Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TDI 1Z] Wysokie spalanie.

kamillomza
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 18 mar 2009, 19:28

[1.9TDI 1Z] Wysokie spalanie.

Post autor: kamillomza » 20 mar 2009, 15:51

Chodzi o to ze auto zaczelo palic 13 l po miescie, moze byc tego przyczyna ze do 90 stopni nagrzewa sie po ok 8 km dobrej jazdy ?
Ostatnio zmieniony 20 mar 2009, 16:06 przez kamillomza, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
rczopik2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 556
Rejestracja: 26 lut 2007, 14:31
Lokalizacja: RSR

Post autor: rczopik2 » 20 mar 2009, 16:03

Myśle że nie to jest powodem, owszem niedogrzanie ma wpływ na większe spalanie ale nie aż na takie. Podłącz silnik pod komputer. Masz pewność cze wskażnik dobrze wskazuje?
Co do nagrzewania to w zimie diesle zawsze wolniej łapią temp., szczególnie jak masz zaślepiony Egr. Twój mieści się w normie.
Ostatnio zmieniony 20 mar 2009, 16:07 przez rczopik2, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 20 mar 2009, 16:05

kamillomza pisze:moze byc tego przyczyna ze do 90 stopni nagrzewa się po ok 8 km dobrej jazdy ?
Nie! Powiedz proszę na jakiej podstawie wyliczyłeś te 13l? Jeśli paliwo nigdzie Ci nie wycieka nie możliwością jest przepalić takiej ilości ropy. Nawet mega tłusto zmodzony 1.9TDI ma problem z pochłonięciem "beczki ropy". Proponuje na początek sprawdzić termostat a zaraz po nim wskaźnik paliwa ;-)

Pablo Sadek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 07 mar 2009, 08:12

Post autor: Pablo Sadek » 20 mar 2009, 16:15

Sprawdź kolego układ paliwowy może gdzies gubisz te paliwo.ja np ostatnio trochę gubiłem z przewodów przelewowych wtryskiwaczy bo przewody były już stare i pod wpływem temperatury miękły i przepuszczały paliwo.

kamillomza
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 18 mar 2009, 19:28

Post autor: kamillomza » 20 mar 2009, 16:29

termostat zmienialem jakis miesiac temu, stwierdzilem po tym jak zalem 47 litrow i zrobilem 440 km i zgasl a w poniedzialek zalałem 13 litrow mam 106 km i juz koniec ropy, przypomnie ze nie szaleje biegi przy 2 tys obrotow zmiana , po miescie gora 60 km/h

Awatar użytkownika
rczopik2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 556
Rejestracja: 26 lut 2007, 14:31
Lokalizacja: RSR

Post autor: rczopik2 » 20 mar 2009, 17:26

Wygląda na wyciek, może zbiornik masz nieszczelny lub przewody pod spodem auta ?

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 20 mar 2009, 18:06

To musi być wyciek bo diesel nie da rady tyle przepalić... Stań na jakimś suchym miejscu zapal autko i popatrz... Gdzieś napewno będzie ciekło. Jakiś przewód musi być uszkodzony. :roll:

kamillomza
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 18 mar 2009, 19:28

Post autor: kamillomza » 20 mar 2009, 18:41

nie ma nic sucho, calo noc stoi w garażu suchutko jest

[ Dodano: 2009-03-20, 18:42 ]
najlepiej wlasnie zeby pod komputer podpiąć bylem u elektryka ale nie ma do 1z programu

Awatar użytkownika
MARCIN 80B4
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 895
Rejestracja: 03 sie 2007, 10:12
Lokalizacja: Busko

Post autor: MARCIN 80B4 » 20 mar 2009, 21:28

najlepiej wlasnie zeby pod komputer podpiąć bylem u elektryka ale nie ma do 1z programu
napisz Kamil skąd jesteś może znajdzie się ktoś kto ci podepnie niunie pod kompa co do nagrzewania się silnika do ok 90 stopni to przy tych temp. jest to normalne, nawet niedogrzany silnik nie powinien spalić aż tyle, czyli gdzieś to paliwo musi się przelewać, ale gdzie, na początek przydało by się zrobić logi
kamillomza pisze:Chodzi o to ze auto zaczelo palic 13 l po miescie
zaczęło palić od tak, czy coś było przy nim dłubane :?:

kamillomza
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 18 mar 2009, 19:28

Post autor: kamillomza » 20 mar 2009, 22:22

z Łomży , zawsze palilo wiecej tak ok 7,5 ale teraz to juz przesada

Pablo Sadek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 07 mar 2009, 08:12

Post autor: Pablo Sadek » 21 mar 2009, 07:34

Kolego u mnie również było sucho pod samochodem jak stal.Bo paliwo podczas jazdy mi uciekało z przewodów przelewowych i lecialo po silniku a jak silnik był gorący to parowało wszystko z grubsza,zauwazyłem to po tym jak po trasie otworzyłem maske i zobaczylem ze coś paruje i wtedy zacząłem szukać skąd to i co.a po za tym nie wiem jak u Ciebie ale u mnie jest ta osłona plastikowa pod silnikiem i jak na nią leciało to mogło w nią wsiąkać.w między czasie odparowywało i nastepnie gdy jechałeś znowu wsiąkało i takie błędne koło i mogło przez to być nie zauważalne na podłodze w garażu.

kamillomza
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 18 mar 2009, 19:28

Post autor: kamillomza » 21 mar 2009, 14:59

bylem pod kompem pokazał sie błąd przepływomierza skasowaliśmy i narazie sie nic nie pokazuje i zapłon (dokładniej to chyba kat wtrysku ?)byl 36 a powinno byc cos okolo 70 i przestawilismy autko po tym ładniej sie zbiera mniej dymi ciszej chodzi i z tym spalaniem trzeba zobaczyc jak teraz

kamilg.86.86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 122
Rejestracja: 14 sty 2009, 20:08
Lokalizacja: Malbork

Post autor: kamilg.86.86 » 21 mar 2009, 15:37

witam podepnę sie pod temat tzn. moja niunia też ostatnio duzo łyka jak ją kupiłem paliła do 7L/100 (automat) a teraz to i 10l/100km spali nie wiem jaka może być przyczyna takiego spalania od ok tygodnia po przejechaniu kilku km zaświeca mi się kontrolka CHECK na jakieś 3-5sekund silnik pracuje ładnie równiutko rano po odpaleniu kopci na szaro-biały kolor (dymek ma zapach niespalonej ropki) po 5min zero dymu nawet jak się przygazuje byłem na kompie i mechanik powiedział że wszystko jest dobrze poustawiane tylko jakieś korekcje dawek na wtryskach są 3,8mg
Ostatnio zmieniony 21 mar 2009, 16:01 przez kamilg.86.86, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 21 mar 2009, 15:52

kamilg.86.86 pisze:wszystko jest dobrze poustawiane tylko jakieś korekcje dawek na wtryskach są 3,8mg
Piszesz o kontrolce CHECK wiec zakładam że musi być to przepływka boscha a tam nie da się sprawdzić korekcji na poszczególnym wtrysku z takiej prostej przyczyny ze sterownik nie ma tej funkcji. Napisz jaki masz przepływomierz i który rok auta.

kamilg.86.86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 122
Rejestracja: 14 sty 2009, 20:08
Lokalizacja: Malbork

Post autor: kamilg.86.86 » 22 mar 2009, 13:55

auto jest z 1994 roku przepływka pierburg

[ Dodano: 2009-03-21, 18:47 ]
sprawdzałem dziś poziom oleju w skrzyni biegów i zauważyłem że na przekręconym zapłonie cyka zaworek nie jestem pewien ale chyba N-75 (znajduje sie on na przewodzie od turbiny do IC ) predzej tego cykania nie było . być może to jest przyczyną dużego spalania BARDZO PROSZĘ O POMOC DZIĘKUJE

[ Dodano: 2009-03-21, 19:23 ]
dodam jeszcze że odłączyłem wtyczkę od tego zaworu i przejechałem się autem, wydaje mi sie że lepiej przyspiesza do 120km/h szybciej nie jechałem bo nie ma gdzie (czy ten zaworek ma tak cykać kiedyś nie cykał) przypomniało mi się ,że poprzedni właściciel mojego auta mowił że kiedyś zmieniał ten zawór bo była zamulona i więcej paliła

[ Dodano: 2009-03-22, 13:05 ]
z tym przyspieszaniem to tylko mi się wydawało auto przyspiesza bez zmian (prędkośc licznikowa max 180km/h) nie ma różnicy czy zaworek jest podłączony czy odłączony

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl