[1.9 TDI 1Z] Turbo przerywa na wysokich obrotach.
[1.9 TDI 1Z] Turbo przerywa na wysokich obrotach.
Witam.
Od jakiegoś czasu dziwnie zachowuje się turbo. Na niskich obrotach jest OK ale kiedy mocniej przyspieszam to tak powyżej 3000 obrotów turbo jakby się zawieszało, przerywało działanie np. co sekundę i na sekundę (poznać to bo świst, który normalnie słychać kiedy turbo pracuje w tych momentach przerywa a auto przestaje wtedy przyspieszać). Nie ma na to jakiejś specjalnej reguły, czasami te objawy są bardziej nasilone a innym razem prawie niezauważalne. W większości jednak występują.
Załączam do analizy logi.
P.S. Średnio raz na powiedzmy tydzień silnik się przytnie tak jakby przez sekundę nie dostawał paliwa. Ale to chyba raczej wygląda na pompę paliwową a nie na problem z turbem ?
Od jakiegoś czasu dziwnie zachowuje się turbo. Na niskich obrotach jest OK ale kiedy mocniej przyspieszam to tak powyżej 3000 obrotów turbo jakby się zawieszało, przerywało działanie np. co sekundę i na sekundę (poznać to bo świst, który normalnie słychać kiedy turbo pracuje w tych momentach przerywa a auto przestaje wtedy przyspieszać). Nie ma na to jakiejś specjalnej reguły, czasami te objawy są bardziej nasilone a innym razem prawie niezauważalne. W większości jednak występują.
Załączam do analizy logi.
P.S. Średnio raz na powiedzmy tydzień silnik się przytnie tak jakby przez sekundę nie dostawał paliwa. Ale to chyba raczej wygląda na pompę paliwową a nie na problem z turbem ?
Ostatnio zmieniony 15 mar 2009, 17:08 przez svir83, łącznie zmieniany 1 raz.
mi przychodza do glowy 3 rzeczy.
Falowanie mocy na duzych obrotach to moze byc walniety N75.
A takie tąpnięcie jakby na moment nie dostal paliwa, to wtrysk sterujacy, albo czujnik polozenia walu.
Wtrysk sterujacy mozna do pewnego stopnia stprawdzic stukajac w niego podczas pracy silnika na obrotach ok 3000/min. Smialo go opukaj z wyczuciem ze wszystkich dostepnych stron, nie za slabo bo objawy nie wystąpią.
Czujnik polozenia walu masz za filtrem oleju. Czesto ma uszkodzony przewod. Jest przetarty w malo widocznych miejsach. U mnie dochodzilo do tego ze zwieral sie chwilami z masą i silnik przerywal. Najlepiej wykrecic ten czujnik, wyczyscic i sprawdzic czy przewod jest caly.
Falowanie mocy na duzych obrotach to moze byc walniety N75.
A takie tąpnięcie jakby na moment nie dostal paliwa, to wtrysk sterujacy, albo czujnik polozenia walu.
Wtrysk sterujacy mozna do pewnego stopnia stprawdzic stukajac w niego podczas pracy silnika na obrotach ok 3000/min. Smialo go opukaj z wyczuciem ze wszystkich dostepnych stron, nie za slabo bo objawy nie wystąpią.
Czujnik polozenia walu masz za filtrem oleju. Czesto ma uszkodzony przewod. Jest przetarty w malo widocznych miejsach. U mnie dochodzilo do tego ze zwieral sie chwilami z masą i silnik przerywal. Najlepiej wykrecic ten czujnik, wyczyscic i sprawdzic czy przewod jest caly.
po pierwsze te logi są też z innych samochodów i co do termostatu i temperatury to gr. 007 nie są logi z jego samochodu a z BS000 nie wiem jak się przelicza więc możecie mieć rację
po drugie to dawka paliwa ustawiona na 26 jest strasznie mała i lepiej ustawić w okolicach 11 (BS000 pozycja 4)
po trzecie to z logów gr. 011 wynika że leży sterowanie turbiną czyli N75 lub wężyki i ja obstawiam na 99% N75, jak siada to dzieją się takie cuda z mocą silnika jak w totolotku
po drugie to dawka paliwa ustawiona na 26 jest strasznie mała i lepiej ustawić w okolicach 11 (BS000 pozycja 4)
po trzecie to z logów gr. 011 wynika że leży sterowanie turbiną czyli N75 lub wężyki i ja obstawiam na 99% N75, jak siada to dzieją się takie cuda z mocą silnika jak w totolotku
To prawda. Przez pomyłkę są tam też logi z innego auta
UKI_XX ma rację w tym pakiecie sa też logi z innych samochodów.
Sorry za pomyłkę.
W załączniku tylko logi mojego audi.
Sorry za pomyłkę.
W załączniku tylko logi mojego audi.
Zalaczam logi o ktore prosil Przemek
Zalaczam logi o ktore prosil Przemek
termostat - wymieniles albo dobrze sie furmanka dogrzala...
Jest problem z utrzymaniem cisnienia doladowania... do zrobienia :
- sprawdzenie/wymiana lub przedmuchania sprezonym powietrzem wszystkich wezykow ukladu nadcisnienia, wywalka katalizatora oraz sprawdzenie poprawnosci pracy zaworu upustowego... po tym ponowne zalogowanie 011 dyn.
Jesli masz mozliowsc podmien(nie kupuj) zawor N75 od innego auta i zaloguj 011 dyn.
Statyczny kąt wyprzedzenia wtrysku lekko bym "stuknął" do wartosci ~60.
Pozdrawiam
Jest problem z utrzymaniem cisnienia doladowania... do zrobienia :
- sprawdzenie/wymiana lub przedmuchania sprezonym powietrzem wszystkich wezykow ukladu nadcisnienia, wywalka katalizatora oraz sprawdzenie poprawnosci pracy zaworu upustowego... po tym ponowne zalogowanie 011 dyn.
Jesli masz mozliowsc podmien(nie kupuj) zawor N75 od innego auta i zaloguj 011 dyn.
Statyczny kąt wyprzedzenia wtrysku lekko bym "stuknął" do wartosci ~60.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 20 mar 2009, 12:02 przez przemik, łącznie zmieniany 1 raz.
w 1Z do sterowania turbiną idzie nadciśnienie a nie podciśnienie a jeśli chodzi o N75 to podłącz wężyk bezpośrednio z turbo na gruszkę (pomijając N75) i zaloguj gr. 011 i jeżeli Ciśnienie będzie praktycznie stałe o wartości ok 0.6bara (VAG 1600mbar) to wymień N75, ten sposób sprawdzenia zajmie 15 minut a nie będziesz musiał szukać kogoś na podmianę <ok> no i oczywiście najpierw sprawdź wężyki <ok>
z własnego doświadczenia wiem że jak zawór ma swoje lata to zaczyna szwankować i dopiero jak już całkiem zwariuje to zacznie wywalać błąd także podmieniając możesz się czasem zdziwić
z własnego doświadczenia wiem że jak zawór ma swoje lata to zaczyna szwankować i dopiero jak już całkiem zwariuje to zacznie wywalać błąd także podmieniając możesz się czasem zdziwić
Wężyki od nadciśnienia nie były tragiczne ale i tak wymieniłem wszystkie na nowe. Podłączyłem wężyk bezpośrednio z turbo na gruszkę i zalogowałem grupę 011 statycznie i dynamicznie (logi w załączniku). Jak na moje oko to faktycznie ciśnienie nie wzrasta powyżej ok. 1600 przy dynamicznym.
Kiedy ściągnąłem ten duży wąż z filtra powietrza do sprężarki było tam trochę oleju. Co to znaczy? Przy okazji wymieniłem filtr powietrza bo był już nieciekawy.
Mój N75 ma numer 028906283B. Czy można go zamienić na 028609283F ?
Wyczytałem też że ktoś sprawdzał N75 miernikiem elektr. Ponoć ma być 18 omów pomiędzy masą i plusem ale u mnie nie ma wogóle przewodzenia pomiędzy obudową i plusem. Nie wiem czy taki "test" jest miarodajny.
Nie miałem już gdzie kupić N75 bo było trochę późno więc podłączyłem spowrotem tak jak było i zauważyłem że troche się poprawilo przyśpieszanie.
Kiedy ściągnąłem ten duży wąż z filtra powietrza do sprężarki było tam trochę oleju. Co to znaczy? Przy okazji wymieniłem filtr powietrza bo był już nieciekawy.
Mój N75 ma numer 028906283B. Czy można go zamienić na 028609283F ?
Wyczytałem też że ktoś sprawdzał N75 miernikiem elektr. Ponoć ma być 18 omów pomiędzy masą i plusem ale u mnie nie ma wogóle przewodzenia pomiędzy obudową i plusem. Nie wiem czy taki "test" jest miarodajny.
Nie miałem już gdzie kupić N75 bo było trochę późno więc podłączyłem spowrotem tak jak było i zauważyłem że troche się poprawilo przyśpieszanie.
ja swojego rozebrałem i naprawiłem, z tym że troche w pośpiechu i nie dokładnie co spowodowało odkształcanie gumy pod wpływem nacisku i już z 5 razy poprawiałem i mam nadzieję że teraz to był ostatni raz
jeśli chodzi o te N75 to prawdopodobnie różnią się tym, że twój ma jeden uchwyt mocujący a tamten dwa i z innej strony <ok>
z logów wynika że to właśnie N75 jest u Ciebie winowajcą, wymień i zapomnij o problemach z doładowaniem <ok>
jeśli chodzi o te N75 to prawdopodobnie różnią się tym, że twój ma jeden uchwyt mocujący a tamten dwa i z innej strony <ok>
z logów wynika że to właśnie N75 jest u Ciebie winowajcą, wymień i zapomnij o problemach z doładowaniem <ok>
Rozwiązanie problemu
Dziekuje wszystkim za pomoc.
Problem tkwił zdecydowanie po stronie N75.
Po wymianie auto jedzie bardzo ładnie.
Pozdrawiam
Problem tkwił zdecydowanie po stronie N75.
Po wymianie auto jedzie bardzo ładnie.
Pozdrawiam