To pyr pyr to zaołócenia pochodzące z alternatora. Potrzebujesz filtra. Niektóre radia są poddatne na to niestety. Co to za radio???marcin645 pisze:no wiesz jak wlaczam radio no to wglosnikach tak jak by strzeli taki zgrzyt jest. i potem ja gra radio a scisze na maxa i slychac takie odglosy jak bys traktor jechac pocichu taki pyr pyr pyr.
[B4 Z1] podłączenie radia
Re: [B4 Z1] podłączenie radia
witambartekdkk pisze:Witam. Mam pytanie jak podłącztć radio żeby po wyłączeniu silnika radio też sie wyłączyło? W kostce od radia jest cały czas prąd- przy włączonym i wyłączonym zapłonie. Wiem że w radiu są dwa kable prądowe, czerwony i żółty. Żółty ma być stale podłączony do prądu bo on odpowiada za podtrzymanie pamięci a ten drugi czerwony- właśnie nie wiem gdzie go podłączyć. Za pomoc z góry dziękuje.
jak ci się nie chce dużo grzebać to jak dobrze pamiętam na kostce na którymś z wielu kabli od przycisku awaryjnych pokazuje się + po przekręceniu kluczyka - tam podepniesz ten drugi kabel. Można to też zrobić, że zasilanie będzie brane z tego pierwszego co jest zasilane radio( stały plus) tylko podłączasz do tego dodatkowy przewód wsadzasz na niego przekaźnik a złączenie przekaźnika bierzesz np z podświetlenia któregoś przycisku na tunelu /szyba/ halaogeny / awaryjne/przeciwmgielne tylne- obojętne bo podświetlenie zapala się po przekręceniu kluczyka - tak samo będzie z radiem.
mam nadzieję że to co napisałem jest zrozumiałe- jeśli nie mogę rozrysować schemat z przekaźnikiem lub leniuchom wykonać coś takiego i wysłać
Myślę że od modelu 89 (B3) już było, styk był stosowany do blokowania możliwości zamknięcia centralnego przez pasażera (zamykają się tylko prawe drzwi gdy kluczyk jest w stacyjce) Na fotce zaznaczony na czerwono omawianty styk. (zdjecie z komóry)bandzior pisze:Nie orientujesz się może od którego roku to stosowali bo ja nie mogę tego znaleźć
Dołączę się do tematu posiadam Blaupunkta i tez tak mam jak kolega pisze pykanie w głośnikach po włączeniu radia oraz przy zmianie stacji, pierw myślałem ze któryś głośnik robi zwarcie , następnie ze potencjometr ale to dziwne bo by nie było tego przy zmianie stacji i tak juz nie wiem gdzie szukać przyczyny ... dodam ze radio z podłączeniem fabrycznym nic nie modyfikowane - chyba czas zmienić na nowy Model