[b4 ABK +LPG] Katalizator jaki zamiennik?
[b4 ABK +LPG] Katalizator jaki zamiennik?
Witam mam problem taki, iż padl mi katalizator w audi i szukam zamiennika, niestety na allegro, są dostępne puszki z wygłuszeniem imitujące katalizator, jednak w ABK jest jeszcze otwor na sondę i tu pojawił się problem, nie stać mnie na nowy katalizator.Może ktoś spotkał się z takim problemem ?z góry dzięki za odpowiedzi.
- Darecki3037
- Audi 80 Klub
- Posty: 975
- Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
- Lokalizacja: Krk
nie wywalaj katalizatora, będziesz miał kłopoty ze spalaniem (sonda nie będzie się odpowiednio dogrzewać> błędne dane do ECU> spalanie wzrośnie znacznie). Kup zamiennik kata do tej pojemności, dobierz nakrętkę pod gwint sondy, wywierć otwór większy od średnicy gwintu sondy o jakieś 1-2mm i wspawaj ją w takim miejscu mniej więcej jak w oryginale lub tak żeby po zamontowaniu do auta dało się kiedyś wykręcić sondę.
To rozwiązanie nie jest takie złe, ale o tym nagrzewaniu sondy to jakoś mi się nie chce wierzyć, sonda ma grzałkę i to ona głównie odpowiada za nagrzewanie sondy, jak by grzałka padła to sonda nie próbkowała by wcale, poprzez nie osiągniętą temperaturę pracy.Darecki3037 pisze:nie wywalaj katalizatora, będziesz miał kłopoty ze spalaniem (sonda nie będzie się odpowiednio dogrzewać> błędne dane do ECU> spalanie wzrośnie znacznie). Kup zamiennik kata do tej pojemności, dobierz nakrętkę pod gwint sondy, wywierć otwór większy od średnicy gwintu sondy o jakieś 1-2mm i wspawaj ją w takim miejscu mniej więcej jak w oryginale lub tak żeby po zamontowaniu do auta dało się kiedyś wykręcić sondę.
Spalanie mogę się założyć, że nie wzrośnie, takie problemy dzieją się w silnikach gdzie zastosowane są sondy przed i za katalizatorem, ale i takie rzeczy są do pominięcia, poprzez wyeliminowanie odczytów z drugiej sondy za katem, zajmują się tym firmy robiące chip tuning, poprzez ingerencję w oprogramowanie sterownika.
Oczywiście tłumik przelotowy należało by dobrać o bardzo zbliżonej pojemności do katalizatora.
- Darecki3037
- Audi 80 Klub
- Posty: 975
- Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
- Lokalizacja: Krk
sonda ma grzałkę ale działa ona tylko po uruchomieniu zimnego silnika ( sygnał z niebieskiego czujnika) a sygnał sondy wtedy jest i tak podkładany przez ECU, dopiero jak temp wzrośnie do ok 50C sonda podaje swój sygnał a grzałka się wyłącza. Silniki bez turbo są wrażliwe na zmiany w układzie wydechowym ( zachwianie ciśnień i zawirowań na wylocie spalin)
Moim zdaniem mylisz się, grzałka działa cały czas i nie do temperatury 50 stopni tylko do 600 stopni wtedy sonda pracuję bardzo szybko.Darecki3037 pisze:sonda ma grzałkę ale działa ona tylko po uruchomieniu zimnego silnika ( sygnał z niebieskiego czujnika) a sygnał sondy wtedy jest i tak podkładany przez ECU, dopiero jak temp wzrośnie do ok 50C sonda podaje swój sygnał a grzałka się wyłącza. Silniki bez turbo są wrażliwe na zmiany w układzie wydechowym ( zachwianie ciśnień i zawirowań na wylocie spalin)
W układzie wydechowym nie ma tak dużych temperatur, dlatego właśnie potrzebna jest grzałka.
Kiedyś właśnie w silniku NG odpięła mi się grzałka od sondy, samochód nie był za bardzo żwawy, nie wkręcał się tak ładnie na obroty, przejechałem ponad 100km i sonda nie zaczęła pracować, przynajmniej tego nie odczułem, potem po podpięciu grzałki w domu, silniczek od razu odżył.
W ABK grzałka sondy jest połączona równolegle z pompą paliwa, więc grzeje cały czas.Darecki3037 pisze:sonda ma grzałkę ale działa ona tylko po uruchomieniu zimnego silnika ( sygnał z niebieskiego czujnika) a sygnał sondy wtedy jest i tak podkładany przez ECU, dopiero jak temp wzrośnie do ok 50C sonda podaje swój sygnał a grzałka się wyłącza