[B4 2.3 NG] słaba dynamika, wolno wkręca się na obroty
-
- Forum Audi 80
- Posty: 173
- Rejestracja: 23 lip 2008, 21:40
- Lokalizacja: Hollyłódź
[B4 2.3 NG] słaba dynamika, wolno wkręca się na obroty
Witam
Mam problem ze swoim Avantem NG '93. Tak jak w temacie auto baardzo opoornie wkręca się na obroty. Jest tak od kiedy go kupiłem ( pół roku). Nie stało się to z dnia na dzień. Widziałem filmiki, które koledzy z tego forum zamieszczają na youtube. Zauważyłem, że poczynań mojego silnika ni jak nie można do tego porównać. Jego charakterystyka bardziej pasuje do Poloneza 1.6 GLE (.
Audik posiada instalację gazową. Nie używam jej od kiedy dowiedziałem się, że poprzedni właściciel pozostawił mi w spadku uwalony (zapewne od strzału) przepływomierz. Po jego wymianie jakoś mi odeszła ochota na oszczędzanie. Myślałem że to rozwiąże sprawę, ale nie.
Analizator spalin u gazownika wykazał mi niesprawność sondy lambda. Wskazywała zbyt ubogą mieszankę. Wymieniłem ją na używany orginał Boscha, zweryfikowany oscyloskopem.
Nie pomogło.
Po jakimś czasie zauważyłem że mam uszkodzoną wtyczkę od czujnika halla na aparacie zapłonowym. Wymieniłem więc aparat na używany orginał Boscha, zweryfikowany oscyloskopem. Tym razem różnica jest tylko taka, że jak go trochę przegonie to obroty na biegu jałowym przez jakiś czas utrzymują się na poziomie 1100 rpm. Dynamika na tym samym, mizernym poziomie.
Zaznaczam, że wszystkie wymienione naprawy i weryfikaqćje części robił mi elektromechanik uznawany w moim mieście za dobrego fachowca. Po wymianie przepływki robił mi regulacje mieszanki. Po wymianie aparatu ustawiał zapłon. Wymieniłem świece i przewody WN. Silnik nie bierze oleju. Pali 12 - 13 litrów PB. Nie wywala żadnych błedów
Zauważyłem też, że auto trudniej odpalić, gdy jest ciepłe. Trzeba troszkę dłużej kręcić.
Naprawde nie wiem co jeszcze można zrobić? Macie jakieś pomysły? Będę wdzięczny za każdą sugestię.
Pozdrawiam
P. S.
Podane spalanie oczywiście po mieście.
Mam problem ze swoim Avantem NG '93. Tak jak w temacie auto baardzo opoornie wkręca się na obroty. Jest tak od kiedy go kupiłem ( pół roku). Nie stało się to z dnia na dzień. Widziałem filmiki, które koledzy z tego forum zamieszczają na youtube. Zauważyłem, że poczynań mojego silnika ni jak nie można do tego porównać. Jego charakterystyka bardziej pasuje do Poloneza 1.6 GLE (.
Audik posiada instalację gazową. Nie używam jej od kiedy dowiedziałem się, że poprzedni właściciel pozostawił mi w spadku uwalony (zapewne od strzału) przepływomierz. Po jego wymianie jakoś mi odeszła ochota na oszczędzanie. Myślałem że to rozwiąże sprawę, ale nie.
Analizator spalin u gazownika wykazał mi niesprawność sondy lambda. Wskazywała zbyt ubogą mieszankę. Wymieniłem ją na używany orginał Boscha, zweryfikowany oscyloskopem.
Nie pomogło.
Po jakimś czasie zauważyłem że mam uszkodzoną wtyczkę od czujnika halla na aparacie zapłonowym. Wymieniłem więc aparat na używany orginał Boscha, zweryfikowany oscyloskopem. Tym razem różnica jest tylko taka, że jak go trochę przegonie to obroty na biegu jałowym przez jakiś czas utrzymują się na poziomie 1100 rpm. Dynamika na tym samym, mizernym poziomie.
Zaznaczam, że wszystkie wymienione naprawy i weryfikaqćje części robił mi elektromechanik uznawany w moim mieście za dobrego fachowca. Po wymianie przepływki robił mi regulacje mieszanki. Po wymianie aparatu ustawiał zapłon. Wymieniłem świece i przewody WN. Silnik nie bierze oleju. Pali 12 - 13 litrów PB. Nie wywala żadnych błedów
Zauważyłem też, że auto trudniej odpalić, gdy jest ciepłe. Trzeba troszkę dłużej kręcić.
Naprawde nie wiem co jeszcze można zrobić? Macie jakieś pomysły? Będę wdzięczny za każdą sugestię.
Pozdrawiam
P. S.
Podane spalanie oczywiście po mieście.
Jak na moje oko to po pierwsze należy sie upewnic że elektromechanik wie co robi.
Po drugie objawy wskazuja na źle ustawiony rozrzad lub zapłon.
Po trzecie sprawdz szczelność układu dolotowego(dokładnie) uszczelki, opaski, oringi na wtryskach, gume na przepłuywce i wszelakie przewody podcisnieniowe.
Po czwarte należało by sprawdzić cisnienie sprężania.
PS-U kogo w łódzi robiłeś to wszystko :?:
Po drugie objawy wskazuja na źle ustawiony rozrzad lub zapłon.
Po trzecie sprawdz szczelność układu dolotowego(dokładnie) uszczelki, opaski, oringi na wtryskach, gume na przepłuywce i wszelakie przewody podcisnieniowe.
Po czwarte należało by sprawdzić cisnienie sprężania.
PS-U kogo w łódzi robiłeś to wszystko :?:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 173
- Rejestracja: 23 lip 2008, 21:40
- Lokalizacja: Hollyłódź
Koledzy dzięki za zainteresowanie.
Co do tego czujnika, też mi się wydaje żą ma 2 piny. Tym lepiej laikowi takiemnu jak ja łatwiej będzie to sprawdzić . Zacznę od tego. Podobno jest gdzieś wykres zależności rezystancji od temperatury. Ja nie mogłem znależć tego na forum. Orientujecie się może jak wygląda taki wykres dla tego konkretnego czujnika?
Pozdrawiam
Co do tego czujnika, też mi się wydaje żą ma 2 piny. Tym lepiej laikowi takiemnu jak ja łatwiej będzie to sprawdzić . Zacznę od tego. Podobno jest gdzieś wykres zależności rezystancji od temperatury. Ja nie mogłem znależć tego na forum. Orientujecie się może jak wygląda taki wykres dla tego konkretnego czujnika?
Pozdrawiam
w dziale download jest opis odnośnie falowania obrotów w NG.Ściągnij i tam jest ten wykres na bank
http://www.centrum.audi80.pl/component/ ... nfo/id,47/
http://www.centrum.audi80.pl/component/ ... nfo/id,47/
-
- Forum Audi 80
- Posty: 173
- Rejestracja: 23 lip 2008, 21:40
- Lokalizacja: Hollyłódź
nowy200 ,
dzięki - właśnie o to mi chodziło
Słonik ,
Wszystkie wymienione naprawy i regulacje robiłem u Andrzeja Nowaka, ul Centralna 21.
Które z elementów (szczelność) moge sprawedzić sam, a które da rade sprawdzić tylko mechanik?
Trochę się wykosztowałem już, dlatego chciałbym zacząć od tego z czym sam sobie poradze. Mam podstrawową wiedzę na temat tego silnika i baardzo dużą determinację.
Zapłon, tak jak wspominałem wcześniej był ustawiany po wymianie aparatu. Można powiedzieć, że od tego momentu obroty zaczeły się zachowywać w sposób opisany przeze mnie wcześniej. Jednak na dynamikę to nie wpłyneło in minus, ani in plus.
Przy rozrządzie nic jeszcze nie robiłem od zakupu.
[ Dodano: 2009-01-26, 16:10 ]
A więc;
Sprawdziłem czujnik temp. do ECU. Jeśli wierzyć moim narzedziom pomiarowym ( analogowy miernik i domowy termometr) to zawyża o ok 20 st. w całym zakresie.
Co się tyczy szczelności układu to kilka pytań:
Po pierwsze do czego służy przewód powietrzny prowadzący od silnika krokoweg do miksera gazu? Pośrodku jest jeszcze na nim trójnik do kolektora ssącego. Jest dosyć niechlujnie posztukowany. Może tam być nieszczelność.
Po drugie jak dużej siły trzeba użyć, żeby unieść talerzyk w przepływomierzu? Pracuje on swobodnie, bez żadnych zacięć, ale dość ciężko. Może to subiektywne odczucie, nie wiem. Miałem problem, żeby go podnieść trzymając paznokciami za łeb tej śrubki pośroku.
Po trzecie. Podłączyłem się pod sterownik gazu. Mam bingo M v4.2. Na programie diagnostycznym jest pokazana praca sondy lambda. Na benie skład mieszanki zachowuje się bardzo dziwnie. Jest bardzo uboga i powoli zbliża się do środka zakresu, ale nie osiąga optimum tylko szybko "prześlizguje się" do skrajnie bogatej. Potem cały proces się powtarza w przeciwną strone. Prypomina mi to nawlekanie za grubej nitki na igłe z za małym uchem. raz z lewej, raj z prawej, ale w śrobek nie trafisz.
Przepraszam za takie porównania, ale jestem laik w te klocki, a chciałem żebyście mieli jaki taki obraz sytuacji. Może to pomoże w określaniu usterki?
Będę bardzo wdzięczny za pomoc
Dzięki i pozdrawiam.
dzięki - właśnie o to mi chodziło
Słonik ,
Wszystkie wymienione naprawy i regulacje robiłem u Andrzeja Nowaka, ul Centralna 21.
Które z elementów (szczelność) moge sprawedzić sam, a które da rade sprawdzić tylko mechanik?
Trochę się wykosztowałem już, dlatego chciałbym zacząć od tego z czym sam sobie poradze. Mam podstrawową wiedzę na temat tego silnika i baardzo dużą determinację.
Zapłon, tak jak wspominałem wcześniej był ustawiany po wymianie aparatu. Można powiedzieć, że od tego momentu obroty zaczeły się zachowywać w sposób opisany przeze mnie wcześniej. Jednak na dynamikę to nie wpłyneło in minus, ani in plus.
Przy rozrządzie nic jeszcze nie robiłem od zakupu.
[ Dodano: 2009-01-26, 16:10 ]
A więc;
Sprawdziłem czujnik temp. do ECU. Jeśli wierzyć moim narzedziom pomiarowym ( analogowy miernik i domowy termometr) to zawyża o ok 20 st. w całym zakresie.
Co się tyczy szczelności układu to kilka pytań:
Po pierwsze do czego służy przewód powietrzny prowadzący od silnika krokoweg do miksera gazu? Pośrodku jest jeszcze na nim trójnik do kolektora ssącego. Jest dosyć niechlujnie posztukowany. Może tam być nieszczelność.
Po drugie jak dużej siły trzeba użyć, żeby unieść talerzyk w przepływomierzu? Pracuje on swobodnie, bez żadnych zacięć, ale dość ciężko. Może to subiektywne odczucie, nie wiem. Miałem problem, żeby go podnieść trzymając paznokciami za łeb tej śrubki pośroku.
Po trzecie. Podłączyłem się pod sterownik gazu. Mam bingo M v4.2. Na programie diagnostycznym jest pokazana praca sondy lambda. Na benie skład mieszanki zachowuje się bardzo dziwnie. Jest bardzo uboga i powoli zbliża się do środka zakresu, ale nie osiąga optimum tylko szybko "prześlizguje się" do skrajnie bogatej. Potem cały proces się powtarza w przeciwną strone. Prypomina mi to nawlekanie za grubej nitki na igłe z za małym uchem. raz z lewej, raj z prawej, ale w śrobek nie trafisz.
Przepraszam za takie porównania, ale jestem laik w te klocki, a chciałem żebyście mieli jaki taki obraz sytuacji. Może to pomoże w określaniu usterki?
Będę bardzo wdzięczny za pomoc
Dzięki i pozdrawiam.
Tak ma właśnie być mieszanka ma cały czas przechodzić z ubogiej w bogatą i odwrotnie.Padre (LDZ) pisze:Mam bingo M v4.2. Na programie diagnostycznym jest pokazana praca sondy lambda. Na benie skład mieszanki zachowuje się bardzo dziwnie. Jest bardzo uboga i powoli zbliża się do środka zakresu, ale nie osiąga optimum tylko szybko "prześlizguje się" do skrajnie bogatej. Potem cały proces się powtarza w przeciwną strone.
Nie może zatrzymać się całkiem na ubogiej lub całkiem na bogatej, wtedy było by całkiem źle.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 173
- Rejestracja: 23 lip 2008, 21:40
- Lokalizacja: Hollyłódź
Tarcza przepływki w momencie kiedy znajduje się paliwo w rozdzielaczu powinna właśnie chodzić tak jak piszesz, dosyć ciężko, jak poruszasz nią kilka razy powinno zacząć pracować lżej.
Co do słabego kopa to możliwe, jest nieprawidłowe ustawienie zapłonu powinien mieć 15 stopni, na LPG ja ustawiałem na 19.
Częściowo mikser od gazu zwęża ci dolot i bardzo osłabia samochód. Zależy także od jego modelu, jaki jest zamontowany. Jak chcesz się go pozbyć to wyrzuć i zobacz co będzie. Na pewno się poprawi.
Wąż który idzie od miksera od krokowca, powinien być podłączony tam gdzie kiedyś był czyli w gumę między przepływomierzem a przepustnicami, teraz ten otwór zaślepili ci pewnie gazownicy, przewód także skrócili, więc albo go przedłużysz albo kupisz drugi.
Co do słabego kopa to możliwe, jest nieprawidłowe ustawienie zapłonu powinien mieć 15 stopni, na LPG ja ustawiałem na 19.
Częściowo mikser od gazu zwęża ci dolot i bardzo osłabia samochód. Zależy także od jego modelu, jaki jest zamontowany. Jak chcesz się go pozbyć to wyrzuć i zobacz co będzie. Na pewno się poprawi.
Wąż który idzie od miksera od krokowca, powinien być podłączony tam gdzie kiedyś był czyli w gumę między przepływomierzem a przepustnicami, teraz ten otwór zaślepili ci pewnie gazownicy, przewód także skrócili, więc albo go przedłużysz albo kupisz drugi.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 173
- Rejestracja: 23 lip 2008, 21:40
- Lokalizacja: Hollyłódź
-
- Forum Audi 80
- Posty: 173
- Rejestracja: 23 lip 2008, 21:40
- Lokalizacja: Hollyłódź
Dzięki
Kilka osób już mi sugerowało, że to może być właśnie zapłon.
Ja nie brałem tego pod uwage bo niedawno miałem sapłon ustawiany. Dla pewności będę musiał podjechać do innego mechaniora, niech mi sprawdzi.
Zaczne od wyjęcia miksera i wymiany czujnika temp do ECU. Tyle moge zrobić sam.
Pozdrawiam
[ Dodano: 2009-01-30, 04:20 ]
Koledzy jeszcze jedno pytanko.
Wyczytałem w Reguluje i Naprawiam, że w przypadku ustawiania zapłonu w NG trzeba mu najpierw zewrzeć styki tak jak w przypadku odpytywania błędów.
Mechanior, który ustawiał mi zapłon nie zrobił tego. Czy może to być przyczyną ewentualnego złego ustawienia zapłonu?
Pozdrawiam i dziękuję za pomoc.
Kilka osób już mi sugerowało, że to może być właśnie zapłon.
Ja nie brałem tego pod uwage bo niedawno miałem sapłon ustawiany. Dla pewności będę musiał podjechać do innego mechaniora, niech mi sprawdzi.
Zaczne od wyjęcia miksera i wymiany czujnika temp do ECU. Tyle moge zrobić sam.
Pozdrawiam
[ Dodano: 2009-01-30, 04:20 ]
Koledzy jeszcze jedno pytanko.
Wyczytałem w Reguluje i Naprawiam, że w przypadku ustawiania zapłonu w NG trzeba mu najpierw zewrzeć styki tak jak w przypadku odpytywania błędów.
Mechanior, który ustawiał mi zapłon nie zrobił tego. Czy może to być przyczyną ewentualnego złego ustawienia zapłonu?
Pozdrawiam i dziękuję za pomoc.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 173
- Rejestracja: 23 lip 2008, 21:40
- Lokalizacja: Hollyłódź
Dzisiaj przed pracą wyjąłem mikser.
Wygląda w dokładnie jak ten:
http://moto.allegro.pl/item571498935_mi ... _audi.html
Z tym, że ten otwór na pierwszą przepustnice nie jest przelotowy. Wszystko do kupy poskładam dopiero jutro. Wtedy będę mógł stwierdzić czy to było przyczyną mojego problemu.
Czy wszystkie miksery do tego silnika są w ten sposób skonstruowane?
Zapłon ustawiłem jak trzeba, ale to nie pomogło.
[ Dodano: 2009-03-14, 20:33 ]
Tak a propos gazu, To mam instalke II gen do sprzedania )
Wygląda w dokładnie jak ten:
http://moto.allegro.pl/item571498935_mi ... _audi.html
Z tym, że ten otwór na pierwszą przepustnice nie jest przelotowy. Wszystko do kupy poskładam dopiero jutro. Wtedy będę mógł stwierdzić czy to było przyczyną mojego problemu.
Czy wszystkie miksery do tego silnika są w ten sposób skonstruowane?
Zapłon ustawiłem jak trzeba, ale to nie pomogło.
[ Dodano: 2009-03-14, 20:33 ]
Tak a propos gazu, To mam instalke II gen do sprzedania )