[Audi B4 ABK] wymiana linki hamulca ręcznego
[Audi B4 ABK] wymiana linki hamulca ręcznego
Witam
Czy ktoś może opisać jak w łatwy i szybki sposób wymienic linkę od ręcznego?
Jeżeli jeszcze miałby ktoś zdjęcia jak to zrobic to już był by pełny profesjonalizm :lol:
Dziękuje i pozdrawiam
Czy ktoś może opisać jak w łatwy i szybki sposób wymienic linkę od ręcznego?
Jeżeli jeszcze miałby ktoś zdjęcia jak to zrobic to już był by pełny profesjonalizm :lol:
Dziękuje i pozdrawiam
-
- Forum Audi 80
- Posty: 67
- Rejestracja: 09 sie 2008, 12:58
- Lokalizacja: Elbląg
To naprawdę nie jest trudne, na początku miałem problem z lokalizacja naciągu linek i szukałem w kabinie, ale okazało sie ze trzeba pod samochód wejśćrafio83 pisze:Witam
Powracam do tematu, może mi ktoś opisać po kroku jak to zrobić? Jak by były fotki to już będzie pełnia szczęścia.
A całość wymiany wygląda krok po kroku tak:
1 - bierzemy podnośnik, podnosimy i zdejmujemy kolo tylne, klucz 17tka i zabezpieczamy czymś żeby nie spadł nam na głowę samochód (chociażby zdjęte kolo z podłożoną grubszą solidna deska pod belkę tylna) samochód zostawiamy na biegu z podpartymi kołami, żeby sie nie stoczył z podnośnika
2 - jak już samochód zabezpieczony, wchodzimy pod samochód widać tłumik środkowy jest na gumie podwieszony do podwozia i od tego miejsca w kierunku silnika nad tłumikiem jest blacha przykręcona 4rema nakrętkami blaszanymi, odkręcamy je, klucz 10tka (z blachy sa te nakrętki, wiec delikatne, podlać najpierw jakimś WD40, tak samo jak kolejne śruby i nakrętki)
3 - obracamy blachę o 180 stopni, która jest w kształcie litery U, aż spadnie
(można zdjąć tłumik z tego środkowego zaczepu gumowego jeśli komuś mało miejsca,
wtedy nieco opadnie w dol tłumik i większy dostęp do końcówek linek, ale to niekonieczne)
4 - widać po spodem końcówki linki i poprzeczna blachę na której są zamocowane, przez środek blachy przechodzi pręt zakończony nakrętkę, która służy do regulacji naciągu linek ręcznego, nią ustalamy pozycje wychylenia raczki ręcznego, należy ja poluzować na tyle żeby można bylo ściągnąć końcówkę linki z oczkiem jak w igle do szycia
5 - po zdjęciu oczka, zdejmujemy metalowa sprężystą blaszkę mocującą kołnierz linki, wystarczy ja zsunąć w dol, jest w kształcie litery U
6 - odkręcamy 2 nakrętki klucz 10tka, trzymające blachę, która trzyma linkę nieco dalej na wysokości łączenia tłumika środkowego z końcowym na podwoziu
7 - odkręcamy jedna śrubę, klucz 13tka trzymającą gumową łapę w której jest linka
(występuje w oryginalnej lince, jak była już wymieniana, może jej nie będzie)
8 - wysuwamy linkę z obejmy stalowej kolejnej przy kole tylnym już
9 - przyciskając czymś np śrubokrętem, dźwigienkę zacisku tylnego uwalniamy drugą końcówkę linki
10 - tutaj przy tarczy jest również metalowy kołnierz linki i taka sama blaszka mocująca, wysuwamy ja porostu
W ten sposób, mamy zdjętą linkę, mocowanie w odwrotnej kolejności.
Pozdrawiam i milej wymiany
Ostatnio zmieniony 29 cze 2010, 22:14 przez TDI80, łącznie zmieniany 4 razy.
W kazdym razie masz pełny opis ze zdjeciami nawet mam nadzieje, ze pomogłem, a jak nie to bedzie dla potomnościrafio83 pisze:dzięki juz zrobione,sprawa banalinie prosta tylko troszkę lipa bez kanału ale dałem rade.
ps. a u Ciebie byla na lince taka guma na stale z linka, przykrecana do podlogi, masz ja na zdjeciu? Czy przy nowej lince ja miales?
Roznica w lince hamulcowej prawa lewa?
Tak mam jeszcze pytanie do wszystkich, czy jest różnica w długości i oznaczeniu w lince hamulca postojowego prawej i lewej w B4 avant, tylne hamulce tarczowe z ABS, rok 1995, czy też obie są dokładnie identyczne?
Jakie zamienniki, jakich firm o jakim symbolu i długości stosowaliście zamiast linki oryginalnej
o oznaczeniu 8A0609702A jak na widocznym zdjęciu w opisie montażu linki powyżej?
Jakie zamienniki, jakich firm o jakim symbolu i długości stosowaliście zamiast linki oryginalnej
o oznaczeniu 8A0609702A jak na widocznym zdjęciu w opisie montażu linki powyżej?
[Audi B4 ABK] wymiana linki hamulca ręcznego
Podłączę się do tematu i zadam pytanko. Mam AAz-eta i zabrałem się za regenerację tylnych zacisków. Problem napotkałem już na samym początku, przy demontażu LINKI ręcznego. Otóż, jak u kolego TDI80 na zdjęciu numer 2 są "blaszki", nie bez trudu je wyjąłem, ale dało rady. Potem utknąłem. Wyjęcie-wysunięcie linki z kołnierza! Tu po godzinie i kilkunastu różnych narzędziach odpuściłem. Zacisnąłem "francuzem" gumiaka, poluzowałem nakrętkę trzymającą dźwignię ręcznego, odkręcilem blaszkę spod spodu przykręconą na imbusa i wykręciłem cały zacisc z przewodu hamulcowego, zostawiając linkę na kołnierzu. Może wie ktoś jak ją odczepić, żeby nie rozkręcać pierwszej nakrętki zabezpieczającej? Dodam że kosztowało mnie to zerwanie owego malego, okrągłego plastiku, który jest chyba ogranicznikiem naciągu "dzwigni" ręcznego? Pozdrawiam i dzięki za info.