak ją odebrałem od mechanika) nie mam wolnych obrotów na benzynie. Zapala normalnie i chodzi elegancko na ssaniu - potem zaczyna sie przyduszac i gubi wolne obroty - gasnie. Diagnoza - silnik krokowy do wymiany. Wymienilem już 3 i to samo. Raz na Polski zamiennik a potem na oryginalne z Boscha. Po skasowaniu błedów i przejechaniu sie - to samo. Nie mam pomusłu o co chodzi. cały czas po podłączeniu pod komp - "błąd ustawienia czujnika biegu jałowego". Czasami pojawia sie też - "podgrzewanie sondy". pomocy - dzieki za wszystkie podpowiedzi. Aha - wymienilem tez czujniki temp. PS. na gazie chodzi idealnie, dodam takze, ze mam wypruty katalizator.

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 20 sty 2009, 18:49

zapomnialem pisze:cały czas po podłączeniu pod komp - "błąd ustawienia czujnika biegu jałowego". Czasami pojawia sie też - "podgrzewanie sondy". pomocy - dzieki za wszystkie podpowiedzi. Aha - wymienilem tez czujniki temp. PS. na gazie chodzi idealnie,
Bardzo dziwne, bo gdyby to była wina nastawnika przepustnicy to powinna szaleć również na gazie coś mi się wydaje, że to nie tu leży problem. Oczywiście mogę się mylić ale może Twój mechanik źle interpretuje błąd. Myślę tak bo ECU w ABT (z tego co mi wiadomo) nie sprawdza grzałki sondy i nawet jak jest uszkodzona to o tym nie wie. Napisz co "wypluwa" VAG w oryginale.

Awatar użytkownika
zapomnialem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 54
Rejestracja: 06 lis 2008, 13:58
Lokalizacja: Opole

Post autor: zapomnialem » 20 sty 2009, 18:59

skupiam sie bardziej na - bląd ustawienia czujnika biegu jałowego - to pokazuje VAG. z sonda moze byc dlatego poniewaz nie mam zalozonego emulatora.

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 20 sty 2009, 19:35

zapomnialem pisze:skupiam sie bardziej na - bląd ustawienia czujnika biegu jałowego
O ile się nie mylę i dobrze kojarzę (bo nie spotkałem takiego określenia jakiegokolwiek czujnika w ABT) ten czujnik znajduje się w nastawniku przepustnicy i jest to wyłącznik biegu jałowego, który informuje ECU o tym, że przepustnica jest zamknięta. Na marginesie to właśnie styki tego wyłącznika najczęściej ulegają uszkodzeniu i to powoduje problemy z obrotami biegu jałowego.
Po wymianie nastawnika należy skontrolować ustawienie śruby regulacyjnej popychacza wyłącznika bo w przeciwnym razie problemy mogą się powtarzać. Poza tym warto zrobić reset i adaptację ECU.
zapomnialem pisze:z sonda moze byc dlatego poniewaz nie mam zalozonego emulatora.
Brak emulatora nie ma nic wspólnego z grzałką i jak już pisałem sam ECU nie sprawdza (raczej, bo nie jestem pewien na 100%, a tak na 99) grzałki. Więc jeśli już wywaliłby jakikolwiek błąd sondy to co najwyżej coś o składzie mieszanki, a nie o grzałce.

Moim skromnym zdaniem problem wynika z "rozjechanej" mapy wtrysku benzyny z powodu braku emulatora sondy, a nie z powodu czujnika (wyłącznika) biegu jałowego. Problem wielokrotnie wałkowany więc użyj proszę szukajki.

Awatar użytkownika
zapomnialem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 54
Rejestracja: 06 lis 2008, 13:58
Lokalizacja: Opole

należy skontrolować ustawienie śruby regulacyjnej popychacza

Post autor: zapomnialem » 20 sty 2009, 19:44

tego nie robilem. jutro padjade do mechanika i sprawdze czy wie cos na ten temat.


dzieki - pozdrawiam

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 20 sty 2009, 19:48

Niech mechanik zajrzy do Autodaty to się dowie jak skontrolować ustawienie wyłącznika biegu jałowego i nie wpuszcza Cię w niepotrzebne koszty. A tak na marginesie to co za partacz gazował ten samochód, że nie założył emulatora sondy. Może jeszcze masz I generację na dodatek :-x . Polecam: http://www.centrum.audi80.pl/component/ ... nfo/id,71/
Ostatnio zmieniony 21 sty 2009, 07:54 przez Danek, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
zapomnialem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 54
Rejestracja: 06 lis 2008, 13:58
Lokalizacja: Opole

co za partacz gazował ten samochód

Post autor: zapomnialem » 20 sty 2009, 19:56

autko kupiłem z gazem. Instalacja założona w Siedlcach. Jak mój mechanik zobaczyl tą instalacje to sie usmiał - powiedzial, ze taka to w Żukach montowali. Lovato

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 21 sty 2009, 07:54

zapomnialem pisze:Jak mój mechanik zobaczyl tą instalacje to sie usmiał - powiedzial, ze taka to w Żukach montowali. Lovato
Sama marka instalacji nic nie mówi o tym czy jest właściwa czy nie. Jeśli chodzi o lovato, to akurat reduktory mają znakomite.

Awatar użytkownika
zapomnialem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 54
Rejestracja: 06 lis 2008, 13:58
Lokalizacja: Opole

Post autor: zapomnialem » 29 sty 2009, 18:53

wszystko sie wyjasnilo. sonda, ktora zakupiłem na allegro (francuski zamiennik niby do b4) miala przebicie na grzalce wiec dawala zle napiecie. zamontowalem oryginal NGK oraz nowy oryginalny silnik krokowy BOSCHA i wszystko wróciło do normy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl