[B4 1.6 ADA] znaczenie parametrow silnika
[B4 1.6 ADA] znaczenie parametrow silnika
Witam,
na stronie glownej klubu znalazlem tabelke z parametrami konkretnie mojego B4 z dokladnie takim silnikiem jaki mam - nie sa zbyt pelne, wiele rubryk ma b/d ale cos tam jest.
http://centrum.audi80.pl/content/view/67/55/
co mnie zainteresowalo:
1) Moc [KM (kW) przy obr/ min] 102 (75) / 6100
2) Moment [Nm przy obr/ min] 127 / 3700
3) Stopień sprężania 9,0
ad 1) czy to znaczy ze 102km silnik osiaga przy obrotach 6100/min? Zajebiscie wysokie obroty ... juz na czerwonym polu obrotomierza - to dla tego nie odczuwam mulenie w obszarze 2-3 tys obrotow?
ad 2) czyli punkt pracy silnika, inaczej najoptymalniej silnik pracuje przy obrotac 3700? Czy prawidlowym wnioskiem jest to, ze powinnno sie go trzymac na obrotach pomiedzy 3tys a 4tys ? Normalnie jezdze miedzy 2 tys a 3 tys i od poczatku mialem wrazenie ze polowa z tych deklarowanych 102 km gdzies musiala uciec ...
ad 3) czy to znaczy, ze mechanik mowiac ze zmierzyl cisnienie w tlokach i ze mam 11-13 robil mnie po prostu w ch...?
na stronie glownej klubu znalazlem tabelke z parametrami konkretnie mojego B4 z dokladnie takim silnikiem jaki mam - nie sa zbyt pelne, wiele rubryk ma b/d ale cos tam jest.
http://centrum.audi80.pl/content/view/67/55/
co mnie zainteresowalo:
1) Moc [KM (kW) przy obr/ min] 102 (75) / 6100
2) Moment [Nm przy obr/ min] 127 / 3700
3) Stopień sprężania 9,0
ad 1) czy to znaczy ze 102km silnik osiaga przy obrotach 6100/min? Zajebiscie wysokie obroty ... juz na czerwonym polu obrotomierza - to dla tego nie odczuwam mulenie w obszarze 2-3 tys obrotow?
ad 2) czyli punkt pracy silnika, inaczej najoptymalniej silnik pracuje przy obrotac 3700? Czy prawidlowym wnioskiem jest to, ze powinnno sie go trzymac na obrotach pomiedzy 3tys a 4tys ? Normalnie jezdze miedzy 2 tys a 3 tys i od poczatku mialem wrazenie ze polowa z tych deklarowanych 102 km gdzies musiala uciec ...
ad 3) czy to znaczy, ze mechanik mowiac ze zmierzyl cisnienie w tlokach i ze mam 11-13 robil mnie po prostu w ch...?
AMechanik podał Ci ciśnienie sprężania (11-13). Tu masz podany stopień sprężania (9).
Pomnóż stopień sprężania przez 1,37 i masz otrzymać ciśnienie sprężania.
Silnik masz jeszcze w dobrym stanie, tylko martwi mnie ten rozrzut ciśnienia sprężania. Byłoby idealnie gdyby ciśnienia na każdym cylindrze były jednakowe.
Pomnóż stopień sprężania przez 1,37 i masz otrzymać ciśnienie sprężania.
Silnik masz jeszcze w dobrym stanie, tylko martwi mnie ten rozrzut ciśnienia sprężania. Byłoby idealnie gdyby ciśnienia na każdym cylindrze były jednakowe.
Ostatnio zmieniony 12 kwie 2007, 10:52 przez czarekj, łącznie zmieniany 1 raz.
z całym szacunkiem ale Audi 80 to nie jest samochód konstruowany z zamysłem jazdy po mieście :mrgreen: . Co do ciśnienia sprężania - różnica między cylindrami nie powinna być większa niż 3bar. to które ty masz mieści się jeszcze spokojnie w normie...
Co do mocy max. - dla każdego silnika jest wykres zależności prędkości obrotowej i mocy - i przy ok. 3000rpm będziesz pewnie rzeczywiście miał ok 50KM do dyspozycji - to całkiem normalne.... Dokładnie się tego dowiesz jak pojediesz na hamownię i zostanie to zmierzone - bo 102KM to teoretyczna wartość dla fabrycznie nowego silnika ( która już w momencie wyjścia z fabryki mogła się trochę różnić od nominału) i w okreslonych warunkach (rodzaj paliwa, temp. i ciśn powietrza....)
Co do mocy max. - dla każdego silnika jest wykres zależności prędkości obrotowej i mocy - i przy ok. 3000rpm będziesz pewnie rzeczywiście miał ok 50KM do dyspozycji - to całkiem normalne.... Dokładnie się tego dowiesz jak pojediesz na hamownię i zostanie to zmierzone - bo 102KM to teoretyczna wartość dla fabrycznie nowego silnika ( która już w momencie wyjścia z fabryki mogła się trochę różnić od nominału) i w okreslonych warunkach (rodzaj paliwa, temp. i ciśn powietrza....)
Mam taką samą audi 80 1,6 ADA
Czyli wychodzi na to ze najoptymalniejsza jazda autem z tym silnikiem jest na 3,7 tyś obrotów ?? Przecież to silnik wyyyyjeeeee a zdrowy mam
Jeśli sie myle to prosze, naprostujcie mnie.
Niedlugo jade w trase do anglii i chcialbym wiedzieć z jaką predkością jechać zeby bylo najlepiej dla silnika.
pozdro
Czyli wychodzi na to ze najoptymalniejsza jazda autem z tym silnikiem jest na 3,7 tyś obrotów ?? Przecież to silnik wyyyyjeeeee a zdrowy mam
Jeśli sie myle to prosze, naprostujcie mnie.
Niedlugo jade w trase do anglii i chcialbym wiedzieć z jaką predkością jechać zeby bylo najlepiej dla silnika.
pozdro