Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B3 1.6TD] zbyt częste psucie świec

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
ODPOWIEDZ
dragho
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 11 kwie 2007, 09:18
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

[80 B3 1.6TD] zbyt częste psucie świec

Post autor: dragho » 11 kwie 2007, 09:24

WITAM ;-))
Nie wiem co jest z moim autkiem [80 B3 1.6TD] gdyż prawie co 3 miesiące musze wymieniać świece, co to może być? przekażnik czy coś z czujnikiem temperatury???
a jaki powinien być podawany prąd na świece ???
POZDRAWIAM

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 11 kwie 2007, 13:05

Jedna świeca żarowa pobiera około 10 Amperów prądu. W Twoim przypadku uszkodzeniu uległ najprawdopodobniej czujnik temperatury , który ma wpływ na czas podgrzewania i włączenia świec żarowych.

dragho
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 11 kwie 2007, 09:18
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: dragho » 11 kwie 2007, 16:51

hmm ale po parunastu próbach odpala i poźniej nie ma problemów z odpalaniem wienc czy to na pewno to ?:))

Awatar użytkownika
cobra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2112
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: cobra » 11 kwie 2007, 21:20

może winny być przekaźnik, który nie wyłącza podgrzewania świec po odpaleniu autka, albo robi inne zamieszanie...
weź miernik i sprawdź czy świece grzeją, tak jak powinny, tj sprawdź czas grzania świec, czy grzeją na ciepłym itp

uszkodzony może też być czujnik jak pisał Czarek, który odpowiada za grzanie świec... swiece mogą działać nawet wtedy gdy silnik lub temp otoczenia nie jest niska

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 11 kwie 2007, 21:59

U mnie jest podobnie. Miałem problemy z porannym odpalaniem. Musiałem go troche pokręcić zanim odpalił a potem juz przez cały dzień nie było problemów z odpalaniem. Winą były świece, padły mi bowiem dwie.

Jeśli chcesz sprawdzic czy świece gzreją dobrze, tak jak pisze Cobra, to weź jakiś kabel z żąrówką, cos dzieki czmeu bedziesz mógł sprawdzić czy jest prąd. Jeden koniec podłanczasz do byle której świecy a drugi do masy. Po przekręceniu kluczyka powinien byc prąd na swiecach. Prąd powinien być jeszcze przez kilka sekund po zgaśnięciu kontrolki podgrzewania świec. Powinieneś słyszec pstyknięcie i wtedy juz nie powinno być brądu. Jesli prąd będzie cały czas to znaczy że coś masz nie tak z tym podgzrewaniem. Jeśli chcesz natomiast sprawdzic czy świeca jest dobra bez jej wykręcania to musisz odkręcić najpierw listwę ze wszystkich świec, jeden kabel podłączyć do "plusa" a drugi pod daną świecę. Jeśli będzie przewodzić prąd to jest dobra. Jeśli nie to do wymiany.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl