Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABK] Problem z paskiem rozrządu

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
majeczek78
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 55
Rejestracja: 11 mar 2009, 15:26

[B4 2.0 ABK] Problem z paskiem rozrządu

Post autor: majeczek78 » 19 mar 2009, 19:52

Witam wszystkich.
Po kupnie mojego autka tak jak się należy wymieniłem pasek oraz napinacz. I tu zaczęły się schody. Mianowicie pasek ściera się na krawędzi zewnętrznej (od strony chłodnicy) i wygląda to tak jak by się zsuwał w kierunku na zewnątrz. Sprawa ciągnie się już parę miesięcy. Moi mechanicy twierdzili najpierw że koło zębate wałka pośredniego jest krzywe (bije) i zmienili na inne używane. To nic nie zmieniło. Później stwierdzili że jest wyrobione koło pasowe ( i faktycznie na wewnętrznej stronie było odciśnięte koło zębate wału korbowego) znalazłem na aukcji używane kupiłem nową zębatkę wału korbowego dla pewności ale po wymianie też nic się nie zmieniło. W końcu przyszła pora na nowy napinacz i też nic to nie dało. PROSZĘ O POMOC. Dodam że teraz obserwuję co dalej się z tym paskiem będzie działo. Zmierzyłem go jakieś dwa tygodnie temu miał około 17mm. Tydzień temu tyle samo. Co będzie dalej....?
Czy miał ktoś już taki problem?

marcinelk13
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1567
Rejestracja: 28 gru 2006, 12:05
Lokalizacja: ...

Post autor: marcinelk13 » 19 mar 2009, 20:13

ostatnio mieliśmy taki sam problem i okazało się, że wina leży po stronie wadliwego paska, który w niektórych miejscach był po prostu zbyt szeroki...

Marom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 44
Rejestracja: 15 lut 2008, 20:58

Post autor: Marom » 19 mar 2009, 20:27

he z tym kołem pasowym troche cie naciągnął,najlepiej sprawdź gdzie ci ociera ten pasek bo napewno jakś ślad zostawia i wtedy będziesz wiedział co jest nietak.

kubas134
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 29
Rejestracja: 26 paź 2008, 17:30
Lokalizacja: Izbica Kujawska

Post autor: kubas134 » 19 mar 2009, 20:56

Mi kiedys tez sie leko zdarl z iednej strony ale zmienilem napinacz i jest git .

adam_ek

Post autor: adam_ek » 20 mar 2009, 10:10

Witam,

wczoraj właśnie z tym walczyłem. Cięło mi pasek od strony chłodnicy jak się okazało skrzywiony był trzpień na którym osadza się napinacz. Jeśli sam to robisz sprawdź sobie jak jest położony napinacz względem dolnego koła. Najlepszy sposób to przy dokręconym na max. trzpieniu zobacz jak jest ustawiony następnie wykręć pół obrotu. Jeśli punkty się nie pokrywają to.... wiadomo co. W sklepie krzyknęli 50zł bo muszą z serwisu ściągać w warsztacie dotoczyli za "dychacza".
Ponieważ wcześniej przeczytałem dużo postów na ten temat na forum i różne były opinie proponowałbym przed wymianą kół (które nie są tanie) sprawdzić osiowość tego małego trzpienia.

paskud
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 80
Rejestracja: 16 maja 2008, 19:39
Lokalizacja: bielawa

Post autor: paskud » 20 mar 2009, 10:52

Przerabiałem temat. Diagnostyka problemu jest bardzo prosta. W boczny otwór napinacza wkładamy kawałek sztywnego dopasowanego średnicą pręta (ja włożyłem imbus). Następnie na chodzie próbujemy naciągać rolkę i patrzymy co dzieje się z paskiem. Najczęściej rolka wykrzywia się na skutek nieosiowego działania napinacza na luzie pasowania trzpienia. Wystarczy podciągnąć rolkę "do góry" by pasek przemieścił się we własciwe miejsce i mamy problem zdiagnozowany do kłopotu z rolką. Usunięcie przyczyny to już inna baja. Ja wykrzywiłem blachę przykręcaną do rolki tak, by napinacz był zakotwiczony w osi pionowej rolki. Inni wymieniają tuleję w rolce z A4 lub toczą nowy trzpień lepiej pasowany. Można też lekko podszlifować kołnierz trzpienia z jednej strony tak by wkręcił się pod kątem i skorygował luz. Czasem takie proste metody są najbardziej skuteczne ;-)

adam_ek

Post autor: adam_ek » 20 mar 2009, 11:47

Popieram kolegę paskud. Klucz w tym aby dobrze zdiagnozować problem. Bo nie sztuką jest wymieniać wszystko na raz lub kilkakrotnie jedną i tą samą część.

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 20 mar 2009, 13:40

Czy miał ktoś już taki problem?
majeczek78, poczytaj ten temat https://audi80.pl/80-b4-abkabtrolka- ... du&start=0

poza tym było już trochę na ten temat kilka razy więc jak poszukasz na forum, to na pewno znajdziesz o wiele więcej ;-)
Ostatnio zmieniony 20 mar 2009, 13:52 przez grze, łącznie zmieniany 1 raz.

paskud
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 80
Rejestracja: 16 maja 2008, 19:39
Lokalizacja: bielawa

Post autor: paskud » 20 mar 2009, 13:51

poza tym było już na ten temat kilka razy więc użyj szukajki, a na pewno znajdziesz o wiele więcej ;-)[/quote]

Szukajka jest przereklamowana. Nic konkretnego w tym temacie poza narzekaniami nie znalazłem. Ten element jak i kilkadziesiąt innych w B4 jest spaprany konstrukcyjnie i ze dwie godziny gapiłem się na niego by dojść o co w nim chodzi. Po następne forum jest dyskusyjne a nie archiwalne i możliwość zadania pytania na żywo ma swój wymiar fankowy. Nie lubię jak mnie lub kogoś znudzeni forumowicze odsyłają do szukajki. Czasem miło pogadać, choćby trochę nie na temat. <piwo>

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 20 mar 2009, 13:57

paskud pisze: Szukajka jest przereklamowana. Nic konkretnego w tym temacie poza narzekaniami nie znalazłem. Ten element jak i kilkadziesiąt innych w B4 jest spaprany konstrukcyjnie i ze dwie godziny gapiłem się na niego by dojść o co w nim chodzi. Po następne forum jest dyskusyjne a nie archiwalne i możliwość zadania pytania na żywo ma swój wymiar fankowy. Nie lubię jak mnie lub kogoś znudzeni forumowicze odsyłają do szukajki. Czasem miło pogadać, choćby trochę nie na temat. <piwo>
jak się domyślam, nawet nie zajrzałeś do tematu, którego link podałem w poście powyżej...

Awatar użytkownika
krzycho
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 143
Rejestracja: 07 mar 2009, 15:59
Kontakt:

Post autor: krzycho » 20 mar 2009, 14:01

Wymień śrubę na której jest założony napinacz. W ASO płaciłem za nią coś 20-30zł i problem jak ręką odjął, a było dokładnie jak u Ciebie. Ja zaczynałem od tej śruby, kół nie ruszałem <ok>

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 20 mar 2009, 19:17

krzycho pisze:Wymień śrubę na której jest założony napinacz.
Podzielam zdanie kolegi. W sumie, to powinno się ją wymieniać przy każdorazowej wymianie rolki.

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 21 mar 2009, 08:09

W W-wie w serwisie koszt takiej śruby to 27 PLN. Nie ma się co zastanawiać tylko trzeba ją zmienić, bo im więcej pasek sie wyciera tym szybciej to następuje.

Awatar użytkownika
majeczek78
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 55
Rejestracja: 11 mar 2009, 15:26

Post autor: majeczek78 » 22 mar 2009, 11:03

Dzięki za te cenne uwagi. Już niedługo biorę się za temat ponownie. Tyle ze tym razem osobiście z pomocą kolesia (zdolny facet) bo z mechanikami dałem sobie spokój (przynajmniej z tymi którzy do tej pory grzebali przy tym). Jak tylko pojawią się wyniki tych działań oczywiście dam znać. Dzięki i pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Krecik80.
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 77
Rejestracja: 16 maja 2007, 20:36
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Krecik80. » 22 mar 2009, 23:17

U mnie w wozie po wymianie rozrządu i przejechaniu 6tyś km pasek stracił jakieś 4 mm po stronie chłodnicy. Wymieniłem koło zębate na wale i teraz jest tak jak powinno być. 8-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl