[all V6] pytanie o koszta posiadania silnika V6???
[all V6] pytanie o koszta posiadania silnika V6???
Witam. Koledzy nosze sie z zamiarem kupna avanta z silnikiem V, i w związku z tym mam szereg pytań, dotyczących silnika 2.6 lub 2.8 8-) Koledzy ile pali Wam taki silniczek na Pb lub na LPG jeżeli ktoś posiada?? Mógłbym wiedzieć ile wynosi Was ubezpieczenie przy X% zniżkach?? Jaki jest koszt eksploatacji takiego autka?? tzn rozrząd, układ WN, przeguby, koszt założenia sekwencji itp... Byłbym Wam bardzo wdzięczny jakbym dowiedział sie coś więcej o tych silnikach <rotfl>
pzdr
pzdr
- IC69
- Przyjaciele
- Posty: 4800
- Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
- Imię: Irek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Warszawa
Kupuj, kupuj a nie pożałujeszjacus-87 pisze:Koledzy nosze sie z zamiarem kupna avanta z silnikiem V
Moj Avant 2.8 q, spala katalogowo, czyli średnio jakieś 10,5 l/100 km (jak dla mnie, rewelacja <ok> ). Latem w trasie, z pięcioma osobami i pełnym bagażnikiem, włączonej klimie i oponach 225, potrzebował 8,5 l/100km.jacus-87 pisze:Koledzy ile pali Wam taki silniczek na Pb
jacus-87 pisze:ile wynosi Was ubezpieczenie przy X% zniżkach?
Ja zapłaciłem w HDI, przy full zniżkach i jednorazowej wpłacie 526zł.
Za części, tzn. pasek, rolki, pompa wody, dałem nie całe 400zł (ile dokładnie, już nie pamiętam :roll: ) Z układu WN, wymieniałem tylko świece (6 x NGK), które kosztowały mnie 106zł.jacus-87 pisze:Jaki jest koszt eksploatacji takiego autka?? tzn rozrząd, układ WN,
- IC69
- Przyjaciele
- Posty: 4800
- Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
- Imię: Irek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Warszawa
Koniecznie :!: <ok> Przyjmij to sobie jako minimum, w które powinien być wyposażony Twój przyszły samochódjacus-87 pisze:najlepiej jakby sie trafiło quattro
Gasł mi czasami na wolnych obrotach, ale płukanie krokowca załatwiło sprawę Poza tym (tftu tffu, odpukać), jeszcze nic mi nie nawaliłojacus-87 pisze:miałeś jakieś usterki?
witam mi moje 2.6 spala w okolicach 11 litrów PB w jezdzie mieszanej oczywiscie bez wiekszych szalenstw za rozrzad u mechanika kosztował mnie 760 pln wymienione wszystko łacznie z pompa układ WN swiece beru i przewody NGK 490 pln ubezieczenie jak kolega wyzej w HDI kwota 519 PLN z max znizka i opłata jednorazowa wymieniałem jeszcze sondy lambda chyba po 170 pln sztuka było to dosc dawno temu wiec cena mogła sie zmieniac pozatym czujnik temp chyba za 50 pln i remąt zawieszenia kompletny niecałe 900 pln przerobka układu wydechowego cos około 400pln (200 zwrotu za jeden katalizator) i pozatym nic powaznego sie nie działo i nie dzieje <ok>
- IC69
- Przyjaciele
- Posty: 4800
- Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
- Imię: Irek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Warszawa
Również miałem takie obawy, ale okazały się bezpodstawne. Ten napęd wcale nie jest taki delikatny, a przy parametrach silnika 2.8 (174KM i 250 Nm), pomaga to wszystko przenieść na asfalt, co w brew pozorom wydłuża żywotność niektórych podzespołów. Moje auto, ma już nalatane ponad 260 000 km i nie zauważyłem żeby ktoś grzebał przy podwoziu.jacus-87 pisze:eksploatacja quattro przynosi ze sobą dodatkowe koszta?? im więcej rzeczy, tym bardziej jest sie co psuć
spalanie 2,6 w mojej budzie z napędem na 4łapy to ... patrz podpis... ok 13 z haczykiem (sekwencja)
w trasie spokojnie na gazie schodzę poniżej 12... w mieście przy cięższej nodze ma potężny apetyt... ale pewnie w 20 się zmieszczę <ok>
za rozrząd i komplet świeczek płaciłem 400zł (markowe części) + robocizna (musisz liczyć 200-300zł).
Kable zapłonowe - 360zł Beru
Tulejki wahaczy w tylnej osi - tylko ori - koszt rzędu 60-80zł/szt <ok> (sam tył to ok 600zł)
Czujniki itp - ok 2 razy droższe niż w 2.0
Oleju wchodzi 5litrów - więc też troszkę więcej
Ubezpieczenie: w HDI ponad 600zł przy pełnej wpłacie <ok>
Ogólnie częsci "trochę" droższe niż w 2.0 , ale frajda na pewno duużo większa <ok>
w trasie spokojnie na gazie schodzę poniżej 12... w mieście przy cięższej nodze ma potężny apetyt... ale pewnie w 20 się zmieszczę <ok>
za rozrząd i komplet świeczek płaciłem 400zł (markowe części) + robocizna (musisz liczyć 200-300zł).
Kable zapłonowe - 360zł Beru
Tulejki wahaczy w tylnej osi - tylko ori - koszt rzędu 60-80zł/szt <ok> (sam tył to ok 600zł)
Czujniki itp - ok 2 razy droższe niż w 2.0
Oleju wchodzi 5litrów - więc też troszkę więcej
Ubezpieczenie: w HDI ponad 600zł przy pełnej wpłacie <ok>
Ogólnie częsci "trochę" droższe niż w 2.0 , ale frajda na pewno duużo większa <ok>
popieram IC-ka - kupuj quattro
moja maskotka ma sekwencję
LPG pali w trasie 10,5 -11,5l. (też zależy gdzie tankuje
w mieście jakieś 12,5 - 14l.
Benzyna dokładnie nie potrafię powiedzieć ale z moich obliczeń wychodzi mi 8 - 10l.
rozrząd z całym badziewiem niestety więcej niż kolegom bo 1.000,-
przegub prawy - chyba 340,-
łożysko w kole 260,-
czyszczenie zbiornika paliwa - gdzieś syfu mi wlali, acha i pompa paliwa poszła też przez to chyba jakieś 300,- z robocizną mnie kosztowało
a takich innych drobiazgów już nie będę pisać bo nawet nie pamiętam (klocki hamulcowe, żarówki, wycieraczki, dekielki)
ubezpieczenie mam TUW 400,- przy pełnej wpłacie
pozdrawiam
moja maskotka ma sekwencję
LPG pali w trasie 10,5 -11,5l. (też zależy gdzie tankuje
w mieście jakieś 12,5 - 14l.
Benzyna dokładnie nie potrafię powiedzieć ale z moich obliczeń wychodzi mi 8 - 10l.
rozrząd z całym badziewiem niestety więcej niż kolegom bo 1.000,-
przegub prawy - chyba 340,-
łożysko w kole 260,-
czyszczenie zbiornika paliwa - gdzieś syfu mi wlali, acha i pompa paliwa poszła też przez to chyba jakieś 300,- z robocizną mnie kosztowało
a takich innych drobiazgów już nie będę pisać bo nawet nie pamiętam (klocki hamulcowe, żarówki, wycieraczki, dekielki)
ubezpieczenie mam TUW 400,- przy pełnej wpłacie
pozdrawiam
Mój avant 2,8 q wciągnie na sekwencji ok 13 litrów na trasie, a w mieście tak do 17 litrów benzynka w trasie to 10 litrów, a w mieście tak do 15 litrów z tym, że jeszcze się nie nacieszyłem Audiczką. Przy spokojnej jeździe tak jak piszą koledzy można trafić nawet w wynik ABK czy ABT. Cena mojej sekwencji to 3200 zł a kompletny rozrząd z pompą itd kosztował 600 zł razem z wymianą oczywiście wszystkie części najlepsze. Kupuj śmiało fure nie pożałujesz <ok>
- siwusek216
- Forum Audi 80
- Posty: 695
- Rejestracja: 29 lip 2007, 11:28
- Lokalizacja: Myslowice
Moje cabrio połyka 12-13L Pb LPG 11-14L przy cyklu mieszanym. Części stosunkowo droższe w porównaniu do mniejszych motorowni rozrząd (kpl z pompa wody) 650zl przegub zewnętrzny 250zl klocki przód od 100zl sekwencja (butla w kole, dokręcany wlew przy wlewie PB) 3000zl komplet popychaczy zaworów 400zl. W domu mam 2xV6 cabrio i coupe brata obaj jesteśmy zadowoleni jedyny niedobór to gdymy cabrio byly <quattro>
Witam, również noszę się z wymianą silnika mojej niuni na motorek AAH, aczkolwiek mam pytanie do ludzi orientujących się bardziej w temacie : czy do B4 podejdzie silnik ACK, chodzi mi konkretnie o to czy można podpiąć taki silnik pod łapy od AAH. Z AAH by nie bylo problemu ponieważ mam zamiar ściągnąć z UK całego dawcę, ale cały czas chodzi mi po głowie motorek ACK. Pozdrawiam