Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABK (115KM)] problem z moca silnika

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
mmatip
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 19 mar 2009, 23:13

[B4 2.0 ABK (115KM)] problem z moca silnika

Post autor: mmatip » 19 mar 2009, 23:41

[B4 2.0 ABK (115KM)] Witam, kupiłem niedawno b4 i mam problem, opisze jak to wygląda, gdy silnik jest zimny wsiadam do samochodu odpalam, przeważnie zapali dopiero za trzecim razem (nie kręcę rozrusznikiem za długo ale tez nie za krótko) gdy już odpali to jest ok, ale po przejechaniu ok. 2km silnik traci moc, nie gasnie ale nie potrafi uciagnac samochodu, a gdy zgasze go na chwile i ponownie zapale wszystko jest ok do czasu az stanę i silnik sie wychłodzi wtedy wszystko od nowa. dodam ze pali 13l/100km co chyba tez nie jest normalne, bardzo proszę o pomoc jeżeli ktoś miał podobny problem lub wie co może być tego przyczyna. moje gg 12132201


:cry:
Ostatnio zmieniony 20 mar 2009, 00:03 przez mmatip, łącznie zmieniany 2 razy.

paskud
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 80
Rejestracja: 16 maja 2008, 19:39
Lokalizacja: bielawa

Post autor: paskud » 20 mar 2009, 11:37

Mapa wzbogacenia mieszanki po zimnym rozruchu nie pokrywa się z aktualną temperaturą silnika. Może siać zimna sonda lambda albo czujnik temperatury. Sprawdź też, jeśli masz dołożoną - instalację zubożania mieszanki po zimnym rozruchu (bodajże EUROII).

mmatip
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 19 mar 2009, 23:13

Post autor: mmatip » 20 mar 2009, 14:54

pojadę do znajomego mechanika może będzie mieć taka sondę, przełożymy i zobaczę co się będzie działo... tylko czemu jak silnik nie ma mocy a wyłączę go i włączę to jest ok i normalnie ciągnie?? resetuje się coś czy jak??

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 20 mar 2009, 15:10

Sprawdź rezystancję niebieskiego czujnika w króćcu przy głowicy, na zimnym powinno być ok 2000Ohm na rozgrzanym do 90st ok 200Ohm, następnie przekaźnik nr 30 nad nogami kierowcy przy zimnych lutach możesz mieć takie wariacje.

Pozdrawiam

paskud
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 80
Rejestracja: 16 maja 2008, 19:39
Lokalizacja: bielawa

Post autor: paskud » 20 mar 2009, 16:11

mmatip pisze:pojadę do znajomego mechanika może będzie mieć taka sondę, przełożymy i zobaczę co się będzie działo... tylko czemu jak silnik nie ma mocy a wyłączę go i włączę to jest ok i normalnie ciągnie?? resetuje się coś czy jak??
Następny rozruch jest już ciepły i to "coś" może już inaczej działać lub działać w innych warunkach.

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 20 mar 2009, 19:29

mmatip, przede wszystkim zacznij od tego drania :arrow: https://audi80.pl/b4-abk-przekaznik- ... t22250.htm
Jeżeli nie będziesz w 100%-tach pewny poprawnego działania tego przekaźnika, dalsze szukanie usterki raczej nie ma sensu.

mmatip
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 19 mar 2009, 23:13

Post autor: mmatip » 20 mar 2009, 23:44

dzięki za podpowiedź jutro to sprawdzę jak coś dam znać czy wymiana pomogła...

[ Dodano: 2009-03-22, 14:33 ]
jutro kupie nowy przekaźnik bo wtedy będę mieć pewność czy coś zmieniło czy nie, mam jeszcze jedno pytanie, gdy włączę zapłon słychać że pracuje pompa paliwa, nie powinna ona się po jakimś czasie wyłączyć?? bo słyszę że cały czas pracuje, jest to normalne czy coś jest zepsute i może być przyczyną dużego spalania??

[ Dodano: 2009-03-30, 09:23 ]
przekaźnik nowy, auto dalej nie chodzi tak jak ma, co jeszcze może być przyczyna?? pomocy!!!
:cry:

[ Dodano: 2009-03-31, 15:57 ]
włożyłem przekaźnik od kolegi i wszystko jak narazie ok, widocznie ten nowy bym padnięty, jeżeli będzie się coś w najbliższym czasie działo złego to dam znać, jak narazie dzięki tym którzy napisali o przekaźniku numer 30. pzdr :-D

[ Dodano: 2009-04-01, 00:18 ]
właśnie wróciłem z trasy i niestety znowu to samo, już nie mam sił... jeżeli ktoś ma jeszcze jakieś pomysły dajcie znać... :cry:

[ Dodano: 2009-04-04, 00:39 ]
byłem dzisiaj u kumpla na vag`u i wyskoczyły mi takie błędy:
-czujnik spalania stukowego 1 -G61 / nie zidentyfikowany rodzaj uszkodzenia,
-Lambda Sonda -G39 / brak sygnału,
-Czujnik temperatury cieczy chłodzącej -G62 nie zidentyfikowany rodzaj uszkodzenia - BŁĄD SPORADYCZNY.

czujnik temp. cieczy już zamówiłem, o co może chodzić z sondą?? błąd sugeruje że komputer wogóle jej nie widzi?? jutro wjadę na kanał i zobaczę czy czasem kable się nie urwały, no i ten czujnik spalania stukowego, czym objawiałoby się to że coś z nim nie tak?? pytam o to wszystko bo nie stoję za dobrze z kasa a nie chce wymieniać czegoś co mi nie pomoże a nie wiem na ile ufać komputerowi... :cry:

[ Dodano: 2009-04-06, 09:01 ]
może by tak w końcu ktoś coś doradził?? :-/

[ Dodano: 2009-05-02, 17:22 ]
wymieniłem sondę na używana ale orginalną BOSCHa i już jest lepiej, czujnik temperatury okazał się sprawny lecz komputer pokazuje że jest uszkodzony, więc winne są kable albo komputer, w poniedziałek znajomy mechanik mi to sprawdzi i dam znać czy dało to wszystko pozytywny wynik...

[ Dodano: 2009-05-18, 22:02 ]
sonda była jednak zepsuta, kupiłem zamiennik z allegro, wymieniłem i o dziwo czujnik temperatury zaczął działać prawidłowo, więc to sonda musiała być winna jego nieprawidłowej pracy... audija od razu chodzi lepiej, nie dymi, nie czuć już tak paliwa z rury jak to przedtem było, mam nadzieję że teraz trochę pojeżdżę bo od czasu jak ją kupiłem więcej stała u mechanika jak u mnie w garażu :-/ jutro muszę wymienić termostat i zobaczymy co to dalej będzie...

[ Dodano: 2009-08-01, 01:03 ]
heh dawno tutaj nie byłem a od tego czasu troche w mojej audiji pogrzebalem, sprawdzilismy z kumplem cala instalacje, bo caly czas pokazywalo na vagu ze sonda i czujnik temparatury nie dziala a w innej audicy dzialaly bez problemu, niestety nic nie znalezlismy ale jakie zaskoczenie wymianie komputera sterujacego wszystko dziala, wiemienilem tez przeplywomierz z audi o mniejszym a raczej duzo mniejszym przebiegu, oprocz tego nowe swiece, rozdzielacz, kopułka, kable WN i to wszystko razem dalo naprawde duzo, auto juz sie nie dusi, płynnie przyspiesza, no ogolnie ujdzie, ale (ale jednak musi byc) z tlumika czuc spaliny, jak wyciagne bagnet to tez jakby olej smierdzial na benzyne, bylem wczoraj u kumpla sprawdzic stopien sprezania i na wszystkich cylindrach jest powyzej 10, czyli ok, w nastepnej kolejnosci chce sprawdzic czujnik wtryskiwaczy, czy leje caly czas paliwa (aha spalanie tez jest wieksze) i jakie jest cisnienie paliwa na pompie, jezeli ktos ma jakis pomysl co by to moglo byc to prosze pisac, kazda pomoc sie przyda, zapewne nie tylko mnie... PS. moze mi ktos w koncu napisac cos o tym czujniku spalania stukowego?? na vagu wyswietla mi bład, czujnik ten kosztuje chyba ok 250 zl bo pytalem w sklepie a niby niekiedy winne jest cos innego... z gory dziekuje za pomoc

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl