[1.9TDI 1Z] Wysokie spalanie.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 30
- Rejestracja: 18 mar 2009, 19:28
[1.9TDI 1Z] Wysokie spalanie.
Chodzi o to ze auto zaczelo palic 13 l po miescie, moze byc tego przyczyna ze do 90 stopni nagrzewa sie po ok 8 km dobrej jazdy ?
Ostatnio zmieniony 20 mar 2009, 16:06 przez kamillomza, łącznie zmieniany 1 raz.
Myśle że nie to jest powodem, owszem niedogrzanie ma wpływ na większe spalanie ale nie aż na takie. Podłącz silnik pod komputer. Masz pewność cze wskażnik dobrze wskazuje?
Co do nagrzewania to w zimie diesle zawsze wolniej łapią temp., szczególnie jak masz zaślepiony Egr. Twój mieści się w normie.
Co do nagrzewania to w zimie diesle zawsze wolniej łapią temp., szczególnie jak masz zaślepiony Egr. Twój mieści się w normie.
Ostatnio zmieniony 20 mar 2009, 16:07 przez rczopik2, łącznie zmieniany 2 razy.
- Solskier
- Forum Audi 80
- Posty: 4315
- Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
Nie! Powiedz proszę na jakiej podstawie wyliczyłeś te 13l? Jeśli paliwo nigdzie Ci nie wycieka nie możliwością jest przepalić takiej ilości ropy. Nawet mega tłusto zmodzony 1.9TDI ma problem z pochłonięciem "beczki ropy". Proponuje na początek sprawdzić termostat a zaraz po nim wskaźnik paliwakamillomza pisze:moze byc tego przyczyna ze do 90 stopni nagrzewa się po ok 8 km dobrej jazdy ?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6
- Rejestracja: 07 mar 2009, 08:12
-
- Forum Audi 80
- Posty: 30
- Rejestracja: 18 mar 2009, 19:28
-
- Forum Audi 80
- Posty: 30
- Rejestracja: 18 mar 2009, 19:28
- MARCIN 80B4
- Audi 80 Klub
- Posty: 895
- Rejestracja: 03 sie 2007, 10:12
- Lokalizacja: Busko
napisz Kamil skąd jesteś może znajdzie się ktoś kto ci podepnie niunie pod kompa co do nagrzewania się silnika do ok 90 stopni to przy tych temp. jest to normalne, nawet niedogrzany silnik nie powinien spalić aż tyle, czyli gdzieś to paliwo musi się przelewać, ale gdzie, na początek przydało by się zrobić loginajlepiej wlasnie zeby pod komputer podpiąć bylem u elektryka ale nie ma do 1z programu
zaczęło palić od tak, czy coś było przy nim dłubane :?:kamillomza pisze:Chodzi o to ze auto zaczelo palic 13 l po miescie
-
- Forum Audi 80
- Posty: 30
- Rejestracja: 18 mar 2009, 19:28
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6
- Rejestracja: 07 mar 2009, 08:12
Kolego u mnie również było sucho pod samochodem jak stal.Bo paliwo podczas jazdy mi uciekało z przewodów przelewowych i lecialo po silniku a jak silnik był gorący to parowało wszystko z grubsza,zauwazyłem to po tym jak po trasie otworzyłem maske i zobaczylem ze coś paruje i wtedy zacząłem szukać skąd to i co.a po za tym nie wiem jak u Ciebie ale u mnie jest ta osłona plastikowa pod silnikiem i jak na nią leciało to mogło w nią wsiąkać.w między czasie odparowywało i nastepnie gdy jechałeś znowu wsiąkało i takie błędne koło i mogło przez to być nie zauważalne na podłodze w garażu.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 30
- Rejestracja: 18 mar 2009, 19:28
-
- Forum Audi 80
- Posty: 122
- Rejestracja: 14 sty 2009, 20:08
- Lokalizacja: Malbork
witam podepnę sie pod temat tzn. moja niunia też ostatnio duzo łyka jak ją kupiłem paliła do 7L/100 (automat) a teraz to i 10l/100km spali nie wiem jaka może być przyczyna takiego spalania od ok tygodnia po przejechaniu kilku km zaświeca mi się kontrolka CHECK na jakieś 3-5sekund silnik pracuje ładnie równiutko rano po odpaleniu kopci na szaro-biały kolor (dymek ma zapach niespalonej ropki) po 5min zero dymu nawet jak się przygazuje byłem na kompie i mechanik powiedział że wszystko jest dobrze poustawiane tylko jakieś korekcje dawek na wtryskach są 3,8mg
Ostatnio zmieniony 21 mar 2009, 16:01 przez kamilg.86.86, łącznie zmieniany 1 raz.
- Solskier
- Forum Audi 80
- Posty: 4315
- Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
Piszesz o kontrolce CHECK wiec zakładam że musi być to przepływka boscha a tam nie da się sprawdzić korekcji na poszczególnym wtrysku z takiej prostej przyczyny ze sterownik nie ma tej funkcji. Napisz jaki masz przepływomierz i który rok auta.kamilg.86.86 pisze:wszystko jest dobrze poustawiane tylko jakieś korekcje dawek na wtryskach są 3,8mg
-
- Forum Audi 80
- Posty: 122
- Rejestracja: 14 sty 2009, 20:08
- Lokalizacja: Malbork
auto jest z 1994 roku przepływka pierburg
[ Dodano: 2009-03-21, 18:47 ]
sprawdzałem dziś poziom oleju w skrzyni biegów i zauważyłem że na przekręconym zapłonie cyka zaworek nie jestem pewien ale chyba N-75 (znajduje sie on na przewodzie od turbiny do IC ) predzej tego cykania nie było . być może to jest przyczyną dużego spalania BARDZO PROSZĘ O POMOC DZIĘKUJE
[ Dodano: 2009-03-21, 19:23 ]
dodam jeszcze że odłączyłem wtyczkę od tego zaworu i przejechałem się autem, wydaje mi sie że lepiej przyspiesza do 120km/h szybciej nie jechałem bo nie ma gdzie (czy ten zaworek ma tak cykać kiedyś nie cykał) przypomniało mi się ,że poprzedni właściciel mojego auta mowił że kiedyś zmieniał ten zawór bo była zamulona i więcej paliła
[ Dodano: 2009-03-22, 13:05 ]
z tym przyspieszaniem to tylko mi się wydawało auto przyspiesza bez zmian (prędkośc licznikowa max 180km/h) nie ma różnicy czy zaworek jest podłączony czy odłączony
[ Dodano: 2009-03-21, 18:47 ]
sprawdzałem dziś poziom oleju w skrzyni biegów i zauważyłem że na przekręconym zapłonie cyka zaworek nie jestem pewien ale chyba N-75 (znajduje sie on na przewodzie od turbiny do IC ) predzej tego cykania nie było . być może to jest przyczyną dużego spalania BARDZO PROSZĘ O POMOC DZIĘKUJE
[ Dodano: 2009-03-21, 19:23 ]
dodam jeszcze że odłączyłem wtyczkę od tego zaworu i przejechałem się autem, wydaje mi sie że lepiej przyspiesza do 120km/h szybciej nie jechałem bo nie ma gdzie (czy ten zaworek ma tak cykać kiedyś nie cykał) przypomniało mi się ,że poprzedni właściciel mojego auta mowił że kiedyś zmieniał ten zawór bo była zamulona i więcej paliła
[ Dodano: 2009-03-22, 13:05 ]
z tym przyspieszaniem to tylko mi się wydawało auto przyspiesza bez zmian (prędkośc licznikowa max 180km/h) nie ma różnicy czy zaworek jest podłączony czy odłączony