[b4 2.0 ABK] szarpie przy dodawaniu/puszczaniu gazu
[b4 2.0 ABK] szarpie przy dodawaniu/puszczaniu gazu
Witam!
tak jak w temaci..gdy jest na biegu to przy puszczaniu calkowicie padalu gazu jest szarpniecie ...to samo po mocniejszym wcisnieciu pedalu ... co to moze byc?
tak jak w temaci..gdy jest na biegu to przy puszczaniu calkowicie padalu gazu jest szarpniecie ...to samo po mocniejszym wcisnieciu pedalu ... co to moze byc?
U mnie po wymianie poduszek równierz nic sie nie zmieniło i moim zdaniem albo ten typ tak ma albo jest to luz na mechaniźmie różnicowym, chodzi o luz pomiędzy zębami mechanizmu, kiedy jedziesz jednostajnie luz sie nie pojawia gdyż jeden mechanizm ciągnie drugi, w momencie kiedy odpuścisz gaz lub go dodasz mechanizmy obijaja sie o siebie. Jeśli skrzynia jest od nowości auta to nie wierze że mechanizmy zębate w skrzyni sie nie wytarły.
zapłon moze miec cos z tym wspolnego? poduszek nie sprawdzalem ale wydaje mi sie ze jakby byly to poduszki to by bylo stukanie przy duzych obrotach. zaplon mam w planach wiec napisze czy cos sie zmieni. jeden mechanik mi mowil ze to moze byc przez skrzynie.. u siebie zauwazylem ze przy tym szrpnieciu galka zmiany biegow drga.
witam. mam dokładnie taki sam problem przy zmianie obciążenia czuje się wyraźne szarpnięcie np gdy zmienię bieg na wyższy i puszcze sprzęgło. Samochód mam od roku jest tak od kiedy go kupiłem nauczyłem się wolniej poszczać sprzęgło . myślę jednak ze to nie jest normalne bo u moich dwóch kumpli którzy mają 80 ale z ABT czegoś takiego nie ma. początkowo myślałem ze może takie coś dzieje się tylko przy napędzie quattro. uważam że gdzieś jest poprostu luz albo na sprzęgle, albo w którymś mechanizmie różnicowym, albo tak jak kolega wcześniej wspominał na przegubach
- tomaszroj1
- Forum Audi 80
- Posty: 6
- Rejestracja: 09 mar 2009, 21:15
- Lokalizacja: Hjorungavag/Norwegia
Ja mam też to samo, tylko że u mnie to raczej na pewno poduchy pod skrzynią i pod silnikiem, jak dodaje lub puszczam gaz to gajga zmiany biegów lata jak opęntana no i słychac takie walnięcie. Pewnie poprzedni właściciel nieźle nią butował na światłach i gwałtownie zmieniał biegi z 1 na 2 jak palił gumy. Po prostu te młode "norki" tak mają zero techniki byle by tylko kupa pisku i dymu :-x
sprawdź sobie simering wybieraka skrzyni biegów czy on nie ma luzu.tomaszroj1 pisze:jak dodaje lub puszczam gaz to gajga zmiany biegów lata jak opęntana
nawet mi nie mów znam takich gnojków, co potrafią kapcia palić na zimnym silniku :evil: i to jeszcze mają się za wielkich mechaników :-xtomaszroj1 pisze:Po prostu te młode "norki" tak mają zero techniki byle by tylko kupa pisku i dymu :-x
Nie wiem czy chodzi wam wszystkim o to co mi... jadę na 4ce dość szybko powiedzmy ze mam wrzucić już 5tke ale jednak nie i gdy gwałtownie odejmę gaz to gałka zmiany biegów "rzuca się " trochę do czego jest specyficzny odgłos jak by coś było luźne/niedokręcone taki głuchy stukot.. To o to wam Chodzi? :roll:
Tak dokładnie o to mam to samo jak puszcze gaz na kazdym biegu to lewarek sie tłucze i do tego jak by coś było luźne jak by się obijał metal o metal wujek mi mowił ,że to mechanizm różnicowy
P.S a przy ruszaniu nie macie czegoś takiego,że wrzucasz bieg i puścisz sprzęgło to takie właśnie obijanie metalu o metal jest ??
P.S a przy ruszaniu nie macie czegoś takiego,że wrzucasz bieg i puścisz sprzęgło to takie właśnie obijanie metalu o metal jest ??
u mnie też się pojawia charakterystyczne, czasem bardzo mocne szarpnięcie po zmianie biegu, gdy noga jest już na gazie. Z tym, że u mnie tak się dzieje niedługo po rozpoczęciu jazdy i pewnie będę musiał to wiązać ze stukaniem, po przejechaniu minimum 50 km, i gdy autko jest na biegu..Shimi pisze:witam. mam dokładnie taki sam problem przy zmianie obciążenia czuje się wyraźne szarpnięcie np gdy zmienię bieg na wyższy i puszcze sprzęgło. Samochód mam od roku jest tak od kiedy go kupiłem nauczyłem się wolniej poszczać sprzęgło . myślę jednak ze to nie jest normalne bo u moich dwóch kumpli którzy mają 80 ale z ABT czegoś takiego nie ma. początkowo myślałem ze może takie coś dzieje się tylko przy napędzie quattro. uważam że gdzieś jest poprostu luz albo na sprzęgle, albo w którymś mechanizmie różnicowym, albo tak jak kolega wcześniej wspominał na przegubach