Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 Avant 2.0 ABK] interpretacja wyników z vaga

ODPOWIEDZ
abes7
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 66
Rejestracja: 01 lut 2008, 07:35
Lokalizacja: Wałbrzych

[80 B4 Avant 2.0 ABK] interpretacja wyników z vaga

Post autor: abes7 » 24 sty 2009, 07:38

Na vag-u wyskoczył mi błąd sondy lambda - po skasowaniu już się nie pojawił, samochód szarpie czasami i tylko na benzynie, na LPG jest ok. Sprawdziłem przekaźnik 30, przewody zapłonowe, wymieniłem świece. Da rade stwierdzić czy sonda jest sprawna na podstawie wykresu z vaga ?
wyskoczył jeszcze jeden błąd - coś z poduszkami, w przypadku wypadku poduszki zadziałają czy nie ?

00537 - Lambda (Oxygen Sensor) Regulation
19-00 - Lower Limit
00532 - Supply Voltage B+
07-10 - Signal to Low - Intermittent

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 24 sty 2009, 08:19

Błąd sondy mógł byc spowodowany jazdą na LPG, co do poduszek to ten bład mógł sie pojawic podczas odłaczania aku. Z tego wykresu nic nie mozna odczytac musiałbyc wybrac blok 000 i w 5 kolumnie odczytywac wartosc napiecia sondy. Jeżeli chciałbyc dokładnie sprawdzic sonde wejdź w blok 001 i sprawdź kolumne 3 i wtedy włacz oscyloskop. Sprawdź jakie wartosci pokazuje VAG na PB a jakie na LPG.

abes7
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 66
Rejestracja: 01 lut 2008, 07:35
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: abes7 » 24 sty 2009, 17:30

Z tego co się orientuje to zielony wykres przedstawia napięcie sondy, przejechałem jakieś 6km na rozgrzanym silniku. Napięcie na sądzie skacze od 0 do 0.9 volta. Na wykresie źle ustawiłem zakres pomiarowy od 0-2V a podobno uszkodzona sonda potrafi pokazać wartości ujemne. Błąd poduszek kasowałem 2 razy ale powraca.

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 26 sty 2009, 08:53

Jeżeli wartosc zmienia sie od 0,1-0,9V to sonda jest OK najczesciej jak padnie sonda to jest wartosc stała lub jak było w moim przypadku sonda działała odwrotnie i mieszanka była bardzo bogata.

FACHO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 22 sty 2009, 22:17
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: FACHO » 02 lut 2009, 15:58

witam wszystkich. ostatnio byłem na diagnostyce komp. i wyskoczyły mi dwa 4 bledy.1 czujnik hella 2intelce air temperature 3 sonda lambda 4czujnik predkosci wlasnej pojazdu. pierwsze dwa udało sie skasowac. wymieniłem sonde i zajechalem drugi raz i diagnosta stwierdzil ze juz nie ma błedów ale mu nie wierze bo miał bproblemy z komp. i sprawdzil mi chyba tylko na zgaszonym silniku kasujac hella było ok. dodam jeszcze ze przed wymiana sondy palił 14l gazu na trasi 90-100 km/h. czy moge zignirowac te błedy które dały sie skasowac? co to jes czujnik predkosci własnej pojazdu,gdzie jest i czy moge coś z nim zrobić. czy to normalne ze lambda na biegu jałowym przełączona na gaz wacha sie w granicach 0,95. nie wiem czy to ma jakis zwiazek z tematem ale od lat zmagam sie z drzeniem samochodu kiedy silnik jest pod obciążeniem (najbardziej przy przyspieszaniu) przy obrotach 2000-3000 obr. jezeli ktoś moze mi pomoc to bardzo prosze

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 02 lut 2009, 16:51

W temacie postu jest silnik ABK, w profilu masz silnik ABT. Mamy wróżyć z fusów o który chodzi?
0,95 to współczynnik Lambda czy napięcie sondy w Voltach?
Zajrzyj kolego do regulaminu i popraw posta, bo się go nie chce czytać.

Zgred
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 26 paź 2008, 22:08
Imię: Jan
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Zgred » 03 lut 2009, 23:34

:shock:
Ej Koluniu Czarekj czy Ty aby nie zjadłeś za dużo pychy ?
Masz tyle wpisów, że już powinieneś mieć więcej szacunku dla mało wtajemniczonych. Widzę jednak, że jesteś zarozumiały.
Nie wszyscy rodzą się takimi mądralami jak Ty.
Jak masz coś do wytłumaczenia to się przede wszystkim nie wymądrzaj, albo wypowiedz się merytorycznie na dany temat, albo w przeciwnym razie nie zawracaj przysłowiowej d...
Jeśli jesteś taki szpenio to dobrze wiesz, że dane o których mowa to napięcie i dobrze również wiesz, że w obu silnikach wskazania sa podobne i niosą za sobą tę samą informację.
Tak na marginesie nie mam nic na ilość wpisów , ale przez dwa lata to udzielałeś się około raz na 4 dni - złośliwie zapytam czy aby nie jest to przerost formy nad treścią ?
Wiem, jestem złośliwy i może nawet nieco niegrzeczny, ale sam mnie sprowokowałeś.
Trafiają do mnie klienci naładowani takimi wspaniałymi informacjami przeczytanymi w necie i ja jestem wtedy osobą, która zna się chyba tylko na czymkolwiek, ale na pewno nie na diagnostyce samochodowej.
Nie jestem wrogiem czyjejś wiedzy, ale na Boga niech to będzie wiedza !
Pozdrawiam
Zgred <piwo>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl