[B3] Reduktor gazu
[B3] Reduktor gazu
Witam. Mam pytanie odnosnie reduktora. A wiec musze zmienic reduktor i tu sie pytam czy musze na taki sam jak mam pod maska czy moge na inny ?? Na co mam zwrocic uwage przy zakupie aby wszystko bylo ok ?? Nie znam sie na tym wiec prosze o pomoc . Z gory wielkie dzieki
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Możesz wsadzić inny. Najważniejsze, żeby był odpowiedni do mocy Twojego silnika. Moc jest podawana jako jeden z parametrów reduktora. Sprawa druga to kwestia generacji Twojej instalacji (o której oczywiście nie napisałeś ani słowa :evil: ) Jeśli masz I generację, a silnik na gaźniku to w zależności od przełącznika w kabinie możesz kupić zarówno reduktor tzw. pneumatyk jak i tzw. elektronik ale jeśli masz II generację to należy kupić tzw. elektronik. Trzecia sprawa to filtr gazu. Jeśli u siebie masz filtr zintegrowany z dotychczasowym reduktorem to takiego reduktora (z filtrem) musisz szukać, jeśli filtr masz oddzielnie to szukaj reduktora bez filtra.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 32
- Rejestracja: 26 lis 2008, 20:33
- Lokalizacja: Bochnia
Witam. Na początku dziekuje za odpowiedzi ktore ostatecznie mnie przekonaly a takze co nie co poduczyly na ten temat. Ja wiem tyle ze pod maska mam reduktor firmy elpigaz i mysle nad jego zakupem ale nie wiem czy prawidlowo mysle?? A co do generacji to sie dowiem bo zbytnio nie jestem w tych tematach a co najwazniejsze auto kupilem zaledwie pare dni temu. Ale z tego co widze to czy I generacji czy II mozna zakupic reduktor tzw elektronik . A wlasnie takie mam na oku z czego 2 sa firmy lovato oraz elpigaz. Teraz zostaje mi tylko dowiedzenie sie czy mam ten filtr gazu zintegrowany z reduktorem czy tez nie . Jeszcze raz wielkie dzieki
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Niekoniecznie. Proszę nie wprowadzać ludzi w błąd. Wystarczy zasilanie cewki zaworu na reduktorze zapodać z cewki elektrozaworu na filtrze i po sprawie. Wcale nie ma potrzeby zmiany przełącznika ani wiązki.oczko69 pisze:w wypadku montazu "elektronika" trzeba zmienic wyłącznik w kabinie oraz wiązkę elektryczną...
- tokarka606
- Forum Audi 80
- Posty: 606
- Rejestracja: 07 mar 2009, 09:21
- Lokalizacja: ZKO
Najlepszy reduktor jest z jednym wężem grubym podającym gaz i cienkim otwierającym zawór w reduktorze za pomocą membrany pod wpływem podciśnienia.Miałem kiedyś w golfie reduktor z dwoma grubymi wężami które wchodziły do miksera dodatkowo elektronik,nigdy w życiu większej (...) nie spotkałem.Nie pozwalał na żadną ingerencje i wymagał miksera o średnicy 35mm ,a miałem GTI...
Hamuj się kolego!
Hamuj się kolego!
Ostatnio zmieniony 27 mar 2009, 21:49 przez tokarka606, łącznie zmieniany 1 raz.
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
tokarka606, proszę bez wulgaryzmów! Po drugie
Co ma piernik do wiatraka. Podziękuj temu kto Ci tamten reduktor dobierał.tokarka606 pisze:Miałem kiedyś w golfie reduktor z dwoma grubymi wężami które wchodziły do miksera dodatkowo elektronik,nigdy w życiu większej ... (moja edycja) nie spotkałem.Nie pozwalał na żadną ingerencje i wymagał miksera o średnicy 35mm ,a miałem GTI...
I znowu nie widzę powodu, dla którego "pneumatyk" jest lepszy od "elektronika". Nie wiem czy zauważyłeś ale są reduktory tego samego producenta praktycznie identyczne i różnią się właśnie sposobem otwarcia zaworu I komory ale poza tym ich praca jest identyczna i nie ma znaczenia który zastosujesz oba będą dokładnie tak samo podawały gaz.tokarka606 pisze:Najlepszy reduktor jest z jednym wężem grubym podającym gaz i cienkim otwierającym zawór w reduktorze za pomocą membrany pod wpływem podciśnienia.
- tokarka606
- Forum Audi 80
- Posty: 606
- Rejestracja: 07 mar 2009, 09:21
- Lokalizacja: ZKO
Witam,Danek bardzo mądrze piszesz na temat reduktora,filtra itd.,ale to że nie wiesz jak reduktory współpracują z mikserami mnie dziwi,pozdrawiamDanek pisze:Możesz wsadzić inny. Najważniejsze, żeby był odpowiedni do mocy Twojego silnika. Moc jest podawana jako jeden z parametrów reduktora. Sprawa druga to kwestia generacji Twojej instalacji (o której oczywiście nie napisałeś ani słowa :evil: ) Jeśli masz I generację, a silnik na gaźniku to w zależności od przełącznika w kabinie możesz kupić zarówno reduktor tzw. pneumatyk jak i tzw. elektronik ale jeśli masz II generację to należy kupić tzw. elektronik. Trzecia sprawa to filtr gazu. Jeśli u siebie masz filtr zintegrowany z dotychczasowym reduktorem to takiego reduktora (z filtrem) musisz szukać, jeśli filtr masz oddzielnie to szukaj reduktora bez filtra.
Podejrzewam, że to był układ zasilania z kompensacją.tokarka606 pisze:Miałem kiedyś w golfie reduktor z dwoma grubymi wężami które wchodziły do miksera dodatkowo elektronik,nigdy w życiu większej
W takim razie podziekuj gazownikom za odpowiedni dobór grubości węża kompensacji. W tym układzie istotna jest objetość przestrzeni od strony "atmosfery" i nie może być dowolnie duża.
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
A to dobre . Na jakiej podstawie tak sądzisz?tokarka606 pisze:ale to że nie wiesz jak reduktory współpracują z mikserami mnie dziwi
Zdziwiony? A mnie już chyba nic nie zdziwi .
Są też miksery dwugardzielowe (taki od razu przyszedł mi na myśl) ale w tym akurat przypadku zapewne masz Czarku rację, że drugi wąż to kompensacja. Jeśli tak było to dalej można dać gazownikowi medal za partactwo, a nie zwalać winę na wersję miksera tzw. "elektronik'a".czarekj pisze:Podejrzewam, że to był układ zasilania z kompensacją.