Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4, 1.9TDI] kontrolka się jarzy

negroz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 08 mar 2009, 13:13

[B4, 1.9TDI] kontrolka się jarzy

Post autor: negroz » 08 mar 2009, 13:20

Witajcie,
Mam problem. Otóż kilka dni temu przy uruchamianiu silnika zauważyłem, że kontrolka od ładowania 'aku' się jarzy, przy właczonym zapłonie, oraz przy właczonym silniku również.
Razem z nią migają kontrolki od oleju i hamulcowego. Ale podobno to normalne, bo sa one sprężone ze sobą.
Klemy przeczyściłem, nie wiem co może być powodem. Słyszałem, że diody, szczotki, masy nie ma itp.
Przy uruchomionym silniku napięcie 12,4 a przy wyłaczonym 12,8V na aku/
Dzis niedziela, jutro do pracy, a samochodem nie wiem czy wrócę.
Prosze o pomoc.

Awatar użytkownika
KLAKSON
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1767
Rejestracja: 02 paź 2007, 17:58
Lokalizacja: Harderwijk, Holandia
Kontakt:

Post autor: KLAKSON » 08 mar 2009, 13:22

A jak stan paska klinowego :?: ... jak dodasz gazu to nie gasną Ci kontrolki

negroz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 08 mar 2009, 13:13

Post autor: negroz » 08 mar 2009, 13:23

Pasek wymieniony miesiąc temu, jest dobrze naciągnięty. Kontrolki przy dodawaniu gazu nie gasną. Ciągle ta od aku sie słabo jarzy.

Awatar użytkownika
KLAKSON
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1767
Rejestracja: 02 paź 2007, 17:58
Lokalizacja: Harderwijk, Holandia
Kontakt:

Post autor: KLAKSON » 08 mar 2009, 13:27

hmm :roll: ... A może odepnij na 10min. aku by się komp zresetował :?: może pomoże

negroz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 08 mar 2009, 13:13

Post autor: negroz » 08 mar 2009, 13:29

Był odłączany nawet i na dłużej, nie pomagało.

Awatar użytkownika
KLAKSON
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1767
Rejestracja: 02 paź 2007, 17:58
Lokalizacja: Harderwijk, Holandia
Kontakt:

Post autor: KLAKSON » 08 mar 2009, 13:30

negroz pisze:Był odłączany nawet i na dłużej, nie pomagało.
Kurde no to nie wiem, ale z odpalaniem nie masz żadnego problemu :?: . ładnie odpala :?: ... Może się przejedź trochę i zobacz jak dalej będzie się auto zachowywać

negroz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 08 mar 2009, 13:13

Post autor: negroz » 08 mar 2009, 13:36

Aku się rozładowuje. Chyba altek go nie ładuje.
Nawet nie czuje kiedy rymuje.

Awatar użytkownika
tokarka606
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 606
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:21
Lokalizacja: ZKO

Post autor: tokarka606 » 08 mar 2009, 13:37

witam,wygląda na to kolego że nie masz ładowania,na właczonym silniku napięcie na słupkach to ok 13,8 14,2,więc nie ładuje.Moim zdaniem szczotki,koleś miał podobny problem do roboty dojeżdżał parę dni,mi kiedyś spadła rolka od napinacza i nie miałem ładowania w ogóle,i zrobiłem 550km po niemieckiej autostradzie,więc jak masz dobry aku to przez pare dni nie masz się czego obawiac.Oczywiście wyłącz światła i wszystkie odbiorniki,bo inaczej nie da rady!Pozdro

Awatar użytkownika
KLAKSON
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1767
Rejestracja: 02 paź 2007, 17:58
Lokalizacja: Harderwijk, Holandia
Kontakt:

Post autor: KLAKSON » 08 mar 2009, 13:39

tokarka606 pisze:Oczywiście wyłącz światła
I dostań mandat za brak świateł. Jedź do mechanizatorów i niech sprawdzą alternator.

Awatar użytkownika
tokarka606
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 606
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:21
Lokalizacja: ZKO

Post autor: tokarka606 » 08 mar 2009, 13:43

podsunąłem wyjście awaryjne.Ono żądzi się własnymi prawami a dzisiaj jest niedziela jak wiesz.Ciekawe co ty bys zrobił?

Awatar użytkownika
KLAKSON
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1767
Rejestracja: 02 paź 2007, 17:58
Lokalizacja: Harderwijk, Holandia
Kontakt:

Post autor: KLAKSON » 08 mar 2009, 13:45

tokarka606 pisze:a dzisiaj jest niedziela jak wiesz
I właśnie i tak nigdzie mechanika nie znajdzie. Chyba, że znajomego. Jutro będzie musiał pojechać.

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 08 mar 2009, 14:38

Pierwsza rzecz regulator napięcia do wymiany i tylko oryginalny :-) masz zbyt słabe ładowanie

negroz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 08 mar 2009, 13:13

Post autor: negroz » 08 mar 2009, 17:01

Słuchajcie właśnie wróciłem od znajomego mechanika. Mówił podobnie jak kolega wyżej regulator napiecia, jakieś szczotki itp.

Ale co jest najlepsze? To to, że wracam od niego, wkurzyłem się troszkę i pocisłem mu, było ok 3 tysi na obrotomierzu i kontrolki zgasły. Wszystko działało. Wysiadłem z auta ładowanie było! Napięcie 14,5V. Po przejechaniu kilku km, zapaliły się z powrotem (prawdopodobnie po najechaniu na dużą koleinę). Nie wiem nie jestem mechanikiem, nie znam się, ale może coś po prostu nie łączy? Może szczotki faktycznie powycierane i raz działa, a raz nie?

Awatar użytkownika
trevor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 186
Rejestracja: 16 cze 2008, 19:01

Post autor: trevor » 09 mar 2009, 01:36

u mnie było podobnie - regulator napięcia był moją przyczyną... nie chcę być złym prorokiem, ale żebyś tylko dojechał do tego mechanika :-P bo to jedzie jedzie aż raptem spadnie Ci napięcie i staniesz na poboczu 8-)

negroz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 08 mar 2009, 13:13

Post autor: negroz » 10 mar 2009, 19:13

Czy w tym silniku 1Z 1.9TDI szczotki i regulator są zespolone? I podczas wymiany regulatora nie musze już wymieniać szczotek?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przełączniki zespolone, zegary, stacyjka.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl