[B3] kapitalny remont silnika, potrzebny ?
[B3] kapitalny remont silnika, potrzebny ?
witam,
szukałem, ale się nie doszukałem, mianowicie, samochód bierze olej, przez okres, około jednego roku eksploatacji, łyknął mi 4 litry oleju półsyntetycznego 10W40 lotosa.
przejechałem około 15-20 tys kilometrów. ostatnio, samochód był postawiony na warsztat, na wymiane pasku rozrządu, mechanik stwierdził, że może zrobić remont silnika, bez szlifów. Mianowicie wymiana pierścieni, wszczelek wsadu głowicy, uszczelki pokrywy zaworów, uszczelniacze trzonków zaworów uszczelniacze kolektora wdechu i ssącego i dwururki. Czy jest potrzeba robić takowy zabieg na silniku ? policzył sobie 400 zł + zestaw tych uszczelek, do wymiany. Czy jest potrzeba robienia takiego remontu ? czy jest wogóle sens robienia remontu silnika bez szlifu tłoków ? bo to mnie bardzo zastanawia. Do tego chciałbym zapytać, jakiej firmy amortyzatory przód wybrać ? ;]
czekam na odpowiedzi
pozdrawiam, Przemek
szukałem, ale się nie doszukałem, mianowicie, samochód bierze olej, przez okres, około jednego roku eksploatacji, łyknął mi 4 litry oleju półsyntetycznego 10W40 lotosa.
przejechałem około 15-20 tys kilometrów. ostatnio, samochód był postawiony na warsztat, na wymiane pasku rozrządu, mechanik stwierdził, że może zrobić remont silnika, bez szlifów. Mianowicie wymiana pierścieni, wszczelek wsadu głowicy, uszczelki pokrywy zaworów, uszczelniacze trzonków zaworów uszczelniacze kolektora wdechu i ssącego i dwururki. Czy jest potrzeba robić takowy zabieg na silniku ? policzył sobie 400 zł + zestaw tych uszczelek, do wymiany. Czy jest potrzeba robienia takiego remontu ? czy jest wogóle sens robienia remontu silnika bez szlifu tłoków ? bo to mnie bardzo zastanawia. Do tego chciałbym zapytać, jakiej firmy amortyzatory przód wybrać ? ;]
czekam na odpowiedzi
pozdrawiam, Przemek
4litry na 20tys w dodatku lotosa to nie tragedia. Zmień olej na np Motul a spalanie oleju powinno sie obniżyć. Ewentualnie możesz uszczelniacze na zaworach wymienić. Jeśli silnik ma moc i równo chodzi to nie masz co ładować kasy w pierścienie. Wymiana uszczelek to nie remont :mrgreen:około jednego roku eksploatacji, łyknął mi 4 litry oleju półsyntetycznego 10W40 lotosa.
przejechałem około 15-20 tys kilometrów.
Sachs, KYB, MonroeDo tego chciałbym zapytać, jakiej firmy amortyzatory przód wybrać ?
Nie dolać tylko wymienić wraz z filtrem, najlepiej by było jeszcze przepłukać silnik specjalnym środkiem dolewanym do starego oleju przed spuszczeniem. Polecam Ci zalać Motula 6100 Synergie lub Valvoline Maxlife. Jeśli chodzi o uszczelniacze to bez zdejmowania głowicy koszt roboty ok 200zł.czyli na początek, dolać mu półsyntetyk, tylko większej lepkości i lepszej jakości jak mniemam tak ?