witam! chcę wymienić a niewiem jak pomóżcie!
[ Dodano: 2007-03-05, 20:44 ]
aż takie trudne chyba nie jest :?: jakieś koncepcje chyba są
[80 B4 2.6 ABC] wymiana oleju od wspomagania jak?
- radek kocio
- Forum Audi 80
- Posty: 277
- Rejestracja: 03 lut 2007, 17:07
- Lokalizacja: Przasnysz
To jest prostsze niż myślisz. Nie ma korka spustowego bo tego oleju się nie wymienia.
Odkręcasz przewód od wspomagania układu kierowniczego jak najniżej i olej masz spuszczony. Potem zakręcasz przewód i zalewasz nowy olej. Pamiętaj, że po zalaniu oleju
trzeba uruchomić silnik i pokręcić kierownicą w obie strony żeby odpowietrzyć układ.
Odkręcasz przewód od wspomagania układu kierowniczego jak najniżej i olej masz spuszczony. Potem zakręcasz przewód i zalewasz nowy olej. Pamiętaj, że po zalaniu oleju
trzeba uruchomić silnik i pokręcić kierownicą w obie strony żeby odpowietrzyć układ.
- radek kocio
- Forum Audi 80
- Posty: 277
- Rejestracja: 03 lut 2007, 17:07
- Lokalizacja: Przasnysz
- radek kocio
- Forum Audi 80
- Posty: 277
- Rejestracja: 03 lut 2007, 17:07
- Lokalizacja: Przasnysz
dokladnie tak jak @jarema pisal ale jeszcze dodam ze jak juz zdejmiesz przedowd powrotny ze zbiorniczka to
- zdjety przewod wloz do jakiegos naczunka np . plastikowej butelki
- odpal silnik niech pochodzi caly czas dolewej nowego plynu ktory po przejsciu przez caly uklad wyladuje w tym naczynku (chodzi o to ze zawsze zostanie troche starego plynu w ukladzie- w ten sposub wyplukasz go ) mniej wiecej 1 litr plynu na przeplukanie
- zalej nowy plyn i pokrec kierownica zeby sie uklad odpowietrzyl
- zdjety przewod wloz do jakiegos naczunka np . plastikowej butelki
- odpal silnik niech pochodzi caly czas dolewej nowego plynu ktory po przejsciu przez caly uklad wyladuje w tym naczynku (chodzi o to ze zawsze zostanie troche starego plynu w ukladzie- w ten sposub wyplukasz go ) mniej wiecej 1 litr plynu na przeplukanie
- zalej nowy plyn i pokrec kierownica zeby sie uklad odpowietrzyl
- radek kocio
- Forum Audi 80
- Posty: 277
- Rejestracja: 03 lut 2007, 17:07
- Lokalizacja: Przasnysz
Na odkręconym zbiorniczku, a podejrzewam że nie masz na tyle brudu żeby potrzeba była płukania, a z tym odpowietrzaniem to musisz bardzo dobrze odpowietrzyć bo to nie taki hop jak kiedyś w T4 źle odpowietrzyłem układ to się pompa zatarła i tak ciężko chodzi kiera jak by go w ogóle nie było tak wiec zapal silnik i zgaś go pokręć kiera i niech najlepiej druga osoba spr czy wychodzą bąbelki i tak do skutku zapal pokręć aż przestaną wydostawać się bąbelki powietrza