[All] zaparowane szkło lampy zespolonej
[All] zaparowane szkło lampy zespolonej
witam zaparowuje mi szkło lampy prawej jak tego się pozbyć?
Powody mogą być dwa:tomczax pisze:witam zaparowuje mi szkło lampy prawej jak tego się pozbyć?
1) lampa jest nieszczelna i dostaje się do niej wilgoć/woda (zwłaszcza gdy widoczne są pęknięcia na szkle lub oprawie reflektora, bądź też uszkodzone może być uszczelnienie)
2) lampa jest zbyt szczelna i powstająca w wyniku zmiany temperatur wilgoć nie ma którędy ujść
Spróbuj zrobić jeszcze w ten sposób, że zdejmij zaślepkę tą duża z tyłu reflektora i tak pojeździj na włączonych światłach np. z domu do pracy/szkoły. Następnie zostaw tak aż do wystudzenia się lampy i silnika (kilka godzin) i dopiero wtedy załóż zaślepkę. Powinno pomóc - przynajmniej u znajomego pomogło.
Stanowczo odradzam rozbierania lampy o tej porze roku - tylko pogorszysz sprawę. Jeśli już się zdecydujesz na rozbiórkę to poczekaj aż temperatury będą na tyle do przyjęcia, że zrobisz to w garażu lub pod chmurką. Wykonanie tego zabiegu w domu spowoduje tylko nasilenie zjawiska parowania reflektora.
Stanowczo odradzam rozbierania lampy o tej porze roku - tylko pogorszysz sprawę. Jeśli już się zdecydujesz na rozbiórkę to poczekaj aż temperatury będą na tyle do przyjęcia, że zrobisz to w garażu lub pod chmurką. Wykonanie tego zabiegu w domu spowoduje tylko nasilenie zjawiska parowania reflektora.
sylwiasty, będzie dokładnie odwrotnie jak piszesz.
Jeśli teraz pojeździ bez dekielka, nagrzana komora silnika spowoduje że jeszcze więcej wilgoci dostanie się do lampy. I dopiero wtedy zacznie parować.
Mamy za niskie temperatury na taki zabieg.
Trzeba wymontować lampę z auta, zabrać do domu, dokładnie osuszyć, rozebrać, złożyć, tak aby nie było nieszczelności <ok>
Jeśli teraz pojeździ bez dekielka, nagrzana komora silnika spowoduje że jeszcze więcej wilgoci dostanie się do lampy. I dopiero wtedy zacznie parować.
Mamy za niskie temperatury na taki zabieg.
Trzeba wymontować lampę z auta, zabrać do domu, dokładnie osuszyć, rozebrać, złożyć, tak aby nie było nieszczelności <ok>
W zasadzie obaj panowie macie rację,jednak zaparowanie jest efektem nieszczelności z przodu.Gdyby lampa była za szczelna to po dłuższej jeździe pewnie by zsadziło gumę z tyłu :lol: tam jednak spora temperatura jest.Pamiętacie maluchy,tam raczej kiepskie było uszczelnienie z tyłu i nie rosiały.Punkt rosy,tzn.kiedy zaczyna osadzać się woda wynosi około 8 stopni,myślę,że do uszczelnienia byłby super klej do szyb samochodowych,jest czarny i elastyczny nawet na mrozie.sylwiasty, będzie dokładnie odwrotnie jak piszesz.