[ABK 80 B4 2.0] problem z przygaszaniem świateł
[ABK 80 B4 2.0] problem z przygaszaniem świateł
witam! mam następujący problem w swojej b4!: gdy naciskam pedał hamulca to przygasają mi światła i całe podświetlanie w środku co może być wadą!
- goldi j51
- Forum Audi 80
- Posty: 3625
- Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
- Imię: Robert
- Model: Audi A6
- Nadwozie: Sedan
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Miernikiem jeśli nie posiadasz do podjedz do elektryka samochodowego to ci sprawdzi
http://www.allegro.pl/item586770643_cyf ... ratis.html możesz sobie kupić taki miernik bardzo przydatny
http://www.allegro.pl/item586770643_cyf ... ratis.html możesz sobie kupić taki miernik bardzo przydatny
Kontrola ładowania polega na zmierzeniu napięcia w instalacji (np. na klemach akumulatora). Prawidłowe napięcie ma wynosic 14,4V lub nieznacznie mniej przy średnich obrotach silnika w instalacji 12V.
Prądu ładowania się nie mierzy bo gdy będzie zbyt mały to napięcie również będzie mniejsze (jedno zależy od drugiego).
13,3 - 13,8 V to zdecydowanie za mało.
W pełni naładowany akumulator po kilku godzinach postoju powinien mieć napięcie 12.8V +/- 0,1V.
Akumulator ładowany w trakcie normalnej eksploatacji w samochodzie jest naładowany w 70-80% i wtedy jego napięcie po kilku godzinach postoju (ustabilizowanie się elektrolitu) wynosi około 12,5V.
12,2V to akumulator naładowany poniżej 50% pojemności znamionowej(jeśli jest w miarę nowy i gęstość elektrolitu jest we wszystkich celach taka sama).
Warto przy okazji (dość często) sprawdzać gęstość elektrolitu areometrem - kosztuje kilka złotych w każdym sklepie motoryzacyjnym a pozwala przedłoży trwałość akumulatora.
Prądu ładowania się nie mierzy bo gdy będzie zbyt mały to napięcie również będzie mniejsze (jedno zależy od drugiego).
13,3 - 13,8 V to zdecydowanie za mało.
W pełni naładowany akumulator po kilku godzinach postoju powinien mieć napięcie 12.8V +/- 0,1V.
Akumulator ładowany w trakcie normalnej eksploatacji w samochodzie jest naładowany w 70-80% i wtedy jego napięcie po kilku godzinach postoju (ustabilizowanie się elektrolitu) wynosi około 12,5V.
12,2V to akumulator naładowany poniżej 50% pojemności znamionowej(jeśli jest w miarę nowy i gęstość elektrolitu jest we wszystkich celach taka sama).
Warto przy okazji (dość często) sprawdzać gęstość elektrolitu areometrem - kosztuje kilka złotych w każdym sklepie motoryzacyjnym a pozwala przedłoży trwałość akumulatora.