[ALL] Jaki silnik polecicie do "nowego" auta.
[ALL] Jaki silnik polecicie do "nowego" auta.
Witam!
Przyszedl czas na zmiane autka... Moja audi na dniach bede chcial oddac w dobre rece... Pytanie glowne to jaki silnik polecicie do "nowego" auta... biore pod uwage Audi A4 B5 w kombi, Passat B5 w kombi z silnikiem diesla 1.9TDI, ale jakim? o jakim oznaczeniu?
Wyczytalem na forum ze 1Z to silniko ponoc nie zniszczalne!, ale czy one sa montowane w A4 i w passatach? W jaki model silnika Wy byście sie pchali (oznaczenie i dlaczego akurat ten?).
Kolejne pytanie, czy do takich aut (a4 i passat w kombi) silnik o mocy 90KM, to dobry pomysl, czy jednak to bedzie cos na zasadzie mojego dotychczasowego silnika w 80-tce 1.9D (osiolek)?
Jak inne jeszcze pytanie, to w jakie auto byscie zainwestowali dysponujac 20tys zl?!
Pozdrawiam
Gajdzi
Do moderatorow, umiescilem temt tutaj, bo glownie chcialbym sie dowiedziec o silniku - co warto a co nie? Reszta to tematy pokrewne z zakresu zakupu auta...
Przyszedl czas na zmiane autka... Moja audi na dniach bede chcial oddac w dobre rece... Pytanie glowne to jaki silnik polecicie do "nowego" auta... biore pod uwage Audi A4 B5 w kombi, Passat B5 w kombi z silnikiem diesla 1.9TDI, ale jakim? o jakim oznaczeniu?
Wyczytalem na forum ze 1Z to silniko ponoc nie zniszczalne!, ale czy one sa montowane w A4 i w passatach? W jaki model silnika Wy byście sie pchali (oznaczenie i dlaczego akurat ten?).
Kolejne pytanie, czy do takich aut (a4 i passat w kombi) silnik o mocy 90KM, to dobry pomysl, czy jednak to bedzie cos na zasadzie mojego dotychczasowego silnika w 80-tce 1.9D (osiolek)?
Jak inne jeszcze pytanie, to w jakie auto byscie zainwestowali dysponujac 20tys zl?!
Pozdrawiam
Gajdzi
Do moderatorow, umiescilem temt tutaj, bo glownie chcialbym sie dowiedziec o silniku - co warto a co nie? Reszta to tematy pokrewne z zakresu zakupu auta...
Ostatnio zmieniony 26 mar 2009, 09:11 przez Gajdzi, łącznie zmieniany 1 raz.
tak se mysle, ze 90KM, to moze byc za malo do tych autek...
Jako ze juz jestes 2 osoba ktora w przeciagu 30min polecila mi ten silnik, zapytam o jego odpowiednik dla Passata!?
I jak stwierdzic czy dany silnik to faktycznie ten silnik? Mam na mysli jak sie dowiedziec o oznaczenie (np. AFN) jesli sprzedajacy nie wie!?
Oraz czy warto jechac na VAG'a z takim potencjalnym autkiem? I ile taka kontrola kosztuje?!
Jako ze juz jestes 2 osoba ktora w przeciagu 30min polecila mi ten silnik, zapytam o jego odpowiednik dla Passata!?
I jak stwierdzic czy dany silnik to faktycznie ten silnik? Mam na mysli jak sie dowiedziec o oznaczenie (np. AFN) jesli sprzedajacy nie wie!?
Oraz czy warto jechac na VAG'a z takim potencjalnym autkiem? I ile taka kontrola kosztuje?!
Ja też stanąłem przed podobnym wyborem jakiś czas temu i kupiłem B4 1,9 TDi. Mogłem wydać koło 20 tysięcy ale kupiłem samochód prawie połowę tańszy.
Twój wybór powinien być uzależniony od tego czy ważniejsze są dla Ciebie niskie koszty utrzymania czy komfort.
AUDI B5 - to dobry samochód ale koszty utrzymania (zawieszenie i jego bardzo niska trwałość) są bardzo wysokie. B5 na pewno jest lepiej wyciszone wewnątrz, zawieszenie jest bardziej komfortowe (jeżeli nie ma luzów), posiada mocniejsze diesle, w większości lepsze wyposażenie.
AUDI B4 - może być wzorem dla B5 pod względem trwałości zawieszenia (koszty naprawy), jakości materiałów wewnątrz, jakości wykonania karoserii, trwałości układu napędowego (silnik+skrzynia+przeniesienie napędu) no i najważniejsze 80 ma to COŚ czego brakuje A4.
Moja rada B4 z 95 roku z możliwie najlepszym wyposażeniem - będzie ciężko znaleźć jakiś godny uwagi egzemplarz ale warto czekać i szukać.
Powodzenia
Twój wybór powinien być uzależniony od tego czy ważniejsze są dla Ciebie niskie koszty utrzymania czy komfort.
AUDI B5 - to dobry samochód ale koszty utrzymania (zawieszenie i jego bardzo niska trwałość) są bardzo wysokie. B5 na pewno jest lepiej wyciszone wewnątrz, zawieszenie jest bardziej komfortowe (jeżeli nie ma luzów), posiada mocniejsze diesle, w większości lepsze wyposażenie.
AUDI B4 - może być wzorem dla B5 pod względem trwałości zawieszenia (koszty naprawy), jakości materiałów wewnątrz, jakości wykonania karoserii, trwałości układu napędowego (silnik+skrzynia+przeniesienie napędu) no i najważniejsze 80 ma to COŚ czego brakuje A4.
Moja rada B4 z 95 roku z możliwie najlepszym wyposażeniem - będzie ciężko znaleźć jakiś godny uwagi egzemplarz ale warto czekać i szukać.
Powodzenia
to jeszcze tak do konca nie jest powiedziane co to bedzie... to co napisalem, to faworyci, ale jak sam zauwazyles... trafi sie fajny model B4 w kombi to kto wie...
Z drugiej stroy, auto z 95r to juz stare auto (moj juz pelnoletni) i czasami sie zastanwiam czy nie isc za ciosem i wlasnie kupic juz cos kolo ~2000r... ale wiadomo... kwestia stanu i wyposazenia...
Tak jak napisalem... jeszcze passat mnie interesi... chodz wolalbym audi, ale pasek mam wrazenie bardziej mi sie widzi...
Z drugiej stroy, auto z 95r to juz stare auto (moj juz pelnoletni) i czasami sie zastanwiam czy nie isc za ciosem i wlasnie kupic juz cos kolo ~2000r... ale wiadomo... kwestia stanu i wyposazenia...
Tak jak napisalem... jeszcze passat mnie interesi... chodz wolalbym audi, ale pasek mam wrazenie bardziej mi sie widzi...
Ja osobiscie polecam A4 Z tego co wiem to zawieszenie jest troche mniej awaryjne niz w paskach,moze ze wzgledu na mniejszą masę własna autka bo rozwiazanie chyba to samo.Zawiecha na pewna nie wytrzyma tyle co w B4,ale coś za coś.A silnik tak jak Karol pisze 110KM,według mnie to jest najlepszy kompromis miedzy przyjemnością z jazdy a zuzyciem paliwa.W pracy jakis czas jeżdziłem octavia z 2002 roku z silnikiem 110KM-spalanie na dobrym paliwie do 5 litrów,zaznaczam że nie miałem lekkiej nogi w koncu ja nie tankowałem auta :mrgreen: .Warto byłoby się tez rozejrzeć za 80 tak jak pisze dani3l.Ostatnie wydanie zadbanej 80 tki z dobrym wyposazeniem to perełka wśród aut
Rok samochodu nie jeździ, moje B4 jest z 92 ale jego stan jest bardzo dobry.
W ciągu roku robię blisko 40 tyś (dziurawe śląskie drogi) i w przypadku B5 liczy się to z remontem zawieszenia przodu co najmniej raz do roku (sprawdź ile to kosztuje), B4 przy zastosowaniu elementów dobrej jakości (LEMFORDER, BOGE) zrobi ponad 100 tyś (sprawdź ile kosztuje do B4).
PASSAT ma to samo zawieszenie.
W ciągu roku robię blisko 40 tyś (dziurawe śląskie drogi) i w przypadku B5 liczy się to z remontem zawieszenia przodu co najmniej raz do roku (sprawdź ile to kosztuje), B4 przy zastosowaniu elementów dobrej jakości (LEMFORDER, BOGE) zrobi ponad 100 tyś (sprawdź ile kosztuje do B4).
PASSAT ma to samo zawieszenie.
to jaki jest silnik sprawdzasz na naklejce w bagażniku, AFN jakby nie patrzeć to król większości forum z błędem 00575 i jak się przypieką kierownice to ciężko go uzdrowić
AHU (90KM) bez modów za bardzo nie wymiata a w razie szwankowania N75 włącza się "spadochron" i trzyma do restartu silnika :cry: zawieszenie w B5 to aluminium więc do wymiany całe wahacze a nie same tulejki (jak szwagier zobaczył rachunek za zawieszenie przód w swoim pasku B5 to powiedział że drugi raz takiego nie kupi)
AHU (90KM) bez modów za bardzo nie wymiata a w razie szwankowania N75 włącza się "spadochron" i trzyma do restartu silnika :cry: zawieszenie w B5 to aluminium więc do wymiany całe wahacze a nie same tulejki (jak szwagier zobaczył rachunek za zawieszenie przód w swoim pasku B5 to powiedział że drugi raz takiego nie kupi)
w sumie, to juz raczej jestem przekonany na 110 na pompie, a wiec AFN/AVG... lub w przypadku 80'tki to 1Z
Co do zawieszenia... pasek chyba jest cieższy, stad moze te szybsze zużycie... co do kosztow napraw, no coz moge powiedziec... "chcesz to masz" Inaczej mowic, mam tego swiadomosc. Ale czasami jak tak mysle o tym to zastanawiam sie nad golf'em lub A3... Ale preferuje raczej wieksze auta (bezpieczenstwo i wygoda)
Co do zawieszenia... pasek chyba jest cieższy, stad moze te szybsze zużycie... co do kosztow napraw, no coz moge powiedziec... "chcesz to masz" Inaczej mowic, mam tego swiadomosc. Ale czasami jak tak mysle o tym to zastanawiam sie nad golf'em lub A3... Ale preferuje raczej wieksze auta (bezpieczenstwo i wygoda)
Kolego Gajdzi...
Nie wiem z jaką iloscią gotówki chcesz sie rozstac... ale....:
- szukaj A4 B5 z silnikiem AFN/AVG Avant - najlepiej z quattro lub jesli masz wiecej funduszy - silniki - AJM/ATJ - najlepiej z quattro. Pierwsze z nich są zasilane VP drugie to technologia PD.
Pomiedzy B4 a B5 jest technologiczna przepaść.
Wszelkie bajdurzenie o nietrwałosci zawieszenia w B5 wkladam miedzy bajki.
B5 ma najlepsze zawieszenie w swojej klasie. Raz sie przejedziesz B5 i nigdy juz nie bedziesz chcial wsiąc do B4.
Pozdrawiam
Nie wiem z jaką iloscią gotówki chcesz sie rozstac... ale....:
- szukaj A4 B5 z silnikiem AFN/AVG Avant - najlepiej z quattro lub jesli masz wiecej funduszy - silniki - AJM/ATJ - najlepiej z quattro. Pierwsze z nich są zasilane VP drugie to technologia PD.
Pomiedzy B4 a B5 jest technologiczna przepaść.
Wszelkie bajdurzenie o nietrwałosci zawieszenia w B5 wkladam miedzy bajki.
B5 ma najlepsze zawieszenie w swojej klasie. Raz sie przejedziesz B5 i nigdy juz nie bedziesz chcial wsiąc do B4.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 26 mar 2009, 11:53 przez przemik, łącznie zmieniany 1 raz.
Kolego nie warto kupować już B4 w Twoim przypadku. Audi A4 B5 i Passat B5 z motorem 110 KM (AFN/AVG) to bardzo dobry wybór. To co tu czytam, jest nie zdrowym podejściem do tematu. Wiadomo forum Audi 80, wszyscy mamy te auta i bardzo je lubimy, ale w/w modele to ogromny przeskok technologiczny. Jeśli raz zasiądziesz w takim aucie to zapomnisz o B4. Zawieszenie jest bardzo komfortowe i odpowiednio sztywne, świetnie prowadzi się w zakrętach i zapewnia należyty komfort. Legendy o nie trwałości tych zawieszeń to też bajki, często jest tak, że handlarz przywiezie auto z zagranicy z przebiegiem ok. 350.000 km - bo takie przebiegi muszą być, żebyś tu tanio kupił auto. Skręci na 170.000 i zaraz się sypie wszystko- każdy się dziwi, że nie trwałe i drogie, ale jak trafisz na uczciwe auto z przebiegiem 200.000 km to nie będziesz narzekał i dużo Ci jeszcze posłuży. Druga sprawa to, że zamiast jak wyżej piszą koledzy kupić wachacze np. firmy Lemforder to w Polsce ktoś kupi najtańsze podróbki, które są tragicznej jakości. Spokojnie nawet po Polsce zrobisz na dobrym, droższym zawieszeniu zrobisz 100.000 - 130.000 km.
Nie wysysam tego z palca. Moi rodzice mieli 3 x Passat B5 (1x3B przed liftingiem i 2x3BG po liftingu) silniki też były różne(wszystkie TDI): AKN 110 KM, AVF 130 KM i AKN 150 KM i Audi A4 B6 1.9 TDI 130 KM AWX. Więc coś na ten temat mogę powiedzieć.
Kolejną sprawą jest łatwość podnoszenia mocy w w/w silnikach. Więc jak 110 KM będzie Ci mało, małym nakładem zrobisz chiptuning podnoszący moc o ok. 30%.
Radzę Ci osobiście pojechać po auto na zachód, bo w Polsce nie masz szans na kupienie nie kombinowanego auta, nawet te świeżo sprowadzone są wypucowane i podrobione.
P.S. : Pamiętaj, że w ASO Audi/VW po numerze VIN sprawdzisz autentyczność przebiegu i historię serwisową auta.
Życzę powodzenia w zakupach.
Nie wysysam tego z palca. Moi rodzice mieli 3 x Passat B5 (1x3B przed liftingiem i 2x3BG po liftingu) silniki też były różne(wszystkie TDI): AKN 110 KM, AVF 130 KM i AKN 150 KM i Audi A4 B6 1.9 TDI 130 KM AWX. Więc coś na ten temat mogę powiedzieć.
Kolejną sprawą jest łatwość podnoszenia mocy w w/w silnikach. Więc jak 110 KM będzie Ci mało, małym nakładem zrobisz chiptuning podnoszący moc o ok. 30%.
Radzę Ci osobiście pojechać po auto na zachód, bo w Polsce nie masz szans na kupienie nie kombinowanego auta, nawet te świeżo sprowadzone są wypucowane i podrobione.
P.S. : Pamiętaj, że w ASO Audi/VW po numerze VIN sprawdzisz autentyczność przebiegu i historię serwisową auta.
Życzę powodzenia w zakupach.