Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 ABT] Pasek spężarki od klimatyzacji

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
GregorGM
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 26 sie 2008, 02:26

[80 B4 ABT] Pasek spężarki od klimatyzacji

Post autor: GregorGM » 28 mar 2009, 16:38

Wziąłem się za lekkie naprawy w swoim autku, doszedłem do wniosku że potrzebuję wymienić pasek kompresora, i mam mały problem. Po pierwsze zdziwiło mnie to że układ nie posiada żadnego napinacza, całość zamocowana jest tylko 4 śrubami. Druga rzecz, odczytałem z paska wymiar 12,5X805 La, w Etce nie znalazłem wymiarów tego paska dla silnika 4 cylindrowego, pozatym nie mogę takiego paska nigdzie namierzyć, mój silnik to ABT,. Jak w Google wpiszę te wymiary to niewiele się pokazuje. Z dętki go chyba nie wystrugam więc proszę o pomoc w namierzeniu tego paska widma. ;-)
Ostatnio zmieniony 29 mar 2009, 21:33 przez GregorGM, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
krzycho
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 143
Rejestracja: 07 mar 2009, 15:59
Kontakt:

Post autor: krzycho » 28 mar 2009, 17:14

doszedłem do wniosku że potrzebuję wymienić pasek kompresora
Rozumiem, że to żart <ok>
jeśli znalazłeś kompresor w ABT to nie bierz się za wymiane paska :shock:

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 28 mar 2009, 17:33

GregorGM pisze:Po pierwsze zdziwiło mnie to że układ nie posiada żadnego napinacza
Regulacja naciągu paska odbywa sie poprzez zmianę ilości podkładek dystansowych. Tak jak w maluchu.
Ostatnio zmieniony 28 mar 2009, 20:39 przez czarekj, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
czester-11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 479
Rejestracja: 15 mar 2007, 23:09
Lokalizacja: Olsztyn/Gdańsk

Post autor: czester-11 » 28 mar 2009, 18:02

krzycho pisze:jeśli znalazłeś kompresor w ABT to nie bierz się za wymiane paska :shock:
od klimy..ale ja bym to nazwał agregatem raczej..

Awatar użytkownika
krzycho
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 143
Rejestracja: 07 mar 2009, 15:59
Kontakt:

Post autor: krzycho » 28 mar 2009, 18:43

Jeśli chodzi o sprężarkę klimy to zgadzam się :mrgreen:
Jest jak mówi poprzednik regulacja przez podkładki <ok>

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 28 mar 2009, 20:40

Pasek 13x800 jest za krótki.
Ja bym Ci polecił zakup paska w serwisie.

GregorGM
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 26 sie 2008, 02:26

Post autor: GregorGM » 28 mar 2009, 20:49

Ok bardzo śmieszne to było panie krzycho , może to i nie kompresor a sprężarka klimy, jednak ja mechanikiem nie jestem ale zawsze próbuję sam naprawić co się da dwóch lewych rąk nie mam, chciałem jakieś informacje uzyskać skoro i tak wiecie o co chodzi to po co ta ironia. A na marginesie wpisz sobie szanowny panie sprężarka w Etce audi 80 94 r. to uzyskasz 0 wyników :evil: także nie wiem jak szukać tego czegoś co nazwałem kompresorem.
Czyli rozumiem że naciąg uzyskuje się poprzez podkładki dystansowe. I pewnie pozostanie mi wizyta w serwisie, bo z tym paskiem może być problem.

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 28 mar 2009, 22:03

GregorGM pisze:Czyli rozumiem że naciąg uzyskuje się poprzez podkładki dystansowe. I pewnie pozostanie mi wizyta w serwisie, bo z tym paskiem może być problem.
Jak znajdziesz coć ciekawego, poza serwisem to daj znać. Mam na myśli pasek oczywiście. Uważaj z naciągiem by nie uszkodzić sprężarki.

GregorGM
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 26 sie 2008, 02:26

Post autor: GregorGM » 29 mar 2009, 17:17

Narazie wszelkie poszukiwania prowadzą mnie do serwisu, pewnie ten brak naciągu jest podyktowany tym żeby za mocno paska nie napinać ze względu na możliwość uszkodzenia sprężarki.

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 29 mar 2009, 17:28

czarekj pisze:GregorGM napisał/a:
Czyli rozumiem że naciąg uzyskuje się poprzez podkładki dystansowe. I pewnie pozostanie mi wizyta w serwisie, bo z tym paskiem może być problem.


Jak znajdziesz coć ciekawego, poza serwisem to daj znać. Mam na myśli pasek oczywiście. Uważaj z naciągiem by nie uszkodzić sprężarki.
Koledzy, ja u siebie mam założony pasek Gates od klimy. W sklepie też nie potrafili mi dobrać, bo w żadnym katalogu nie mogli takiego znaleźć, ale wystarczyło zdemontować pasek i wtedy dobrać taki sam rozmiar i jest OK.
Obrazek

GregorGM
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 26 sie 2008, 02:26

Post autor: GregorGM » 29 mar 2009, 21:31

właśnie problem polega na tym że nie mogę dobrać rozmiaru 12,5x805 jutro zadzwoni do mnie szwagier, pracuje w serwisie Skody pod Krakowem, może on coś mi poradzi.

Sprawa nie wygląda dobrze, faktycznie ten pasek to niezły numer ciężki do dostania. Szwagier dzwonił i jak narazie szuka zamiennika, oryginał może być drogi, jak narazie poruszył swoje znajomości w serwisach na terenie Krakowa, szukają jakiegoś zamiennika między innymi GATES tak jak na zdjęciu. Kolejnej wiadomości oczekuję jutro o rezultatach poszukiwań powiadomię.

KaSa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 13 sty 2008, 20:16

Post autor: KaSa » 09 kwie 2009, 09:10

Witam.
Gdy ja wymieniałem pasek to podałem tylko rocznik, typ i i rodzaj silnika a w sklepie sami znaleźli odpowiedni pasek do klimy.. z Contitech'a.

Ja mam inne pytanie: W których miejscach trzeba się podpiąć do klimatyzacji żeby ja napełnić? Mają być 2 zawory. Jeden jest na widoku ale drugiego nie mogę znaleźć. Czy możecie mi pomóc?
Audi 80, rocznik '92, silnik ABT.

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 09 kwie 2009, 09:22

W naszych autkach jest tylko 1 zawór wysokiego cisnienia na skraplaczu do napełniania klimy.

KaSa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 13 sty 2008, 20:16

Post autor: KaSa » 09 kwie 2009, 17:25

Witam ponownie i dziękuję za szybka odpowiedź..
Czy wymienialiście czynnik chłodzący w klimatyzacjach w których pracował R12?
Z tego co wiem to jest on teoretycznie niedostępny.. czym nabijacie takie układy?

W necie znalazłem taki opis zamienników:
"...W przypadku instalacji na R12 (tzw. "freon") istnieją 2 sposoby ich utrzymania w ruchu:

1. Przezbrajanie (ang. retrofit) - czyli operacja polegająca na modyfikacji konstrukcji istniejącej instalacji i przystosowaniu jej do pracy z nowym ziębnikiem. Operacja ta, poza wymianą ziębnika, obejmuje najczęściej wymianę oleju oraz niektórych elementów instalacji, np. filtra odwadniacza, zaworu rozprężnego, elementów uszczelniających, etc.

2. Zastępowanie (ang. drop-in) - operacja polegająca na wymianie w działających już urządzeniach tylko ziębnika, bez jakichkolwiek modyfikacji instalacji. Alternatywny ziębnik musi być więc obojętny wobec zastosowanych w urządzeniu materiałów konstrukcyjnych oraz kompatybilny z zastosowanym środkiem smarnym.

R134a
Zamiennik R12 (retrofit).
Zła tolerancja materiałowa niektórych tworzyw sztucznych, a także cynku, magnezu i ołowiu.

R401A (MP39)
Zamiennik R12 (retrofit)

R406A
Zamiennik R12 (drop-in)
Dopuszczony do stosowania do 2030 roku.

R409A
Zamiennik R12 (drop-in)
Przeznaczony urządzeń skonstruowanych na R12 umożliwiającym łatwe zastąpienie R 12 bez wymiany oleju.
Nie jest przeznaczony do napełniania nowych urządzeń. Zgodnie z Protokołem Montrealskim dopuszczony do stosowania do 2030 roku (w krajach Unii Europejskiej do 2015 roku). jedna z nazw handlowych to np FORANE FX56

R413A
Zamiennik R12 (drop-in)
DuPont ISCEON MO49 - klimatyzacja samochodowa, AGD - wymiana czynnika bez ingerencji w układ, bez wymiany oleju

Najlepiej jednak użyć tego, do czego system był zbudowany przez producenta, czyli czynnika R12 :o)..."

GregorGM
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 26 sie 2008, 02:26

Post autor: GregorGM » 09 kwie 2009, 19:23

Witam dziś dostałem ten pasek od szwagra z Krakowa, załatwił mi to w jednym z serwisów po znajomości wyszło niecałe 45 zł, bez podobno w granicach 60zł. Co do klimatyzacji na dniach pojadę na przegląd i napełnienie swojej klimy i tu mi zadałeś kolejną szpilę, ciekawe czy w tym serwisie gdzie będę to robił wiedzą że tego czy innego środka nie można używać. Nie jest to super serwis ot jeden z wielu w moim mieście, mam nadziej że kaszany nie odwalą.

Kila chwil wyszukiwarka i na forum już znalezione
Po 1992 roku wszystkie mają R134A, mój to rocznik 94 więc wszystko jasne.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl