[1.6TD RA/SB] Twarde weze ukladu chlodzenia.
[1.6TD RA/SB] Twarde weze ukladu chlodzenia.
Witam wszystkich forumowiczow.
Na wstepie zaznaczam ze przegladnalem wszystkie tamaty o chlodzeniu silnika i nie znalazlem odpowiedzi na moj problem; a mianowicie: twarde weze w ukladzie chlodzenia. Gdzies czytalem na forum, ze moze to byc objaw padnietej pompy - dziwne mi sie wydaje, ze jak pompa nie dziala to nie ma cisnienia w ukladzie chlodzenia. A ja mam cisnienie i to spore jak odkrecam korek na zbiorniczku wyrownawczym (na cieplym silniku) to wywala plyn a pozniej przez 2-3 sekundy uchodzi powietrze. Tylko nie piszcie ze to norma, ze uklad cisnieniowy itp - wczesniej przed usterka mialem tylko lekkie sykniecie. Acha dodam, ze wskaznik temperatury pokazuje pare stopni wiecej niz zazwyczaj. Uszczelka pod glowica byla robiona pol roku temu, mechanior stwierdzil, ze jest ok - nie ma pechezykow powietrza w zbiorniczku przy pracujacym silniku. Nie stwierdzilem tez sladow oleju w plynie anie plynu w oleju. Nagrzewnica grzeje jak talala wiec zakladam ze uklad jest odpowietrzony.
Z gory dzieki za sugestie. Pozdrawiam
Na wstepie zaznaczam ze przegladnalem wszystkie tamaty o chlodzeniu silnika i nie znalazlem odpowiedzi na moj problem; a mianowicie: twarde weze w ukladzie chlodzenia. Gdzies czytalem na forum, ze moze to byc objaw padnietej pompy - dziwne mi sie wydaje, ze jak pompa nie dziala to nie ma cisnienia w ukladzie chlodzenia. A ja mam cisnienie i to spore jak odkrecam korek na zbiorniczku wyrownawczym (na cieplym silniku) to wywala plyn a pozniej przez 2-3 sekundy uchodzi powietrze. Tylko nie piszcie ze to norma, ze uklad cisnieniowy itp - wczesniej przed usterka mialem tylko lekkie sykniecie. Acha dodam, ze wskaznik temperatury pokazuje pare stopni wiecej niz zazwyczaj. Uszczelka pod glowica byla robiona pol roku temu, mechanior stwierdzil, ze jest ok - nie ma pechezykow powietrza w zbiorniczku przy pracujacym silniku. Nie stwierdzilem tez sladow oleju w plynie anie plynu w oleju. Nagrzewnica grzeje jak talala wiec zakladam ze uklad jest odpowietrzony.
Z gory dzieki za sugestie. Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 03 sty 2009, 16:18 przez mlynek22, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 67
- Rejestracja: 09 sie 2008, 12:58
- Lokalizacja: Elbląg
podejrzewam trzy rzeczy do sprawdzenia -pierwsze to uszczelka ,jak jest padnięta to bąbluje w zbiorniku wyrównawczym i przewody są twarde . drugie to termostat nie otwiera dużego obiegu i tworzy się ciśnienie pod wpływem rosnącej temp. trzecie to pompa niewydolna . sprawdz czy termostat się otwiera a gdybyś miał możliwośc to test płynu na obecnośc spalin byłby wskazany. powodzenia.
Hej, Z gory dzieki za odzew. Dzisiaj zrobilem tak jak pisaliscie. Kupilem nowy korek i co dalej to samo:) Acha chlodnica raczej drozna i termostat otwiera - po dluzszym postoju z zapalonym silnikiem chlodnica nagrzewa sie rownomiernie i dolny waz lapie temperaturke wiec mysle ze ok. Nie wiem jak przeprowadzic test na obecnosc spalin - jak na moj nos raczej ok.
Jezdze teraz z poluzowanym korkiem tak azeby mi nie rozsadzilo calego ukladu chlodzenia i sie teraz zastanawiam czy tak mozna i czy wogole nie narazam silnika - niestety auto w ciaglym ruchu.
Jezdze teraz z poluzowanym korkiem tak azeby mi nie rozsadzilo calego ukladu chlodzenia i sie teraz zastanawiam czy tak mozna i czy wogole nie narazam silnika - niestety auto w ciaglym ruchu.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 67
- Rejestracja: 09 sie 2008, 12:58
- Lokalizacja: Elbląg
Wymień korek zbiorniczka wyrównawczego on odpowiada za ciśnienie w układzie chłodzenia.
Mi padł już dwa razy,przez niego rozwaliłem dodatkowo pompę wodną /elektryczną/.Węże
były tak spuchnięte że nie można było ich wcisnąć.Przez korek za 7zł. musiałem kupić pompę za 400zł.
Korek ma dwa zawory podciśnieniowy i nadciśnieniowy.
Mi padł już dwa razy,przez niego rozwaliłem dodatkowo pompę wodną /elektryczną/.Węże
były tak spuchnięte że nie można było ich wcisnąć.Przez korek za 7zł. musiałem kupić pompę za 400zł.
Korek ma dwa zawory podciśnieniowy i nadciśnieniowy.
mlynek22 napisał:
Kupilem nowy korek i co dalej to samo:)
To że nowy wcale nie znaczy że dobry, u mnie kumpel kupił i trzy razy wymieniał, bo dopiero ten trzeci był dobry.
Najlepiej to przeżuć od jakiegoś znajomego wtedy będziesz miał pewność że korek jest dobry, jak to nie pomoże to wtedy będziesz szukał przyczyny gdzie indziej, bo jak dla mnie z twojego opisu wygląda jednak na korek.
Kupilem nowy korek i co dalej to samo:)
To że nowy wcale nie znaczy że dobry, u mnie kumpel kupił i trzy razy wymieniał, bo dopiero ten trzeci był dobry.
Najlepiej to przeżuć od jakiegoś znajomego wtedy będziesz miał pewność że korek jest dobry, jak to nie pomoże to wtedy będziesz szukał przyczyny gdzie indziej, bo jak dla mnie z twojego opisu wygląda jednak na korek.
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 768
- Rejestracja: 21 wrz 2008, 21:44
- Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska
Witam. mam pytanie do mlynek22.czy doszedłeś już co jest przyczyna tych twardych przewodów w układzie chłodzenia? Ja mam to samo wymieniłem termostat, korek i nic sie nie zmieniło auto poza tym chodzi dobrze temperaturę trzyma duzo ponad 90 stopni Poza tym zrobiłem juz tak ok 10tys km oczywiscie z poluzowanym korkiem i nic zbytnio sie nie dzieje.Moze udało ci sie znalezc przyczyne ??????
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
A kontrolka od płynu chłodniczego się świeci :?: Bo o ile mi się zdaje sygnalizuje ona również zbyt wysokie ciśnienie w układzie chłodzenia.gobi2802 pisze:Witam. mam pytanie do mlynek22.czy doszedłeś już co jest przyczyna tych twardych przewodów w układzie chłodzenia? Ja mam to samo wymieniłem termostat, korek i nic sie nie zmieniło auto poza tym chodzi dobrze temperaturę trzyma duzo ponad 90 stopni Poza tym zrobiłem juz tak ok 10tys km oczywiscie z poluzowanym korkiem i nic zbytnio sie nie dzieje.Moze udało ci sie znalezc przyczyne ??????
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
O ile dobrze pamiętam to 0,8 atm. podciśnieniowy i 1,3 atm. nadciśnieniowy.slawek88yo pisze:pytanie drugie wie ktoś pod jaki ciśnieniem otwierają się te zawory ?
Nie wiem jak jest w SB ale w ABT na pewno nie ma pomiaru ciśnienia w układzie chłodzenia i podejrzewam, że w SB też takiego czujnika nie ma.Labiel pisze:Bo o ile mi się zdaje sygnalizuje ona również zbyt wysokie ciśnienie
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Hmy. Kiedyś kumpel w B4 miał problem z układem chłodzenia. Auto mu gotowało wodę. A wiadomo jak woda się gotuje to zaraz w układzie jest wysokie ciśnienie przez co świeciła mu kontrolka. Po odkręceniu korka ciśnienie uchodził i kontrolka gasła. Chwila moment, węże twardniały i kontrolka się świeciła. Myślałem więc że wskazuje ona również ciśnienie bo że brak płynu w zbiorniku wyrównawczym to na pewno.Danek pisze:Labiel napisał/a:
Bo o ile mi się zdaje sygnalizuje ona również zbyt wysokie ciśnienie
Nie wiem jak jest w SB ale w ABT na pewno nie ma pomiaru ciśnienia w układzie chłodzenia i podejrzewam, że w SB też takiego czujnika nie ma.
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Myślę, że to nie z powodu pomiaru ciśnienia tylko większego wzrostu temperatury pod czujnikiem, np. przez brak odpowiedniego przepływu cieczy. Jak odkręcał korek ciśnienie spadało i przepływ pod czujnikiem się zwiększał (czujnik jest nieco schowany w tym gnieździe, żeby nie zakłócać przepływu ale jak jest duże ciśnienie to właśnie przy samym czujniku ciecz słabo się miesza) ewentualnie odpowietrzało przestrzeń pod czujnikiem.Labiel pisze:Kiedyś kumpel w B4 miał problem z układem chłodzenia. Auto mu gotowało wodę. A wiadomo jak woda się gotuje to zaraz w układzie jest wysokie ciśnienie przez co świeciła mu kontrolka.
[ Dodano: 2009-01-26, 15:25 ]
Pod warunkiem, że miał czujnik poziomu. A wtedy mogło też być tak, że jak miał płynu na minimum to pod wpływem ciśnienia rozpychało układ i poziom płynu opadał poniżej minimum i zaświecało kontrolkę. Jak korek odkręcał to "opuchlizna" układu ustępowała, płyn się podnosił i kontrolka gasła. Po zakręceniu korka sytuacja się powtarzała.Labiel pisze:bo że brak płynu w zbiorniku wyrównawczym to na pewno.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Ciężko teraz powiedzieć. Według instrukcji Audi jest kontrolka wskazująca wysoką temp i brak płynu, więc może faktycznie nie jest ona od ciśnienia w układzie.
A co do samego ciśnienia to instukcja mówi:
"W układzie chłodzenia panuje przy temperaturze roboczej nadciśnienie 1,2 - 1,5 bara, co zwiększa temperaturę wrzenia znacznie powyżej 100°C. W ten sposób stworzona jest pewna rezerwa, dzięki której silnik może osiągać temperatury robocze powyżej 100°C, nie ryzykując zagotowaniem się układu chłodzenia. Za utrzymanie właściwego ciśnienia w układzie chłodzenia odpowiada zakrętka na zbiorniku wyrównawczym, zawierająca zawór nadciśnie-niowy (1,2-1,5 bara), a także zawór podciśnieniowy (0,06 - 0,1 bara). Zawór podciśnieniowy pozwala na dopływ powietrza, gdy płyn chłodzący jest zimny i w związku z tym zajmuje mniej miejsca."
A co do samego ciśnienia to instukcja mówi:
"W układzie chłodzenia panuje przy temperaturze roboczej nadciśnienie 1,2 - 1,5 bara, co zwiększa temperaturę wrzenia znacznie powyżej 100°C. W ten sposób stworzona jest pewna rezerwa, dzięki której silnik może osiągać temperatury robocze powyżej 100°C, nie ryzykując zagotowaniem się układu chłodzenia. Za utrzymanie właściwego ciśnienia w układzie chłodzenia odpowiada zakrętka na zbiorniku wyrównawczym, zawierająca zawór nadciśnie-niowy (1,2-1,5 bara), a także zawór podciśnieniowy (0,06 - 0,1 bara). Zawór podciśnieniowy pozwala na dopływ powietrza, gdy płyn chłodzący jest zimny i w związku z tym zajmuje mniej miejsca."