Od dłuższego czasu walczę z wysokim spalaniem w moim samochodzie: 9/14 trasa/miasto na benzynie. Na gazie żre mi 16,5 w miescie i około 12 w trasie. Czujniki i sondę sprawdzałem. Zauważyłem jednak, że klapka sterująca rozdziałem powietrza ciepłe/zimne nie działa i na zimnym silniku zasysa zimne powietrze. Jaki efekt powinno dawać ssanie ciepłego powietrza na zimnym silniku a zimnego na ciepłym? Czy może mieć to jakieś znaczenie dla spalania?
Pozdrawiam
[80 B4 2.0 ABT] Wysokie spalanie - dolot filtra powietrza
[80 B4 2.0 ABT] Wysokie spalanie - dolot filtra powietrza
Ostatnio zmieniony 12 kwie 2007, 19:20 przez klucho, łącznie zmieniany 1 raz.
Witam,
Cieple powietrze na cieplym silniku jest jak najbardziej niepowolane, jezeli ci leci caly czas cieple powietrze to wina moze lezec po stronie regulatora temperatury powietrza (zamocowany w obudowie filtra powietrza z miedziana nakretka), lub po stronie przepustnicy regulujace cieple-zimne powietrze. Jezeli silnik caly czas ciagnie cieple powietrze to przyczyny jakie mozesz sie spodziewac to zwiekszenie spalania, zmniejszenie mocy silnika, zwiekszone spalanie oleju.
Jezeli chodzi o zimne powietrze na zimnym silniku to moze przy wiekszych mrozach nie spalac calego paliwa (efekt czarna rura, czarna woda z tlumika, badz czarny dym), dzieje sie tak bo paliwo nie wyparuje do konca i zbiera sie na sciankach kolektora ssacego i kropelkami wpada do komory spalania.
Powinno ksiazkowo byc nastepujaco:
Cieple powietrze - zimny silnik
Zimne powietrze - cieply silnik ( pow. 75 stopni plyn chlodzacy)
A jak sprawdziles ze jednak bierze cieple powietrze, zatykales dolot zimnego powietrza.
Cieple powietrze na cieplym silniku jest jak najbardziej niepowolane, jezeli ci leci caly czas cieple powietrze to wina moze lezec po stronie regulatora temperatury powietrza (zamocowany w obudowie filtra powietrza z miedziana nakretka), lub po stronie przepustnicy regulujace cieple-zimne powietrze. Jezeli silnik caly czas ciagnie cieple powietrze to przyczyny jakie mozesz sie spodziewac to zwiekszenie spalania, zmniejszenie mocy silnika, zwiekszone spalanie oleju.
Jezeli chodzi o zimne powietrze na zimnym silniku to moze przy wiekszych mrozach nie spalac calego paliwa (efekt czarna rura, czarna woda z tlumika, badz czarny dym), dzieje sie tak bo paliwo nie wyparuje do konca i zbiera sie na sciankach kolektora ssacego i kropelkami wpada do komory spalania.
Powinno ksiazkowo byc nastepujaco:
Cieple powietrze - zimny silnik
Zimne powietrze - cieply silnik ( pow. 75 stopni plyn chlodzacy)
A jak sprawdziles ze jednak bierze cieple powietrze, zatykales dolot zimnego powietrza.
Ostatnio zmieniony 13 kwie 2007, 15:54 przez krychu, łącznie zmieniany 1 raz.
Dzięki Krychu, właśnie takiej wiedzy potrzebowałem. U mnie cały czas ciągnie zimne powietrze, bo siłownik pneumatyczny (przepustnica w dolocie) nie działa a wydech mam czarny jakby to był diesel. Regulator temperatury w obudowie filtra zdaje się, że działa, bo powietrze jest zasysane przez wężyk podciśnieniowy. Chyba zmienię całą obudowę filtra powietrza i zobaczę jak się będzie miała sprawa ze spalaniem, choć nie liczę na to, by to było przyczyną, ale niech będzie książkowo.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Wez moze jeszcze poogladaj, czy gdzies nie ma lewego powietrza, np. guma pod monowtryskiem, rozkrec i zobacz czy ta guma w srodku nie sparciala i nie zmniejszyla swej srednicy, czy obwod sondy nie dotyka gdzies masy, czy masz szczelne podcisnienie od serwa hamulca, czy hamulce sie nie grzeja zbytnio, czujnik temp. zasysanego powietrza. Jezeli by lecialo ci caly czas cieple powietrze to radzil bym odrazu wymiane, bo zalatwisz uszczelniacze, pozniej moga zawory sie przegrzewac i zaczynac puszczac. Zreszta obudowe filtra idzie juz za 35 zl. znalesc wiec mozna pokombinowac kupic i zobaczyc.
Podlacz wezyki omijajac regulator temp. i zobacz czy przepustnica sie wychyla, jezeli nie to poogladaj czy przepustnica sie gdzies nie zawiesila, itp. itd. Jezeli jest nie szczelna to przyczyna po pewnymm czasie moze byc porysowanie gladzi cylindrowych, kurzem i piaskiem zassanym ta nieszczelnoscia, ale to po pewnym czasie jak pisze.
POZDRAWIAM
Podlacz wezyki omijajac regulator temp. i zobacz czy przepustnica sie wychyla, jezeli nie to poogladaj czy przepustnica sie gdzies nie zawiesila, itp. itd. Jezeli jest nie szczelna to przyczyna po pewnymm czasie moze byc porysowanie gladzi cylindrowych, kurzem i piaskiem zassanym ta nieszczelnoscia, ale to po pewnym czasie jak pisze.
POZDRAWIAM
Obudowę filtra zmienię wkrótce, bo ją już zamówiłem. Sonda raczej działa poprawnie, bo zmieniona była pól roku temu i raczej nie ma zwarcia do masy, bo widać, że koryguje skład mieszanki. Co ma wspólnego serwo ze spalaniem? Je nie wiem o co tu chodzi, może mnie ktoś uświadomi? Hamulce raczej nie trzymają, bo ostatnio jechałem ponad 170 i dalej przyspieszał a klocki i tarcze są w porządku. Guma pod wtryskiem OK, nie wiem jak jest w środku i to jeszcze muszę sprawdzić. Czujnik zasysanego powietrza też już kiedyś sprawdzałem i opór w normie, poza tym raczej nie ma on wpływu na pracę silnika na gazie a tu mi też dużo pali, no chyba że się mylę.
Mam jeszcze jedną wątpliwość, bo pod maską mam jakieś ustrojstwo wyglądające jak centralka od gazu ale nią nie jest. Jest podłączone a raczej było do cewki zapłonowej i podobno jest jakimś elektronicznym katalizatorem. W jaki sposób to ustrojstwo działa? Moze to mi brudzi? Podłączałem to i odłączałem od cewki ale zmian w spalaniu nie zaobserwowałem.
Mam jeszcze jedną wątpliwość, bo pod maską mam jakieś ustrojstwo wyglądające jak centralka od gazu ale nią nie jest. Jest podłączone a raczej było do cewki zapłonowej i podobno jest jakimś elektronicznym katalizatorem. W jaki sposób to ustrojstwo działa? Moze to mi brudzi? Podłączałem to i odłączałem od cewki ale zmian w spalaniu nie zaobserwowałem.
Witam Panów. Mam pytanie odnośnie dużego spalania w moim Audi 80 B4 2.0 (monowtrysk) benz . Od jakiegoś czasu mam bardzo wysokie spalanie, świece są cały czas okopcone(jest na wszystkich 4 czarny osad), z tłumika kopci na czarno jak diesel, bardzo opornie przyspiesza tak jakby go zalewało. Co już zrobiłem: wymieniłem czujnik temp wody, sonde Lambda, termostat(bo nie pokazywał temp). Byłem na sprawdzaniu komp i nie wykazało żadnych błędów. Nie wiem co by to mogło być...ahaa i jak sciągnąłem filtr pow i porównałem z identycznym Audi 80 2.0 ilośc podawanego paliwa przez wtrysk to mój podaje dużo więcej niż ten sprawny. Możecie mi coś poradzić?
Witam.Mam pytanie dotyczące ciepłego powietrza w filtrze.Jaka jest dopuszczalna maksymalna temperatura ciepłego powietrza w filtrze przy której zamykany jest dolot od kolektora Audi 80 B4 2.0 E ?Jak najprościej sprawdzić prawidłowe działanie otwierania i zamykania dopływu ciepłego i zimnego powietrza do filtra?Z pracy silnika i dynamiki jazdy autka raczej nic nie wskazuje żeby było coś nie tak ale chciałbym się upewnić
Ostatnio zmieniony 10 paź 2010, 20:55 przez marian.76, łącznie zmieniany 1 raz.