Witam,
Postanowiłem sprawdzić dziś poziom oleju, a tu bagnet suchy! Chciałem poradzić się - co zrobić dalej. Auto stało kilka tygodni na parkingu, po odpaleniu (bez problemów) kontrolka oleju gaśnie. Mam dodatkowe zegary i wskaźnik ciśnienia oleju wychyla się jak zwykle mocno w prawo. Olej mineralny 15W40. Dodam jeszcze jak mierzyłem poziom oleju: zgasiłem silnik, po chwili wyjąłem bagnet - był obryzgany olejem. Wytarłem, po wsadzeniu i wyjęciu (po chwili) niestety nie było na nim oleju.
Co teraz? Dolać olej i jechać do mechanika? Auto mam krótko i nie dolewałem jeszcze oleju - poziom sprawdzany był na przełomie października i listopada, planowana zmiana na wiosnę. Nie wiem ile mogłem przejeździć w takim stanie, raczej mało - tym bardziej że nie zauważyłem żadnego odstępstwa w pracy silnika.
Jeśli dolać olej - to wybaczcie - ale gdzie się go wlewa? czy jest to wlew numer 14? Chciałbym się upewnić.
Będę bardzo wdzięczny za pomoc, rano samochód by się przydał a tu taki problem...
[B3 1.8 PM] Suchy bagnet oleju
tak to jest wlew nr 14 olej lej taki jaki wlewałeś nie mieszaj z innym bo nic dobrego z tego nie będzie.Najlepsze rozwiązanie to nalej że by na bagnecie było przed max zerknij na licznik ile jest km i jeździj i kontroluj stan oleju jeżeli ubytek będzie bardzo duży w krótkim czasie to pisz na forum na pewno pomożemy doradzić
:shock: kolego poziom oleju sprawdza się co 2 tyg lub częściej a nie co 4miesiace :shock: . Poziom oleju sprawdzasz jak auto stoi na równiej powierzchnie. Najlepiej sprawdzać poziom oleju po nocy, a jak już autko jeździło to trzeba poczekać z 0,5godz żeby olej zleciał do miski. Zaraz po zgaszeniu nie da się sprawdzić rzeczywistego poziomu oleju.
Ja poziom oleju sprawdzam zawsze gdy silnik już nie pracował dłuższy czas i olej miał czas aby spłynąć do miski olejowej, mimo to nawet gdy silnik pracował po wyciągnięciu bagnetu było na nim nieco oleju, niski poziom oleju nie musi być zasygnalizowany prze kontrolkę w trakcie normalnej jazdy lub na postoju, prędzej w trakcie szybszego wchodzenia w zakręty, gdzie pod wpływem siły odśrodkowej zaczyna brakować oleju w niektórych częściach silnika, olej dolewa się właśnie do wlewu numer 14.
Ostatnio zmieniony 20 sty 2009, 20:27 przez benek77, łącznie zmieniany 1 raz.