[2.0 ABT] Pytanie o rade odnosnie bledow VAG
[2.0 ABT] Pytanie o rade odnosnie bledow VAG
Witam dzis sprawdzalem VAG-iem autko i mam nastepujace bledy-
-00515 -Camshaft position (hall) Sensor (G40) 03-00-No Signal
-00537 - Lambda (Oxygen Sensor)Regulation 11-10-Control Limit Not Reached-Intermittent
-00518-Throttle Position sensor (g69) 27-10- (zle foto zrobilem i nie wiem dokladnie jak to zdanie zapisac) inrplausible signal-intermittent
-00525 - Oxygen Sensor 9G39) 29-10 Short to Ground -Intermittent
00515 P0340 Czujnik pozycji wału krzywkowego (czujnik efektu hali) – brak sygnału (G40) : sprawdź CPM, jeśli OK., wymień dystrybutor
oraz
00515 Czujnik pozycji wału krzywkowego (czujnik efektu hali) – skrót do B+ (G40) : sprawdź CPM, jeśli OK., wymień dystrybutor
nie bardzo wiem o co chodzi i o jaki dystrybutor chodzi ? ktos pomoze ? jak mniemam chodzi o czujnik HALLA ale czy jest walniety czy jak ? bo ten bad pokazuje sie za kazdym razem nawet jak wykasuje bledy.
537 Regulacja z sondą Lambda ==> ?? nie bardzo wiem o co chodzi ? trzeba wymienic czy wyregulowac ?
518 Potencjometr przepustnicy - G 69 ==> tez nie wiem o co chodzi ?
525 Sonda Lambda - G39===> i znowu sonda ?
z gory dzieki za pomoc i wytlumaczenie o co chodzi z tymi bledami
-00515 -Camshaft position (hall) Sensor (G40) 03-00-No Signal
-00537 - Lambda (Oxygen Sensor)Regulation 11-10-Control Limit Not Reached-Intermittent
-00518-Throttle Position sensor (g69) 27-10- (zle foto zrobilem i nie wiem dokladnie jak to zdanie zapisac) inrplausible signal-intermittent
-00525 - Oxygen Sensor 9G39) 29-10 Short to Ground -Intermittent
00515 P0340 Czujnik pozycji wału krzywkowego (czujnik efektu hali) – brak sygnału (G40) : sprawdź CPM, jeśli OK., wymień dystrybutor
oraz
00515 Czujnik pozycji wału krzywkowego (czujnik efektu hali) – skrót do B+ (G40) : sprawdź CPM, jeśli OK., wymień dystrybutor
nie bardzo wiem o co chodzi i o jaki dystrybutor chodzi ? ktos pomoze ? jak mniemam chodzi o czujnik HALLA ale czy jest walniety czy jak ? bo ten bad pokazuje sie za kazdym razem nawet jak wykasuje bledy.
537 Regulacja z sondą Lambda ==> ?? nie bardzo wiem o co chodzi ? trzeba wymienic czy wyregulowac ?
518 Potencjometr przepustnicy - G 69 ==> tez nie wiem o co chodzi ?
525 Sonda Lambda - G39===> i znowu sonda ?
z gory dzieki za pomoc i wytlumaczenie o co chodzi z tymi bledami
Ostatnio zmieniony 08 mar 2009, 14:16 przez Canibal, łącznie zmieniany 1 raz.
coz taki cwany to i ja bylem na stronie OBD byem wpisuje blad i mi tylko zmienia sie liczba odwiedzajacych nic poza tym .Google coz dobra opcja ale jak znajduje cos to sie tyczy VW fakt to samo co audi ale ....
jak juz wyczytalem czujnik HALLA moze pokazywac blad jesli jest zle rozrzad zalozony nawet o jedno oczko , ale czy to by bylo napewno to ? co do bledow sondy nie wiem co i jak
Czytalem co Danek pisal odnoscnie bledu 515 ze przy wylaczonym silniku to normalne ze blad wywala .... Czy VAG-iem mozna sprawdzac przy wlaczonym silniku ?
hmm blad 518 chyba rozwiazany zrobilem zrobilem adaptacje TPS wiec mozliwe ze juz nie bedzie tego bledu.
Pozostaje nadal problem z sonda ;]
jak juz wyczytalem czujnik HALLA moze pokazywac blad jesli jest zle rozrzad zalozony nawet o jedno oczko , ale czy to by bylo napewno to ? co do bledow sondy nie wiem co i jak
Czytalem co Danek pisal odnoscnie bledu 515 ze przy wylaczonym silniku to normalne ze blad wywala .... Czy VAG-iem mozna sprawdzac przy wlaczonym silniku ?
hmm blad 518 chyba rozwiazany zrobilem zrobilem adaptacje TPS wiec mozliwe ze juz nie bedzie tego bledu.
Pozostaje nadal problem z sonda ;]
Ostatnio zmieniony 08 mar 2009, 13:51 przez Canibal, łącznie zmieniany 1 raz.
- władimir80
- Forum Audi 80
- Posty: 6
- Rejestracja: 07 mar 2009, 13:03
- Lokalizacja: Podkarpacie
- Kontakt:
błąd czujnika hall'a -> prawdopodobnie nie był uruchomiony silnik tylko przekręcony zapłonCanibal pisze:-00515 -Camshaft position (hall) Sensor (G40) 03-00-No Signal
błąd regulacji z sondą lambda, kontrola czujnika tlenuCanibal pisze:00537 - Lambda (Oxygen Sensor)Regulation 11-10-Control Limit Not Reached-Intermittent
Błąd czujnika położenia przepustnicy, w dziale warsztat jest moje fotostory jak to rozwiazac.Canibal pisze:-00518-Throttle Position sensor (g69) 27-10- (zle foto zrobilem i nie wiem dokladnie jak to zdanie zapisac) inrplausible signal-intermittent
bład sondy lambda, sygnał zwarty do masy. pewnie masz LPG i sprawdzałeś błędy przy włączonej centralce gazu, wtedy centralka LPG zwiera sygnał sondy do masy i stad ECU wyłapuje to jako błąd.Canibal pisze:-00525 - Oxygen Sensor 9G39) 29-10 Short to Ground -Inte
Nawet jest to wskazane bo na tym polega koncepcja diagnostykiCanibal pisze:Czy VAG-iem mozna sprawdzac przy wlaczonym silniku ?
Podepnik wtyczke fejsu do gniazda Auta. włącz zapłon, uruchom silnik i wtedy odpal VagComa. Tylko samochód uruchom na paliwie bez włączonej centralki gazu. czasami zeby odciąć LPG trzeba wyjąć bezpiecznik od zasilania LPG.
po uruchomieniu silnika i zdiagnozowaniu nie powinieneś miec błędu 515, jeśli lpg zostanie wyłączone to nie powinien sie pojawiac błąd 525
Co do 537 i 518 nie jestem pewien ale samo kasowanie błędów + adaptacja z mojego fotostory powinna pomóc.
- władimir80
- Forum Audi 80
- Posty: 6
- Rejestracja: 07 mar 2009, 13:03
- Lokalizacja: Podkarpacie
- Kontakt:
czasami Komputer ECU ma w pamięci błędy które kiedyś występowały ale juz nie są aktualne. Błędy są podzielone na kategorie coś w stylu:
1. Poważne
2. Częste
3. Sporadyczne
Wiec niekiedy komputer trzyma w pamiecy błędy sporadyczne i juz ich nie bierze pod uwagę.
[ Dodano: 2009-03-08, 13:54 ]
do diagnostyki potrzeba:
1. komputera (najlepiej laptopa) z portem COM (RS232) lub USB 1.1 (z opcją zasilania) <- stare PC miały USB 1.0 i były problemy z zasilaniem
2. Interfejs VAG. najlepsze i najpewniejsze ze strony www.viaken.pl wybiera sie pod swój komputer (USB lub rs232) oraz typ kominikacji : Transoptory, max232, KKL, ISO
3. Program Vag Com do znaleziena na http://www.ross-tech.com/vag-com/download/ lub w czelusciach internetu
4. "Witaminka" do Vag Com pewnie na jakis forach warezowych :mrgreen:
5. Przelotka OBD2 (wtyczka 16 pin) OBD1 2x 2pin
1. Poważne
2. Częste
3. Sporadyczne
Wiec niekiedy komputer trzyma w pamiecy błędy sporadyczne i juz ich nie bierze pod uwagę.
[ Dodano: 2009-03-08, 13:54 ]
www.viaken.plwładimir80 pisze:widmo, cześć jak podpiąć audi b4 2.0 90 km pod komputer
do diagnostyki potrzeba:
1. komputera (najlepiej laptopa) z portem COM (RS232) lub USB 1.1 (z opcją zasilania) <- stare PC miały USB 1.0 i były problemy z zasilaniem
2. Interfejs VAG. najlepsze i najpewniejsze ze strony www.viaken.pl wybiera sie pod swój komputer (USB lub rs232) oraz typ kominikacji : Transoptory, max232, KKL, ISO
3. Program Vag Com do znaleziena na http://www.ross-tech.com/vag-com/download/ lub w czelusciach internetu
4. "Witaminka" do Vag Com pewnie na jakis forach warezowych :mrgreen:
5. Przelotka OBD2 (wtyczka 16 pin) OBD1 2x 2pin
Witam dzis po przejechaniu 200 km podlaczylem znowu auto pod vaga i mam znowu te same błedy 2x sonda lambda błąd 525 oraz 518 Potencjometr przepustnicy ( chociaz orbilem juz raz adaptacje) , 537 Regulacja z sondą Lambda .
poprzednio mialem to samo ale bledy wykasowalem adaptacja przepustnicy , i teraz znowu mam to samo ktos moze napisac czemu ?
poprzednio mialem to samo ale bledy wykasowalem adaptacja przepustnicy , i teraz znowu mam to samo ktos moze napisac czemu ?
czy w aucie masz LPG ? jesli jest LPG to sonda będzie sie zawsze pojawiać (blad 525) po jezdzie na gazie.Canibal pisze:2x sonda lambda błąd 525
Jeśli nie ma lpg to najprawdopodobniej sonda sie powoli "konczy" lub gdzies kostka źle łączy, ewentualnie sonda generuje złe napięcie i ECU głupieje.
podejrzewam ze potencjometr przepustnicy ma juz wytarte scieżki i/lub jest nieprawidlowo ustawiony względem przepustnicy. chodzi o stosunek napięcia do polozenia przepustnicy.Canibal pisze:518 Potencjometr przepustnicy ( chociaz orbilem juz raz adaptacje)
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Jak kupisz fejs z dedykowanym przewodem pod OBD1 to nie trzeba żadnych przelotek. W skrzynce bezpiecznikowej jest gniazdo OBD1 (składa się z dwóch części czarnej i białej) do nich wpina się przewód fejsu, a fejs podpina do PC-ta.frugo pisze:witam, moze ktos wyjasni gdzie ta przelotke w odpowiednie piny podlaczyc?
a ja mam przelotke z gniazda prostokatnego ktore np do audi a4 pasuje ale zeby podlaczyc do b4 musze do tego gniazda podlaczyc redukcje na piny z ktorych wychodza 4 kable, a ja ,mam 2 wejscia po 2 kable i niewiem ktory gdzie wetknac nie chce probowac metoda prob i bledow gdyz obawiam sie ze uszkodze albo zresteujw komputer
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Czarne gniazdo to zasilanie pin bliżej ściętych brzegów to +12V, a ten przy prostym to masa. Biały to linie sygnałowe; linia K to ta na dole, a L na górze jeśli gniazdo ma ścięcia po lewej. Na OBD2 Masz na pinie nr 4 masa, na 16 +12V, na 7 linię K, a na 15 linię Lfrugo pisze:a ja ,mam 2 wejscia po 2 kable i niewiem ktory gdzie wetknac
witam
jestem posiadaczem Audi 80 B4 2,0 ABT '92 rok. Wyskakuje mi błąd 525 (s. lamda, zwarcie do masy). Nigdzie zwarcia nie widze, ale czytając to forum dochodzę do wniosku, że to przez instalacje gazową (Bingo M). zauważyłem, że jak błędu nie ma, to samochód lepiej się wkręca na obroty, lepiej się zbiera itp. itd... Jako, że lubię jak w moim samochodzie jest wszystko ok, tak chcę usunąć PRZYCZYNĘ pojawiania się tego błędu (żadne moduły do resetu nie wchodzą w grę), poza tym mam nową sondę (ok. roku, 5000km, mało jeżdżę) i już widzę że czasami się przywiesi, a na zimnym to już w ogóle stoi na 0,89V (ale co do tego to jeszcze się upewnię jak będe miał kabel od gazu, bo tam ładnie widać jak chodzi, a nóż źle się wpiąłem). Podejrzewam, że to właśnie przez ten błąd sonda może się wykańczać (tak jak poprzednia). Co poradzicie?
jestem posiadaczem Audi 80 B4 2,0 ABT '92 rok. Wyskakuje mi błąd 525 (s. lamda, zwarcie do masy). Nigdzie zwarcia nie widze, ale czytając to forum dochodzę do wniosku, że to przez instalacje gazową (Bingo M). zauważyłem, że jak błędu nie ma, to samochód lepiej się wkręca na obroty, lepiej się zbiera itp. itd... Jako, że lubię jak w moim samochodzie jest wszystko ok, tak chcę usunąć PRZYCZYNĘ pojawiania się tego błędu (żadne moduły do resetu nie wchodzą w grę), poza tym mam nową sondę (ok. roku, 5000km, mało jeżdżę) i już widzę że czasami się przywiesi, a na zimnym to już w ogóle stoi na 0,89V (ale co do tego to jeszcze się upewnię jak będe miał kabel od gazu, bo tam ładnie widać jak chodzi, a nóż źle się wpiąłem). Podejrzewam, że to właśnie przez ten błąd sonda może się wykańczać (tak jak poprzednia). Co poradzicie?