[1.9TDI 1Z] Szarpanie silnikiem.
[1.9TDI 1Z] Szarpanie silnikiem.
witam wszystkich to moj pierwszy temat na forum wiec sory za fopa, duzo znalazlem na temat mojej przypadlosci na forum ale zadnych efektow w praktyce, a mianowicie jadac na 4biegu-1400 obrotow i 5-1600 okolo strasznie szarpie silnikiem a zarazem calym autem,po odpieciu licznika ze skrzyni szarpanie zniknelo wiec postawilem na nastawnik lecz niestety po rozebraniu go okazalo sie ze jest czysty jak lza, a samochodem dalej szarpie. jesli macie jakis pomysl co to moze byc to czekam na sugestie[/code]
Ostatnio zmieniony 15 mar 2009, 17:21 przez stanley8@, łącznie zmieniany 1 raz.
Na forum VW czytałem że podobne objawy szarpania powoduje też jakaś usyerka przyspieszacza kąta wtrysku (zaworek który znajduje sie na dole pompy wtryskowej) Też od jakiegoś czasu mam problem z szarpaniem. Pojawia mi sie błąd 550 - regulacja początku wtrysku ale tylko po przegazowaniu furki i próby zrobienia logów z grupy 004 BS. Przy logach dynamicznych i normalnych ten błąd się nie pojawia. Czy ma on związek z uszkodzeniem przestawiacza czy może czegoś innego? Pozdrawiam
Group A: '004 BS
ST °BTDC °BTDC
0.01 861 8.0 1.5 78.5
0.55 861 8.0 1.4 78.5
1.13 840 8.0 1.5 78.5
1.71 840 8.0 1.5 78.9
2.29 840 8.0 1.5 78.9
2.84 840 8.0 1.5 78.9
Wartości które są zaznaczone na czerwono powinne być zbliżone do siebie i w 4 kolumnie powinne wahać się w okolicach wartości 8.0 a u mnie jak widać różnica jest ogromna pomiędzy tymi wartościami. Wygląda to tak jakby coś się zacinało. Po zgaszeniu auta i ponownym uruchomieniu wartości są prawidłowe ale wystarczy lekko przygazować na jałowym i znów coś się zacina aż do następnego uruchomienia auta. W międzyczsie pojawia się bład 550. O co tu chodzi? Wykłuczam zapowietrzenie układu paliwowego. Auto pali od strzała. Zapomniałem jeszcze dodać że miałem problem przy ustawianiu kąta wtrysku.Teraz jest ustawiony prawidłowo ale pompa jest na max przesunięta w stronę do bloku silnika. Każde przesunięcie jej w strone przeciwną powoduje opóźnienie kąta wtrysku.
ST °BTDC °BTDC
0.01 861 8.0 1.5 78.5
0.55 861 8.0 1.4 78.5
1.13 840 8.0 1.5 78.5
1.71 840 8.0 1.5 78.9
2.29 840 8.0 1.5 78.9
2.84 840 8.0 1.5 78.9
Wartości które są zaznaczone na czerwono powinne być zbliżone do siebie i w 4 kolumnie powinne wahać się w okolicach wartości 8.0 a u mnie jak widać różnica jest ogromna pomiędzy tymi wartościami. Wygląda to tak jakby coś się zacinało. Po zgaszeniu auta i ponownym uruchomieniu wartości są prawidłowe ale wystarczy lekko przygazować na jałowym i znów coś się zacina aż do następnego uruchomienia auta. W międzyczsie pojawia się bład 550. O co tu chodzi? Wykłuczam zapowietrzenie układu paliwowego. Auto pali od strzała. Zapomniałem jeszcze dodać że miałem problem przy ustawianiu kąta wtrysku.Teraz jest ustawiony prawidłowo ale pompa jest na max przesunięta w stronę do bloku silnika. Każde przesunięcie jej w strone przeciwną powoduje opóźnienie kąta wtrysku.
Wtrysk sterujący odpinałem zrobie jeszcze ten myk co wpiszesz wyżej uki_xx bo tego nie robiłem. W każdym razie po odpięciu wtrysku nic sie nie zmieniło.
Logi 004 MB
Engine speed Specified start Actual start Cold Start Valve
TIME 861-945 2 to -3 2 to -3 3-70
STAMP /min °ATDC °BTDC %
0.01 861 1.7 1.4 3.1
0.58 840 1.7 1.3 3.1
1.13 861 1.7 1.3 3.1
1.68 840 1.7 1.3 3.1
2.23 840 1.7 1.3 3.1
2.81 861 1.7 1.3 3.1
3.39 840 1.5 1.4 3.1
3.97 840 1.7 1.3 3.1
4.51 861 1.7 1.4 3.1
5.07 861 1.7 1.4 3.1
5.65 840 1.7 1.3 3.1
6.22 861 1.7 1.4 3.1
6.78 840 1.7 1.3 3.1
7.35 840 1.7 1.5 3.1
7.91 840 1.7 1.3 3.1
8.48 861 1.7 1.3 3.1
9.03 861 1.7 1.5 3.1
9.58 840 1.7 1.3 3.1
10.16 840 1.7 1.3 3.1
Zastanawia mnie też dlaczego w trzeciej kolumnie jest "atdc" a w czwartej "btdc". Podobnie w próbie dynamicznej trzecia jest atdc a czwarta btdc. Przeglądając logi innych użytkowników z takim jak mój silnikiem, zauważyłem że te wartości są takie same czyli przeważnie "atdc" w 3 i 4 kolumnie. Nie wiem oco kaman.
Logi 004 MB
Engine speed Specified start Actual start Cold Start Valve
TIME 861-945 2 to -3 2 to -3 3-70
STAMP /min °ATDC °BTDC %
0.01 861 1.7 1.4 3.1
0.58 840 1.7 1.3 3.1
1.13 861 1.7 1.3 3.1
1.68 840 1.7 1.3 3.1
2.23 840 1.7 1.3 3.1
2.81 861 1.7 1.3 3.1
3.39 840 1.5 1.4 3.1
3.97 840 1.7 1.3 3.1
4.51 861 1.7 1.4 3.1
5.07 861 1.7 1.4 3.1
5.65 840 1.7 1.3 3.1
6.22 861 1.7 1.4 3.1
6.78 840 1.7 1.3 3.1
7.35 840 1.7 1.5 3.1
7.91 840 1.7 1.3 3.1
8.48 861 1.7 1.3 3.1
9.03 861 1.7 1.5 3.1
9.58 840 1.7 1.3 3.1
10.16 840 1.7 1.3 3.1
Zastanawia mnie też dlaczego w trzeciej kolumnie jest "atdc" a w czwartej "btdc". Podobnie w próbie dynamicznej trzecia jest atdc a czwarta btdc. Przeglądając logi innych użytkowników z takim jak mój silnikiem, zauważyłem że te wartości są takie same czyli przeważnie "atdc" w 3 i 4 kolumnie. Nie wiem oco kaman.