[B3 1,6 PP 1991] ZYCLAM PEARL
[B3 1,6 PP 1991] ZYCLAM PEARL
Cześć wszystkim.
Chciałem przedstawić wam moje Audi 80 B3. Autko wyprodukowane w 1991 roku taśme opuściło z praktycznie gołym wyposażeniem tj: wspomaganie i szyberdach manualny. Nie jest to wiele ale stanowi piękną podstawe do modzenia zmian. Autko około września 2008 przyjechało z niemiec. Stan na początku określany był na bardzo dobry jednak jak później wyszło w "praniu" nie była to do końca prawda. Silnik to najsłabsze 1,6 PP 70 koni o przebiegu ok. 240000, nie jest to demon prędkości ale na jazde po mieście wystarcza.
Lakier to moim zdaniem najpiękniejsze w B3 LZ3T
Tak wyglądała po przyjeździe:
Po przyjeździe wymienione (okazało się niezbędne):
- wszystkie szklanki
- kompletny rozrząd
- chłodnica
- uszczelka pod głowicą
- wszystkie pierścienie tłoków
- wszystkie uszczelki do których był dostęp przy powyższych zmianach
Zmienione w wyglądzie:
- białe kierunki przód
- nowy mieszek zmiany biegów (stary był przetarty na wylot)
- kierownica od eski
- ringi DIDO + czerwone podświetlenie
:arrow:Sesja zimowa:
Na ostatnim zdjęciu widać ślad po słupku na drzwiach, naprawiłem to już w końcu.
:arrow:W środku tak to wygląda:
oświetlenie bagażnika
Zmiana 5.3.2009
Do wnętrza trafiły zegary z obrotomierzem. (zegarek wylał mi po wsadzeniu pod niego 2 W żarówki zamiast 1,2 W , będę musiał naprawić)
Zmiana 10.03.2009
Wjazd na pokład ringów DIDO oraz czerwonego podświetlenia na diodach SMD (nie idealnego zresztą )
DZIEŃ
NOC
20.3.2009
Padło sprzęgło.... Przed zakrętem chciałem zredukować do 3 wrzuciłem luz i tyle. Już nie wrzuciłem innego biegu chyba że na zgaszonym silniku.
-nowe kompletne sprzęgło SACHS
wart pamięci Spot M1-spalarnia 26.04.2009
>>>FILM-----KLIKNIJ MNIE<<<
22.06.2009
Z racji że póki co zbieram graty postępów w modach brak. Wpierwszej kolejności będą:
-doprowadzenie blacharki do wyglądu zrobine
-założenie nowej kompletnej tapicerki z grzanymi fotelami (zrobione)
-wmontowanie instalacji do grzanych foteli (zrobione)
-pozbycie się "czarnej dziury" nad radiem (zrobione)[
-komplet lampek us/japan tył (zakupione)[
-przód zderzak coupe lub dokładka jak w sport edition (to najodleglejsze plany zmian)
Jesień 2009
Przy naprawie blachy, tak z rozpędu zrobiłem od razu 6 elementów (były tylko drzwi do robienia) Zrobiono: cały lewy bok plus maska, plus listwa pod grill. Wygląda to tak po małym mechanicznym polerowanku całości plus woskowanie:
Luty 2010
Zakupiłem myśle fajne koła dla mojej B-3. Marki Ronal 7,5 cala ET 35 16". Od razu zastrzegam że ten obecny ich stan nie jest docelowym. :mrgreen: Będzie myślę dużo lepiej ale o tym szaa... póki co.
Oraz byłem z paroma klubowiczami w Lublinie na V urodzinach LKA <ok> :
2.3.2010
Zaniepokojony różnymi brzydkimi po-zimowymi dźwiękami pojechałem do mechanizatora. Efekt?:
-nowe klocki przód RH
-nowa pompa wody HEPU
-nowe łączniki stabilizatora KRAFT
21.03.2010
Odnowione kółka wpadły w moje łapy tak więc czekają już tylko na opony no i na pogode sprzyjającą takiemu felunkowi :mrgreen:
Oto ich nowy image: <welcome>
25.03.2010
Po kilkumiesięcznym zwlekaniu z tym z powodu zimy podłączyłem w końcu antenę automatyczną zamontowaną w miejsce ręcznej. Podłączenie nie jest trudne, polecam bo to i wygoda i fajny lans 8-) według mnie. Teraz jest jak powinno czyli włączam radio antena się wysuwa i gdy radio wyłączę antena robi zjazd. tak to działa
29.03.2010
Pierwsza w tym sezonie politurka na autko wylądowała. Nawet podwójna Oto efekt po trzech godzinach głaskania politurą oraz trzech godzinach mycia i suszenia karoserii.
Tak przygotowane auto tylko czeka na błyszczące felgi. Ciężko to będzie utrzymać w takim błyszczącym stanie na bojowych Warszawskich ulicach przez cały sezon ale spróbujemy.
Wszystkie plastiki dostały też nową warstwę regeneratora do plastików tak że po całym autku woda spływa jak po kaczce (i brud).
23.04.10
Bobra, po wielu długich chwialch oczekiwania wkońcu włożyłem na audi koła jej godne.
Odsłoniły one pewne słabości: hamulce do regeneracji wizualnej (jakiś kolor czy coś podobnego) i jednak chyba gleba jakaś, bo o ile tył można jakoś zaakceptować to przód stoi tak wysoko jakoś. Będzie coś pomiędzy-25 a -40 pewnie. Niech fotki przemówią <urodziny> :
Będę też od dziś aż myśle do wakacji promował pewną zacną impreze: Majóvwkę 2010
5.05.2010
Ogarnąłem w końcu siłowniki klapy bagażnika. Sprężynuje jak trzeba, a już flak był.
Wsadziłem zamienniki ale ori zostawiam i oddam do regeneracji jak te padną (a padną na pewno szybciej)
20.05.2010
Jak miło, aby mi się nie nudziło padł mi dziś moduł podciśnienia a moim Pireburgu 2ee. Kiedyś się musiały zacząć problemy z tym gaźnikiem, finalnie skończyło się tak....
27.05.2010
.... skończyło się wymianą sondy lambda i regulatora wolnych obrotów na regenerowany (nowy 800 zł !) Audi znów w grze Jeździ nawet lepiej niż wcześniej, powinno spaść spalanie trochę i wogóle miło że znów trzyma obroty. <ok>
Aha odkryłem też ,że w takiej konfiguracji: ET 35 205/50/16 trze tył na dużych wybojach przy 4 facetach na pokładzie. Już sobie wyobrażam 450 km nad morze w wakacje w 4 os. + bagaże, będzie ppooowwwwoooollllnnnneeee. Trzeba będzie pomyśleć o nowych amorach + sprężynach.
08.06.2010
Z braku czasu na grubsze zmiany postanowiłem poddać tuningowi grill. Jako że bez znaczka ani z czarnym znaczkiem mi się nie podobają postanowiłem zrobić coś niespotykanego i po prostu go wypolerować. Efekt lekko mnie zadziwił bo myślałem że będzie mniejsza róźnica a tu wyszedł jak nowy :mrgreen:
przed: po
Do odnowionego grilla dołożyłem coś eksperymentalnie, mianowicie ręcznie robiony znaczek PKA80. I tak to wygląda po zrobieniu z pokazanym sposobem montażu (2 śruby złapane "za łeb" poxipolem do znaczka. Sam znaczek wykonany z kawałka korytka maskującego kable i czarnej farby w szpraju:
20.06.2010
W końcu i lampy doczekały się montażu. Poszło w miarę sprawnie z delikatnymi problemami z dopasowaniem ale i tak jest dobrze. W tym miejscu należą się duże podziękowania dla deejay.ftb oraz chybo101 za nieocenioną pomoc przy montażu. <ok> Dodam tylko, że legalne nie są bo mrygają czerwienią i tablica leży za szybą ale co tam, zrobimy i to...
Na dzień dzisiejszy mamy taki oto obraz sytuacji:
Niedługo dojdą właściwe diody w migacze dające legalny kolor oraz musze szybko skołować blachę.
25.06.2010
Majóvwka <urodziny>
Na tą jak że zacną imprezę do autka wpadły obrysówki oraz diody pozwalające legalnie używać kierunkowskazów.
Tył mojego B3 chyba już taki zostanie (poza kosmetyką i ewentualnie w przyszłości zdesiem w kolor). Od dłuższego czasu nurtuje mnie przód. Poczyniłem takie VT, i stwierdzam, że zderzak od 90 lub coupe musi zagościć choćby ze względu na wygląd (pomijając sprawę kierunków przy soczkach)
Wygląda to brzydko, jakbym jakoś zrezał kierunki i zostawił swój zderzak.
11.2010 Gadżecik w deske.
Zamiast standardowego zwykłego napisu wpadł następujący z ładniejszą czcionką.
Aktualne spalanie i po kliknięciu pełen wykaz kosztów:
To tyle... Będę aktualizował temat wraz z postępem prac.
Pozdro
Więcej zdjęć w wątku. 8-) <aparat>
Chciałem przedstawić wam moje Audi 80 B3. Autko wyprodukowane w 1991 roku taśme opuściło z praktycznie gołym wyposażeniem tj: wspomaganie i szyberdach manualny. Nie jest to wiele ale stanowi piękną podstawe do modzenia zmian. Autko około września 2008 przyjechało z niemiec. Stan na początku określany był na bardzo dobry jednak jak później wyszło w "praniu" nie była to do końca prawda. Silnik to najsłabsze 1,6 PP 70 koni o przebiegu ok. 240000, nie jest to demon prędkości ale na jazde po mieście wystarcza.
Lakier to moim zdaniem najpiękniejsze w B3 LZ3T
Tak wyglądała po przyjeździe:
Po przyjeździe wymienione (okazało się niezbędne):
- wszystkie szklanki
- kompletny rozrząd
- chłodnica
- uszczelka pod głowicą
- wszystkie pierścienie tłoków
- wszystkie uszczelki do których był dostęp przy powyższych zmianach
Zmienione w wyglądzie:
- białe kierunki przód
- nowy mieszek zmiany biegów (stary był przetarty na wylot)
- kierownica od eski
- ringi DIDO + czerwone podświetlenie
:arrow:Sesja zimowa:
Na ostatnim zdjęciu widać ślad po słupku na drzwiach, naprawiłem to już w końcu.
:arrow:W środku tak to wygląda:
oświetlenie bagażnika
Zmiana 5.3.2009
Do wnętrza trafiły zegary z obrotomierzem. (zegarek wylał mi po wsadzeniu pod niego 2 W żarówki zamiast 1,2 W , będę musiał naprawić)
Zmiana 10.03.2009
Wjazd na pokład ringów DIDO oraz czerwonego podświetlenia na diodach SMD (nie idealnego zresztą )
DZIEŃ
NOC
20.3.2009
Padło sprzęgło.... Przed zakrętem chciałem zredukować do 3 wrzuciłem luz i tyle. Już nie wrzuciłem innego biegu chyba że na zgaszonym silniku.
-nowe kompletne sprzęgło SACHS
wart pamięci Spot M1-spalarnia 26.04.2009
>>>FILM-----KLIKNIJ MNIE<<<
22.06.2009
Z racji że póki co zbieram graty postępów w modach brak. Wpierwszej kolejności będą:
-doprowadzenie blacharki do wyglądu zrobine
-założenie nowej kompletnej tapicerki z grzanymi fotelami (zrobione)
-wmontowanie instalacji do grzanych foteli (zrobione)
-pozbycie się "czarnej dziury" nad radiem (zrobione)[
-komplet lampek us/japan tył (zakupione)[
-przód zderzak coupe lub dokładka jak w sport edition (to najodleglejsze plany zmian)
Jesień 2009
Przy naprawie blachy, tak z rozpędu zrobiłem od razu 6 elementów (były tylko drzwi do robienia) Zrobiono: cały lewy bok plus maska, plus listwa pod grill. Wygląda to tak po małym mechanicznym polerowanku całości plus woskowanie:
Luty 2010
Zakupiłem myśle fajne koła dla mojej B-3. Marki Ronal 7,5 cala ET 35 16". Od razu zastrzegam że ten obecny ich stan nie jest docelowym. :mrgreen: Będzie myślę dużo lepiej ale o tym szaa... póki co.
Oraz byłem z paroma klubowiczami w Lublinie na V urodzinach LKA <ok> :
2.3.2010
Zaniepokojony różnymi brzydkimi po-zimowymi dźwiękami pojechałem do mechanizatora. Efekt?:
-nowe klocki przód RH
-nowa pompa wody HEPU
-nowe łączniki stabilizatora KRAFT
21.03.2010
Odnowione kółka wpadły w moje łapy tak więc czekają już tylko na opony no i na pogode sprzyjającą takiemu felunkowi :mrgreen:
Oto ich nowy image: <welcome>
25.03.2010
Po kilkumiesięcznym zwlekaniu z tym z powodu zimy podłączyłem w końcu antenę automatyczną zamontowaną w miejsce ręcznej. Podłączenie nie jest trudne, polecam bo to i wygoda i fajny lans 8-) według mnie. Teraz jest jak powinno czyli włączam radio antena się wysuwa i gdy radio wyłączę antena robi zjazd. tak to działa
29.03.2010
Pierwsza w tym sezonie politurka na autko wylądowała. Nawet podwójna Oto efekt po trzech godzinach głaskania politurą oraz trzech godzinach mycia i suszenia karoserii.
Tak przygotowane auto tylko czeka na błyszczące felgi. Ciężko to będzie utrzymać w takim błyszczącym stanie na bojowych Warszawskich ulicach przez cały sezon ale spróbujemy.
Wszystkie plastiki dostały też nową warstwę regeneratora do plastików tak że po całym autku woda spływa jak po kaczce (i brud).
23.04.10
Bobra, po wielu długich chwialch oczekiwania wkońcu włożyłem na audi koła jej godne.
Odsłoniły one pewne słabości: hamulce do regeneracji wizualnej (jakiś kolor czy coś podobnego) i jednak chyba gleba jakaś, bo o ile tył można jakoś zaakceptować to przód stoi tak wysoko jakoś. Będzie coś pomiędzy-25 a -40 pewnie. Niech fotki przemówią <urodziny> :
Będę też od dziś aż myśle do wakacji promował pewną zacną impreze: Majóvwkę 2010
5.05.2010
Ogarnąłem w końcu siłowniki klapy bagażnika. Sprężynuje jak trzeba, a już flak był.
Wsadziłem zamienniki ale ori zostawiam i oddam do regeneracji jak te padną (a padną na pewno szybciej)
20.05.2010
Jak miło, aby mi się nie nudziło padł mi dziś moduł podciśnienia a moim Pireburgu 2ee. Kiedyś się musiały zacząć problemy z tym gaźnikiem, finalnie skończyło się tak....
27.05.2010
.... skończyło się wymianą sondy lambda i regulatora wolnych obrotów na regenerowany (nowy 800 zł !) Audi znów w grze Jeździ nawet lepiej niż wcześniej, powinno spaść spalanie trochę i wogóle miło że znów trzyma obroty. <ok>
Aha odkryłem też ,że w takiej konfiguracji: ET 35 205/50/16 trze tył na dużych wybojach przy 4 facetach na pokładzie. Już sobie wyobrażam 450 km nad morze w wakacje w 4 os. + bagaże, będzie ppooowwwwoooollllnnnneeee. Trzeba będzie pomyśleć o nowych amorach + sprężynach.
08.06.2010
Z braku czasu na grubsze zmiany postanowiłem poddać tuningowi grill. Jako że bez znaczka ani z czarnym znaczkiem mi się nie podobają postanowiłem zrobić coś niespotykanego i po prostu go wypolerować. Efekt lekko mnie zadziwił bo myślałem że będzie mniejsza róźnica a tu wyszedł jak nowy :mrgreen:
przed: po
Do odnowionego grilla dołożyłem coś eksperymentalnie, mianowicie ręcznie robiony znaczek PKA80. I tak to wygląda po zrobieniu z pokazanym sposobem montażu (2 śruby złapane "za łeb" poxipolem do znaczka. Sam znaczek wykonany z kawałka korytka maskującego kable i czarnej farby w szpraju:
20.06.2010
W końcu i lampy doczekały się montażu. Poszło w miarę sprawnie z delikatnymi problemami z dopasowaniem ale i tak jest dobrze. W tym miejscu należą się duże podziękowania dla deejay.ftb oraz chybo101 za nieocenioną pomoc przy montażu. <ok> Dodam tylko, że legalne nie są bo mrygają czerwienią i tablica leży za szybą ale co tam, zrobimy i to...
Na dzień dzisiejszy mamy taki oto obraz sytuacji:
Niedługo dojdą właściwe diody w migacze dające legalny kolor oraz musze szybko skołować blachę.
25.06.2010
Majóvwka <urodziny>
Na tą jak że zacną imprezę do autka wpadły obrysówki oraz diody pozwalające legalnie używać kierunkowskazów.
Tył mojego B3 chyba już taki zostanie (poza kosmetyką i ewentualnie w przyszłości zdesiem w kolor). Od dłuższego czasu nurtuje mnie przód. Poczyniłem takie VT, i stwierdzam, że zderzak od 90 lub coupe musi zagościć choćby ze względu na wygląd (pomijając sprawę kierunków przy soczkach)
Wygląda to brzydko, jakbym jakoś zrezał kierunki i zostawił swój zderzak.
11.2010 Gadżecik w deske.
Zamiast standardowego zwykłego napisu wpadł następujący z ładniejszą czcionką.
Aktualne spalanie i po kliknięciu pełen wykaz kosztów:
To tyle... Będę aktualizował temat wraz z postępem prac.
Pozdro
Więcej zdjęć w wątku. 8-) <aparat>
Ostatnio zmieniony 25 sty 2013, 17:19 przez kacper85, łącznie zmieniany 55 razy.
- michael80b3
- Forum Audi 80
- Posty: 573
- Rejestracja: 27 gru 2008, 12:04
- Lokalizacja: Lubelskie LKR
Drzwi jeszcze nie zrobiłem niestety. Nie mogę się coś zebrać żeby do lakiernika jechać z nowymi. :roll: Jakby nie dało się z tym jeździć to bym już to pewnie dawno zrobił a tak to efekt widać. Ale niedługo zrobie.
Oświetlenie bagażnika to zwykłe neony z allegro które mi zostały po starym wozidle, a że do audi nie wypada ich montować nad nogami kierowcy i pasażera to wsadziłem w bagażnik, Seryjna lampka coś nie chciała współpracować więc do jej instalacji podłączyłem kable neonu i tyle. Wystarczy te wszystkie kable ładnie jakoś pochować żeby się w oczy nie rzucały i już. Neony podwieszone do blachy pod półką za pomocą opasek zaciskowych. Działa przy otwartej klapie, jedyny problem to taki że diody "mrugają". Zwłaszcza w przy mrozie. Nie wiem czemu tak jest.
Oświetlenie bagażnika to zwykłe neony z allegro które mi zostały po starym wozidle, a że do audi nie wypada ich montować nad nogami kierowcy i pasażera to wsadziłem w bagażnik, Seryjna lampka coś nie chciała współpracować więc do jej instalacji podłączyłem kable neonu i tyle. Wystarczy te wszystkie kable ładnie jakoś pochować żeby się w oczy nie rzucały i już. Neony podwieszone do blachy pod półką za pomocą opasek zaciskowych. Działa przy otwartej klapie, jedyny problem to taki że diody "mrugają". Zwłaszcza w przy mrozie. Nie wiem czemu tak jest.
Ostatnio zmieniony 23 mar 2010, 13:16 przez kacper85, łącznie zmieniany 1 raz.
- michael80b3
- Forum Audi 80
- Posty: 573
- Rejestracja: 27 gru 2008, 12:04
- Lokalizacja: Lubelskie LKR