[B4 ABK 94r]Opis wtyczek licznika/spalanie-własny projekt BC
[B4 ABK 94r]Opis wtyczek licznika/spalanie-własny projekt BC
Witam,od jakiegoś czasu zacząłem budować swój własny BC .Ma on różne funkcje typu wyswietlanie temp. zewn., wewn. ,zewn, nap ładowania itp.Chciałbym aby moj komputer wyświetlał takze spalanie chwilowe.Prosiłbym o opis pinów wtyczek dochodzących do licznika.Szczególnie chodzi mi o impulsy potrzebne do prędkościomierza, oraz sygnał odpowiedzialny za spalanie.Czytałem tutaj na forum troche o tym m.in rezanie bc/ac Z1 w którymś z postów.I tam był pewien myk że kolega musiał posciągnąć sygnał spalania od komputera PIN10.Czy musiał sie dostać do ECU ponieważ to był diesel?Czy w ABK mamy ten sygnał juz wyprowadzony w liczniku,bo w koncu jest mozliwosc kupna całego licznika z BC/AC i wtedy wystarczy przepiąć licznik bez dodatkowych przewodó,oczywiście wykluczając przewody manetek?I rozumiem ze sygnał do prędkościomierza to poprostu impulsy napiecia o czestotliwosci zaleznej od prędkośći.A jak sie ma sprawa ze sygnałem spalanie?Czy to zwykły sygnał napięcia którego wartośc rośnie w miare dodawania gazu?Czy to tez jakieś impulsy.Dąłączam zdjęcia jak skoncze cały projekt to umieszcze w dziale rezanie.Prosze o jak najwiecej informacji o sygnałach i wtyczkach dochodzących do licznika.Z góry dziekuje.
Moje gratulacje i uznanie. Przybierałem się do podobnego projektu, ale mi zawsze czasu brakowało.
Skrzynia biegów generuje 8 impulsów na każdy pełen obrót koła/półosi.
Promień dynamiczny koła to ok. 32 cm (B4 15 cali felga opona 195/65R15).
Do obliczeń przyjmij maksymalne obroty koła równe 2000 obr/min.
Czujnik w skrzyni powoduje połączenie z masą przewodu sygnałowego predkościomierza. Przewód sygnałowy w liczniku jest "podczepiony" do zasilania +12V, więc podczas obrotu koła powstają impulsy prostokątne o amplitudzie ok. 12 V i zmieniajacej się częstotliwości.
Możesz w obwód czujnika prędkości wstawić transoptorek, by odizolować galwanicznie i mieć łatwą możliwość zmiany amplitudy impulsów.
Sygnał spalania jest wyprowadzony ze sterownika silnika do skrzynki przekaźników dodatkowych nad nogami kierowcy - żółty przewód bez barwnych pasków. Nie sugeruj się materiałami z netu bo na niektórych są błędy. Sygnał jest dostępny 25 cm od licznika.
Sygnał spalania podobno (nie sprawdzałem) jest typu ciagłego z zakresem zmian wartości od ok. 1 - 4 V - funkcja rosnąca.
Gdybyś nie znalazł żółtego przewodu z sygnałem spalania to podaj rok produkcji auta a powiem Ci który to PIN sterownika.
Jakby co to pytaj.
Powodzenia.
Skrzynia biegów generuje 8 impulsów na każdy pełen obrót koła/półosi.
Promień dynamiczny koła to ok. 32 cm (B4 15 cali felga opona 195/65R15).
Do obliczeń przyjmij maksymalne obroty koła równe 2000 obr/min.
Czujnik w skrzyni powoduje połączenie z masą przewodu sygnałowego predkościomierza. Przewód sygnałowy w liczniku jest "podczepiony" do zasilania +12V, więc podczas obrotu koła powstają impulsy prostokątne o amplitudzie ok. 12 V i zmieniajacej się częstotliwości.
Możesz w obwód czujnika prędkości wstawić transoptorek, by odizolować galwanicznie i mieć łatwą możliwość zmiany amplitudy impulsów.
Sygnał spalania jest wyprowadzony ze sterownika silnika do skrzynki przekaźników dodatkowych nad nogami kierowcy - żółty przewód bez barwnych pasków. Nie sugeruj się materiałami z netu bo na niektórych są błędy. Sygnał jest dostępny 25 cm od licznika.
Sygnał spalania podobno (nie sprawdzałem) jest typu ciagłego z zakresem zmian wartości od ok. 1 - 4 V - funkcja rosnąca.
Gdybyś nie znalazł żółtego przewodu z sygnałem spalania to podaj rok produkcji auta a powiem Ci który to PIN sterownika.
Jakby co to pytaj.
Powodzenia.
Dane 8 impulsów na obrót mi sie napewno przydadzą.Bo ztego mozna bedzie przeliczyć km/h a potem w połaczeniu ze sygnału spalania jakoś napisać program na spalanie chwilowe.Chodź tak też sie zastanawiałem czy komputer w naszym audi juz sam nie podaje gotowego sygnału spalania chwilowego i wystarczy jakbym je przekształcił w swoim programie.Dlaczego taki wniosek?Takze z tego forum,bo w którymś poście ktoś szukał sygnału spalania w swoim komputerku i nie znalazł,tego pinu szukając zmieniającego sie napięcia 1-4V (jak tutaj podał kolega czarekj).Bo podobno dopiero uzyskuje sie to napięcie gdy samochód sie porusza powyżej kilku km/h.Więc wnioskuje ze komputer sam juz to sobie przelicza i podaje gotowy sygnał.Więc teraz mnie czeka sporo pomiarów i doświadczeń.Więc prosze teraz o opis pinów które który to jest kabelek lub pin na wtyczce. Znalazłem w sieci rysunek ponizej i z niego wynika ze sygnał predkości jest na 20 pinie wtyku niebieskiego,moze to ktoś potwierdzić?
Do czarkaj auto z 94r wiec poprosze o jak najwiecej materiałów z wyprowadzeniami itp.
Do czarkaj auto z 94r wiec poprosze o jak najwiecej materiałów z wyprowadzeniami itp.
Wszystko co Ci napisałem będzie przydatne. Sygnał prędkości wystepuje na PIN 20 w niebieskiej wtyczce, przewód błękitny z czerwonym paskiem.
Jeżeli chcesz mierzyć zużycie paliwa również w czasie posotoju to musisz mierzyć czas otwarcia wtryskiwaczy, wtedy charakterystyka spalanie powinna dać się zaaproksymować funkcja y=ax+b bez większych błędów.
Wielkości a i b musi definiować użytkownik dostrajający komputerek.
Jeżeli masz auto z 1994 roku to sygnał jest tam gdzie to opisałem w moim poprzednim poście.
Jeżeli chcesz mierzyć zużycie paliwa również w czasie posotoju to musisz mierzyć czas otwarcia wtryskiwaczy, wtedy charakterystyka spalanie powinna dać się zaaproksymować funkcja y=ax+b bez większych błędów.
Wielkości a i b musi definiować użytkownik dostrajający komputerek.
Jeżeli masz auto z 1994 roku to sygnał jest tam gdzie to opisałem w moim poprzednim poście.
Witam! Sygnał spalania podawany ze sterownika silnika jest sygnałem napięciowym zawierającym się w przedziale od ok. 0,2V do ponad 1,0V. Sygnał spalania podawany jest ciągle, samochód nie musi być w ruchu aby sterownik podawał sygnał spalania. To moduł BC potrzebuje sygnał prędkości (właściwie to musi zarejestrować jakiś przebieg, min.30 metrów) by mógł wyznaczyć spalanie na danym odcinku. Wiadomo przecież, że spalanie średnie to ilość paliwa podzielona przez przebyty dystans.
Co do sygnału spalania to powinieneś mieć go doprowadzonego do kostki pod kierownicą. Tak jak kolega wyżej napisał - przewód żółty.
Co do sygnału spalania to powinieneś mieć go doprowadzonego do kostki pod kierownicą. Tak jak kolega wyżej napisał - przewód żółty.
Nie weim czy teraz nie powininem przenisc to do innego działu,niech jakim moderator pokieruje jak coś.
No i wreszcie skonczyłem swój projekt.Z grubsza wygląda to tak:
Wszelkie niedociągnięcia programowe wyjdą w uzytkowaniu.Komputerek ma funkcje: pomiar spalania,temp zewn. i wewn,napiecie na ukumul,otwarte drzi,powiadamianie aby właczył swiatła,jeszcze jest znaczek właczenia wentylatorów chłodnicy.To chciałem miez,jak cos przyjdzie do głowy to jeszcze mi troche zostało miejsca w pamieci procesora i mozna dołozyc.
Dziękuje wszystkim za pomoc.
A i nie wiem jak miniaturki zrobic ,które sa odsyłaczami do fotosika :-|
No i wreszcie skonczyłem swój projekt.Z grubsza wygląda to tak:
Wszelkie niedociągnięcia programowe wyjdą w uzytkowaniu.Komputerek ma funkcje: pomiar spalania,temp zewn. i wewn,napiecie na ukumul,otwarte drzi,powiadamianie aby właczył swiatła,jeszcze jest znaczek właczenia wentylatorów chłodnicy.To chciałem miez,jak cos przyjdzie do głowy to jeszcze mi troche zostało miejsca w pamieci procesora i mozna dołozyc.
Dziękuje wszystkim za pomoc.
A i nie wiem jak miniaturki zrobic ,które sa odsyłaczami do fotosika :-|
Ostatnio zmieniony 11 kwie 2009, 18:19 przez dudi777, łącznie zmieniany 1 raz.
GRATULUJE!!
Sam zacząłem coś podobnego robić ale niestety z braku czasu projekt umarł.
Zastanów się nad wykorzystaniem wyświetlacza od S65, łatwo go wysterować z uC.
Jeśli jeszcze tego nie czytałeś to http://forum.ep.com.pl/viewtopic.php?t=13206 inspiracji nigdy mało
Jak wyliczasz spalanie? Czas otwarcia wtrysków czy analogowy sygnał z żółtego przewodu odm sterownika silnika?
Jak wygląda czytelność wyświetlacza od nokii w słońcu?
Fotosik po wczytaniu fotki generuje serie linków, także linki do miniaturek do umieszczenia na forum. Wystarczy wkleić odpowiedni link.
Sam zacząłem coś podobnego robić ale niestety z braku czasu projekt umarł.
Zastanów się nad wykorzystaniem wyświetlacza od S65, łatwo go wysterować z uC.
Jeśli jeszcze tego nie czytałeś to http://forum.ep.com.pl/viewtopic.php?t=13206 inspiracji nigdy mało
Jak wyliczasz spalanie? Czas otwarcia wtrysków czy analogowy sygnał z żółtego przewodu odm sterownika silnika?
Jak wygląda czytelność wyświetlacza od nokii w słońcu?
Fotosik po wczytaniu fotki generuje serie linków, także linki do miniaturek do umieszczenia na forum. Wystarczy wkleić odpowiedni link.
do obliczen spalania wykorzystuje analogowy sygnał z zółtego przewodu.czeka mnie jeszcze dokładne skalibrowanie,ale to jak bede jechał dalej gdzies w trase i jak bede miał wiecej czasu.Wyświetlacz od nokii jest bardzo czytelny,myśle nawet bardziej niz by był kolorowy np ten S65.Sporo jest takich projektów komputerków.Kazdy jak budyje to chce miec funkcje jakie potrzebuje. Niektorzy sporo dubluja funkcji,a bez sensu zeby np dawac wkomputerku zegare,czy predkosc,czy przejechany odcinek,skoro to wszystko mamy obok na desce.Naprawde duzo roznorodnych funkcji mozna dodawac,ograniczenia sa jedynie związane z pojemnościa pamieci procesora.Ja nawet poczatkowo miałem inny procesor jednak szybko pamiec sie skonczyła i na szczescie jest odpowiednik co do budowy ale z 2x wiekszą pamiecią.Jedynie co mnie cieszy to to ze wreszcie to skonczyłem <ok> bo zaczałem jakoś w styczniu
- penki00 (usunięty)
- Forum Audi 80
- Posty: 115
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:02
- Lokalizacja: Tychy
kiedys robilem cos podobnego, na atmega8 + bascom
ale projekt upadł z powodu braku czasu.
pozatym mialem problemy z ustanowieniem sygnalu spalania -> chwilowe spalanie na postoju wprowadzalo duze blędy pomiarowe.
do tego dosżły mi blędy z zliczania impulsów z czujnka Vss
Pewnie dlatego z bascoma nie oponawalem w sposób wystarczający do napisania programu.
Później znalazłem Ori ACBC i jakoś nie mialem czasu i okazji na powrót do projektu.
Twój Projekt naprawde zadziwia. :shock:
wiele ciekawych funkcji jak np. Otwarte dzwi (mozna dorzucić maskę i klapę) mozna dorzucić rezerwę paliwa, z przypomnieniem o swiatlach tez jest trafione w 10 bo w obecnej chwili jest to przydatne.
Mozna tez dorzucić np inspekcje olejową np co 10kkm
ogólnie ciekawy projekt <ok>
ale projekt upadł z powodu braku czasu.
pozatym mialem problemy z ustanowieniem sygnalu spalania -> chwilowe spalanie na postoju wprowadzalo duze blędy pomiarowe.
do tego dosżły mi blędy z zliczania impulsów z czujnka Vss
Pewnie dlatego z bascoma nie oponawalem w sposób wystarczający do napisania programu.
Później znalazłem Ori ACBC i jakoś nie mialem czasu i okazji na powrót do projektu.
Twój Projekt naprawde zadziwia. :shock:
wiele ciekawych funkcji jak np. Otwarte dzwi (mozna dorzucić maskę i klapę) mozna dorzucić rezerwę paliwa, z przypomnieniem o swiatlach tez jest trafione w 10 bo w obecnej chwili jest to przydatne.
Mozna tez dorzucić np inspekcje olejową np co 10kkm
ogólnie ciekawy projekt <ok>