Problem dotyczy pokrętła którym wybieramy sposób wpuszczania powietrza do samochodu. 1-pozycja nawiew na szyby; 2-pozycja, nawiew na nogi i 3-pozycja powietrze kierowane na kratki (zamknięty jest nawiew na szybę w tej pozycji i mała część idzie na nogi).
Pytanie moje - czy w Waszych B4 w momencie przekręcania z pozycji 2 na 3 czujecie duży opór w pokrętle? Jak to dziś rozkręciłem to nic tam nie haczy, wszystko wygląda ok. ale ciężko chodzi. Smarowanie nic nie daje. Cięgna Bowdena wyglądają dobrze. Czy tej pozycji trzeba użyć takiej dużej siły aby zamknąć uruchomić nawiewy w tej pozycji, że aż gałka troszkę się pręży?
[B3/B4] regulacja nawiewu
[B3/B4] regulacja nawiewu
Ostatnio zmieniony 15 kwie 2007, 13:04 przez andrzej1, łącznie zmieniany 1 raz.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
u mnie w b3 tez to jest raz mi nawet taki plastik spadl w tym pokretle bo darlem na sile ze zlosci,ja uwazam ze to pokretlo jest wadliwe tam jest taki plastik cos takiego i on zamiast przesuwac linke to sie ugina i dalem sobie z tym spokoj,poprostu nie przekrecam tym jak nawiew chodzi np na 2 albo3 bo wtedy wyjatkowo ciezko to przekrecic
tak jak piszecie wszyscy.
Spinkę już okręcałem w różne pozycje i nic nie daje. Jak pojawia się opór przy kręceniu - ta spinka po prostu się rozszerza i powoduje się jeszcze większy luz i gałka wtedy nawet przechodzi trochę za pozycję , w której powinna załączyć nawiew. Może tam dać jakąś obejmę która nie pozwoli gałce się rozszerzać i przeskakiwać na bolcu na którym "siedzi". I może wtedy choć uniknę tego przeskoku gałki. Jeśli zrobię to dam znać.
Dzięki za odpowiedzi.
Spinkę już okręcałem w różne pozycje i nic nie daje. Jak pojawia się opór przy kręceniu - ta spinka po prostu się rozszerza i powoduje się jeszcze większy luz i gałka wtedy nawet przechodzi trochę za pozycję , w której powinna załączyć nawiew. Może tam dać jakąś obejmę która nie pozwoli gałce się rozszerzać i przeskakiwać na bolcu na którym "siedzi". I może wtedy choć uniknę tego przeskoku gałki. Jeśli zrobię to dam znać.
Dzięki za odpowiedzi.
WItam u mnie w mojej B3 mialem taki sam objaw - tzn. dwa pokretla musialem dokupowac bo za mocno chcialem zmienic kierunek nawiewu. Ale co bylo przyczyna? cala konsola kierowania nawiewem - to takie cos z klapkami tam kolo pedału gazu,hamulca szprzegla, byla peknieta i jedna klapka nie chciala sie domknac i przez to pokretlo dalej nie szlo. A jak to wyczailem? wczolgalem sie w okolice pedałów i biegnac palcem po linkach doszedlem wlasnie do tejze konsoli..... reasumujac: jesli nie pomogly zadne smarowania linek, etc. proponuje pewnego pieknego dnia uzbroic sie w narzedzia, duzo cierpliwosci i najwiecej dobrych checi i naprawiac swoją niunię
Życzac powodzenia serdecznie pozdrawiam
