Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 1.9TDI 1Z] pryska olej - delikatnie

andrzej1

[80 B4 1.9TDI 1Z] pryska olej - delikatnie

Post autor: andrzej1 » 07 kwie 2007, 00:53

czy ktoś może mi powiedzieć co to za urządzenie, jak a jest jego rola, jak działa, czy można rozkręcić, zregenerować aby nie pryskał olejem? I czy taka usterka to norma dla 80 B4
Ostatnio zmieniony 07 kwie 2007, 14:48 przez andrzej1, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 07 kwie 2007, 01:12

Co do normy to raczej nie i trochę dzwię sie że żyga ci tam olejem bo to raczej nie świadczy o dobrym stanie silnika. To "urządzonko" mocowane jest z kopułką za pomocą gumowych tulei, nie wiem dokłądnie jak to nazwać. W każdym bądź razie spokojnie możesz to zdemontować tylko uważaj żeby nie zanieczyścic tego, żeby czasem ci nic do przewodów nie wpadło. Najlepiej zaktaj przewody odrazu jakąś folią, bo gdyby nie daj Boże coś tam wpadło to mógłbyś załątwić turbine. Tak wiec zdemontuj to i zobacz gdzie dokładnie ci tryska ten olej, czy nie jest to gdzieś pęknięte, albo czy tą gumą nie leci która mocuje to cos. A co do tego po co to jest to zadanie tego to dostarczenie gazów które nie zostało przepalone za pierwszym razem do ponownego obiegu. Jak zobaczysz to wąż od kopułki idzie do węża dolotowego turbiny, stamtąd przez turbinę i pod ciśnieniem do Intercoolera i dalej do silnika gdzie następuje spalanie.

andrzej1

Post autor: andrzej1 » 07 kwie 2007, 01:23

czy może to być spowodowane, ze poprzedni właściciel miał za dużo oleju w silniku - jutro będę spouszczał, lub wymieniał. około3 mm ponad max.
tylko tam mam na wężach obejmy do których nie mam narzędzia do demontażu. można rozkręcić samą tę puszkę?
dzięki

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 07 kwie 2007, 01:30

Kietyś starszy mi mówił że lepiej mieć ciut za mało oleju niż ciut za dużo, bo wtedy wytważą sie nadciśnienie czy cos takiego. Ale ogólnie mogło to byc chyba tym spowodowane. Przeprowadź też małe badanie. Na chodzącym silniku odkręć dekielek gdzie wlewasz olej i sprawdź czy jest przyciągany, czy raczej odpycha go. Jeśli dekielek będzie odpychany to znaczy że masz przedmuchy i dlateo też tam do tej kopułki jak to mówisz dostaje sie duzo oleju-a nie powinno. Co do jej demontarzu, to gdy ją czyściłem i przyglądałem to raczej nie jest ona rozbieralna. Niby ma dekielek od góry ale nie wiem czy można ją tak rozebrać, zresztą nie uważam żeby to było konieczne. A czy cieknie ci konkretnie z tej kopółki cz spod niej. Bo jak z niej i to chyba jest pęknieta wiec najlepiej zaraz ja wymienić na jakąś używaną, nie powinno być z tym problemu.

labiel

Post autor: labiel » 07 kwie 2007, 01:40

cieknie tak jak widać na zdjęciu - po tygodniu jazdy tak wygląda około400 km. przedtem pokrywa sucha.wyczyściłem

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 07 kwie 2007, 01:44

To innej rady jak rozebrać i przeczyścić nie ma. Zdejmnij ten zacis z węża, kup nowy, najlepiej taki który dokręca sie śróbokrętem i zobacz co jest grane. Moim zdaniem to wina leży po stronie tej gumowej tulei na któej mocowany jest ta kopółka. Może gdzieś nie dochodzi, moze źle kopółka jest włozona w niego, albo juz sie wysłużyła i przy dużych przedmuchach pluje tendy olejem.

andrzej1

Post autor: andrzej1 » 07 kwie 2007, 01:45

a takie same objawy tu - zdjęcie. to jest filtr/pompa ropy? jak to wymieniać?wkład, całą, w tym jest woda? jakie koszta wymiany? Możliwe że pryska z korka na pokrywie i podczas jazdy wiatr dmucha i leci na tę część . więc przyczyna jest w korku z pierwszego zdjęcia.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 07 kwie 2007, 01:58

A wiec tak. Jest to filtr paliwa z podgzrewaczem. Olej na nim nie pochodzi z pewnością z niego, bo tam nie ma oleju. Odkreca sie go tak samo jak filtr oleju, czyli odkręca sie go od całego tego korpusu z wężykami. Koszty? To zależy. Ja za swój dałem akurat 25 złotych (Filtron) i spisuje sie super. Ale cena może być różna, nawet 60 złotych jak krzyczeli mi w jednym ze sklepów. Co do wody. Wody tam raczej nie ma, a w zasadzie byc nie powinno jeśli lejesz dobre paliwo. Ale w filtrze tym znajduje sie coś takiego jak odstojnik wody. Czasami w paliwie jest troche wody i powinna ona gromadzic sie w doljen części filtru. Na jego spodzie masz zaworek, który mozna odkręcic i spóscic to co zbędnego sie tam nagromadziło. Ale jesli dopiero co kupiłeś samochoód to wymień go bez oglądania sie bo nie wiadomo ile poprzedni właściciel na nim jeździł.

daro26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 288
Rejestracja: 16 mar 2007, 19:47
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: daro26 » 12 kwie 2007, 20:42

to z czego ci tryska olej ma za zadanie zatrzymac olej unoszacy sie z cisnieniem powstalym w silniku bo przeciesz tloki poruszaja sie wytwazajac w komorze silnika cisnienie a oczyszczone powietrze trafia do turbiny(w tym plastykowym czyms prawdopodobnie jest taka siateczka druciana na ktorej olej sie skrapla i splywa do silnika moze masz ja mocno zasyfiona i dlatego wyrzuca ktoredy moze czyli przez polaczenia tak mysle? ale kto wie? :-/

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 12 kwie 2007, 21:29

To nie będzie wina tej siateczki jaki pisze kolega. To wina przedmuchów. Albo zawory są juz w bardzo złym stanie lub ten nadmiar oleju - co jest bardzo groźne jak juz pisałem. Jeśli po spuszczeniu oleju do normalnego poziomu wszystko będzie oki to masz przyczyne.

andrzej1

Post autor: andrzej1 » 12 kwie 2007, 22:31

spuściłem olej. Jest lepiej - a może nawet wszystko ok. Zanim jednak powiem OK muszę coś się od Was dowiedzieć. Czy część nr 1 powinna być zaślepiona? Jak to macie w 80 B4? bo chyba z tego pryska ten olej. I od tego korek i filtr ropy robił się brudny i ochlapany. Po spuszczeniu oleju pryska bardzo mało (po 100km) troszkę widać - ale widać i mnie to drażni. Jakieś podcisnienie tam wychodzi? Można to zaślepić? Jak zatykam palcem to nie słyszę żadnej różnicy w obrotach.
Kolejne pytania to co to są (jak to się nazywa) rzeczy zaznaczone kolejnymi numerami i jak działają?
Macie jakieś książki w formie elektronicznej dostępne - abym wiedział jak nazywać rzeczy po imieniu, a nie kombinować przy zadawaniu pytań? Obrazek

[ Dodano: 2007-04-12, 22:32 ]
sorry za dwa zdjęcia nie wiem jak to zrobiłem?

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 12 kwie 2007, 22:41

Nie powiem koledze dokładnie co i jak, bo sam mam 1,6 TD a kolega ma 1,9 TDi i troche sie juz to różni ale porównując do mojego mogę powiedzieć co nie co. Jeśli chodzi o numer jeden, to jęśli dobrze widzę to ten cypelek znajduje sie na kolektorze ssącym. U mnie też takie coś w tym miejscu jest i jest połączone wężykiem z pompom paliwa. Napewno nie powinno to być tak nie zatkane. Jeśli turbinka brała ci troche oleju to nic dziwnego że tryskało tym, tym bardziej przy wyższym poziomie oleju. Co do numeru dwa to szczerze mówiąc nie wiem, musiałbym sie bardziej temu przyjżeć. Numer 3 to jeśli dobrze widzę to jest to turbosprężarka. Jej zadaniem jest sprężąnie powietrza, dziękui czemu paliwo może być lepiej spalane a co za tym idzie, może być go wiecej spalanego i cieki temu wie cej mocy uzyskuje sie w silniku. A 4 to chyba przepływomierz.

andrzej1

Post autor: andrzej1 » 12 kwie 2007, 22:57

tak jak piszesz. Skoro jest jakieś wyprowadzenie to powinno być połączone z czymś. Ma ktoś zdjęcie albo da mi instrukcję dokładnie co z czym. Na razie jestem chyba nie w temacie co i gdzie, więc pytanie gdzie jest pompa paliwa? Jeśli to nie jest połączone z pompą, a powinno być to jakie mogą być tego skutki?

Awatar użytkownika
dejf
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 77
Rejestracja: 12 sty 2007, 18:22
Lokalizacja: Płock

Post autor: dejf » 12 kwie 2007, 23:02

Andrzej 1 - u mnie pozycja nr 1 jest zatkana. Tam powinna byc taka podluzna gumka zaciśnięta opaską, zatykająca tego wystającego.... Nr 2 to jest chyba cos co nazywa sie EGR i co odpowiada za powtorne spalanie (technologia idąca w stronę ekologii :mrgreen: ), co przy wiekszym przebiegu niektorzy zatykają (ten przewod czarny co z tego wychodzi) bo przez to kolektor ssący zapycha sie olejem.. Ale slyszalem tez ze przez zatkanie tego, przepływka N75 moze cierpiec, ale za to info nie ręczę.. Pozdro peace
Ps Z ktorego roku masz tą B4?? Bo jakos ulozenie plynu hamulcowego i akumulatora jest inne niz u mnie hehe ja mam z 94r.

andrzej1

Post autor: andrzej1 » 12 kwie 2007, 23:16

to jest 93 ale to jest wersja angielska - z prawej strony kierownica , na lewą rękę biegi i ręczny. Więc może czasem być wszystko z drugiej strony - Angole lubią mieć wszystko inaczej! nie wiem po co ale nie ma sensu się zastanawiać. Możesz zobaczyć na mój post odnośnie bezpieczników - jak to jest w Twojej.dzięki.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl