Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TDI 1Z] Szarpanie silnikiem.

stanley8@
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 14 mar 2009, 21:22
Lokalizacja: Nowy Sacz/Malopolska

[1.9TDI 1Z] Szarpanie silnikiem.

Post autor: stanley8@ » 15 mar 2009, 08:31

witam wszystkich to moj pierwszy temat na forum wiec sory za fopa, duzo znalazlem na temat mojej przypadlosci na forum ale zadnych efektow w praktyce, a mianowicie jadac na 4biegu-1400 obrotow i 5-1600 okolo strasznie szarpie silnikiem a zarazem calym autem,po odpieciu licznika ze skrzyni szarpanie zniknelo wiec postawilem na nastawnik lecz niestety po rozebraniu go okazalo sie ze jest czysty jak lza, a samochodem dalej szarpie. jesli macie jakis pomysl co to moze byc to czekam na sugestie[/code]
Ostatnio zmieniony 15 mar 2009, 17:21 przez stanley8@, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Ross
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 689
Rejestracja: 17 sty 2008, 20:09
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Ross » 15 mar 2009, 11:31

a czego sie kolego spodziewales w tym nastawniku, blota ? :-P
Na 99% chodzi o zanieczyszczony nastawnik.

Po zdjeciu pokrywy niczego nie zobacyzsz.

ps. przed wyczyszczeiem nastawnika radze Ci wymienic filtr paliwa. Ja tego nie zrobilem i szybko objawy wrocily...

pawellox
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 98
Rejestracja: 02 lip 2007, 22:51
Lokalizacja: bialystok

Post autor: pawellox » 15 mar 2009, 11:35

Nastawnik na 99%.

stanley8@
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 14 mar 2009, 21:22
Lokalizacja: Nowy Sacz/Malopolska

Post autor: stanley8@ » 15 mar 2009, 12:32

a co koledzy niby z tym nastawnikiem jest nie tak? znacie kogos moze z malopolski kto zajmuje sie tym?

[ Dodano: 2009-03-15, 12:36 ]
dodam jeszcze ze nastawnik zostal wyczyszczony a objawy nie ustapily. czy moze to byc jakies uszkodzenie mechaniczne tego nastawnika?

Awatar użytkownika
jasiekddd
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 146
Rejestracja: 01 lis 2007, 14:02
Lokalizacja: Biała Podl

Post autor: jasiekddd » 15 mar 2009, 13:00

króciec przelew przelewu masz z góry czy z tyłu nastawnika. Bo nie wiem co wg. Ciebie znaczy rozebranie go. Zdjąłes dekielek z góry? czy cały nastawnik z pompy? Przeszkadza wlasnie ten szf ktory sie osadza na magnesie pod plytka i go nie widac.

stanley8@
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 14 mar 2009, 21:22
Lokalizacja: Nowy Sacz/Malopolska

Post autor: stanley8@ » 15 mar 2009, 15:18

jasiekddd- krociec przelewu jest z tylu, nastawnik rozebrany zostal na czesci pierwsze zero osadu pod plytka na magnesie..! co jest zastanawiajace trik z odpieciem licznika dziala!

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 15 mar 2009, 17:21

Jeśli nastawnik jest wyczyszczony i został prawidłowo złożony (czasem fabrycznie jest jeden element nie tak jak być powinien) to wyczyść jeszcze czujnik położenia wału! ;-)

stanley8@
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 14 mar 2009, 21:22
Lokalizacja: Nowy Sacz/Malopolska

Post autor: stanley8@ » 16 mar 2009, 18:26

niestety zabiegi z czyszczeniem czujnika nic nie pomogly, ma moze ktos jeszcze jakis pomysl czy konieczna wymiana nastawnika..??

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 16 mar 2009, 19:30

stanley8@ pisze:ma moze ktos jeszcze jakis pomysl czy konieczna wymiana nastawnika..??
Pomierz opory na nastawniku, sprawdź czy dipol na czujniku RSW nie jest wygięty... ten nastawnik się nie psuje. A jak się zepsuje to naprawa jest banalna tak samo jak prostota zdobycia części.

medman
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 08 mar 2009, 17:31
Lokalizacja: Białystok

Post autor: medman » 17 mar 2009, 16:08

Na forum VW czytałem że podobne objawy szarpania powoduje też jakaś usyerka przyspieszacza kąta wtrysku (zaworek który znajduje sie na dole pompy wtryskowej) Też od jakiegoś czasu mam problem z szarpaniem. Pojawia mi sie błąd 550 - regulacja początku wtrysku ale tylko po przegazowaniu furki i próby zrobienia logów z grupy 004 BS. Przy logach dynamicznych i normalnych ten błąd się nie pojawia. Czy ma on związek z uszkodzeniem przestawiacza czy może czegoś innego? Pozdrawiam

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 17 mar 2009, 17:40

błąd 00550 może być spowodowany również wadliwym działaniem wtrysku sterującego lub zapowietrzającym się układem paliwowym

medman
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 08 mar 2009, 17:31
Lokalizacja: Białystok

Post autor: medman » 17 mar 2009, 18:26

Group A: '004 BS

ST °BTDC °BTDC
0.01 861 8.0 1.5 78.5
0.55 861 8.0 1.4 78.5
1.13 840 8.0 1.5 78.5
1.71 840 8.0 1.5 78.9
2.29 840 8.0 1.5 78.9
2.84 840 8.0 1.5 78.9
Wartości które są zaznaczone na czerwono powinne być zbliżone do siebie i w 4 kolumnie powinne wahać się w okolicach wartości 8.0 a u mnie jak widać różnica jest ogromna pomiędzy tymi wartościami. Wygląda to tak jakby coś się zacinało. Po zgaszeniu auta i ponownym uruchomieniu wartości są prawidłowe ale wystarczy lekko przygazować na jałowym i znów coś się zacina aż do następnego uruchomienia auta. W międzyczsie pojawia się bład 550. O co tu chodzi? Wykłuczam zapowietrzenie układu paliwowego. Auto pali od strzała. Zapomniałem jeszcze dodać że miałem problem przy ustawianiu kąta wtrysku.Teraz jest ustawiony prawidłowo ale pompa jest na max przesunięta w stronę do bloku silnika. Każde przesunięcie jej w strone przeciwną powoduje opóźnienie kąta wtrysku.

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 17 mar 2009, 21:04

niech ktoś Ci utrzyma stałe obr. gdzieś w granicy ok. 2000-3000 i stuknij czymś we wtrysk sterujący, jak zacznie chwilę przerywać to padł wtrysk,

chociaż w 004 BS powinien co kilka sekund zmieniać się kąt wtrysku, zrób logi gr. 004 wartości mierzonych

medman
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 08 mar 2009, 17:31
Lokalizacja: Białystok

Post autor: medman » 17 mar 2009, 21:53

Wtrysk sterujący odpinałem zrobie jeszcze ten myk co wpiszesz wyżej uki_xx bo tego nie robiłem. W każdym razie po odpięciu wtrysku nic sie nie zmieniło.
Logi 004 MB
Engine speed Specified start Actual start Cold Start Valve
TIME 861-945 2 to -3 2 to -3 3-70
STAMP /min °ATDC °BTDC %
0.01 861 1.7 1.4 3.1
0.58 840 1.7 1.3 3.1
1.13 861 1.7 1.3 3.1
1.68 840 1.7 1.3 3.1
2.23 840 1.7 1.3 3.1
2.81 861 1.7 1.3 3.1
3.39 840 1.5 1.4 3.1
3.97 840 1.7 1.3 3.1
4.51 861 1.7 1.4 3.1
5.07 861 1.7 1.4 3.1
5.65 840 1.7 1.3 3.1
6.22 861 1.7 1.4 3.1
6.78 840 1.7 1.3 3.1
7.35 840 1.7 1.5 3.1
7.91 840 1.7 1.3 3.1
8.48 861 1.7 1.3 3.1
9.03 861 1.7 1.5 3.1
9.58 840 1.7 1.3 3.1
10.16 840 1.7 1.3 3.1
Zastanawia mnie też dlaczego w trzeciej kolumnie jest "atdc" a w czwartej "btdc". Podobnie w próbie dynamicznej trzecia jest atdc a czwarta btdc. Przeglądając logi innych użytkowników z takim jak mój silnikiem, zauważyłem że te wartości są takie same czyli przeważnie "atdc" w 3 i 4 kolumnie. Nie wiem oco kaman.

przemik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 608
Rejestracja: 10 sie 2007, 11:16
Lokalizacja: Konskie/Warszawa

Post autor: przemik » 17 mar 2009, 22:43

Zaprezentuj nam : 000 Basic Setings, 004 statyczne i dynamiczne oraz 007 bezposrednio po dynamicznych...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl