Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 2.0 6A] Obroty pytanie

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
bandzior
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 189
Rejestracja: 11 gru 2006, 12:49
Lokalizacja: Śląsk

[B3 2.0 6A] Obroty pytanie

Post autor: bandzior » 29 mar 2009, 10:42

Muszę jeszcze momęczyć kolegów którzy mają większe doświadczenie w tym silniku niż ja.\
Mianowicie pytane mam o obroty.

Jak dam na luz to obroty spadają do ok 1100 o dopiero jak się zatrzymają koła to spadają do 800-900 dzieje się tak często ale nie zawsze. Czy to norma czy mam gdzieś szukać usterki??

krzysztofNH
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 87
Rejestracja: 19 lis 2008, 20:34
Lokalizacja: KRAKÓW

Post autor: krzysztofNH » 29 mar 2009, 11:35

Bandzior a Ty masz gaz??;>
Szczerze mówiąc jedyne co mi teraz przychodzi do głowy to przeczyścić krokowca może pomoże ;-)
Pozdro.

Awatar użytkownika
bandzior
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 189
Rejestracja: 11 gru 2006, 12:49
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: bandzior » 29 mar 2009, 11:56

NIe mam gazu.
A gdzie jest krokowiec?? Wstyd się przyznać ale nie znam tego silnika jeszcze.

krzysztofNH
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 87
Rejestracja: 19 lis 2008, 20:34
Lokalizacja: KRAKÓW

Post autor: krzysztofNH » 29 mar 2009, 12:08

Aaaa tam wstyd nie od razu Kraków zbudowali ;-)
Krokowca masz<patrząc od przodu samochodu zaraz za z prawej strony kopułki. Dochodzą do niego dwa gumowe węże oraz kostka dwu pinowa. A jest wsadzony w taka gumowa objemkę. Musisz ściągnąć oba te przewody wypiąć wtyczkę i wyciągnąć. Czyścisz go naftą, pozostawiasz na całą noc w niej, następnego dnia wyciągasz suszysz bądź przedmuchasz pod wysokim ciśnieniem<jeśli masz taką możliwość> i delikatnie pryśnij WD-40. I po sprawie :mrgreen:

Awatar użytkownika
bandzior
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 189
Rejestracja: 11 gru 2006, 12:49
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: bandzior » 29 mar 2009, 12:15

Dzięki wielkie. Miałem z nim do czynienia przy wymianie czujnika temp. :)

krzysztofNH
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 87
Rejestracja: 19 lis 2008, 20:34
Lokalizacja: KRAKÓW

Post autor: krzysztofNH » 29 mar 2009, 12:46

Niema za co ;-) Mam tylko nadzieje ze to pomoże. Jak coś to melduj o efektach.
Pozdro.

Awatar użytkownika
bandzior
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 189
Rejestracja: 11 gru 2006, 12:49
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: bandzior » 29 mar 2009, 20:01

Dam znać ale jakby co to inne sugestie mile widziane :)

ysiul
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2576
Rejestracja: 14 wrz 2008, 09:10
Lokalizacja: Hrubieszów
Kontakt:

Post autor: ysiul » 29 mar 2009, 20:13

u mnie tak się nie raz dzieje ale tylko na LPG a na PB normalnie wiec to dziwne <idea>

Awatar użytkownika
k44761
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 684
Rejestracja: 16 kwie 2007, 21:41
Lokalizacja: DLU / DKA

Post autor: k44761 » 29 mar 2009, 22:23

tak ma być w tym silniku. obroty powinny spadać do 1250, jak całkowicie zatrzymasz koła (czujnik prędkości w skrzyni = 0) obroty mają spaśc do 900.

krzysztofNH
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 87
Rejestracja: 19 lis 2008, 20:34
Lokalizacja: KRAKÓW

Post autor: krzysztofNH » 30 mar 2009, 10:41

k44761 O tym szczerze mowiac nie slyszalem wiec przepraszam za wprowadzenie w blad kolege. Ale mam teraz takie pytanie w takim badz ukladzie<jesli dobrze rozumie> ten czujnik powinien reagowac za kazdym razem i utrzymywac te obroty do chwili zatrzymania auta,ale tak nie jest :shock: dlaczego??

ysiul
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2576
Rejestracja: 14 wrz 2008, 09:10
Lokalizacja: Hrubieszów
Kontakt:

Post autor: ysiul » 30 mar 2009, 10:51

jeżeli k44761, tak pisze o tym czujniku to może po prostu jest on już nie pierwszej młodości albo może kabelek gdzieś nie łączy bo jak podejrzewam to ta cześć z założenia powinna działać do końca życia samochodu(czego żaden producent nie podaję kiedy jest ten koniec <idea> )

Awatar użytkownika
bandzior
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 189
Rejestracja: 11 gru 2006, 12:49
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: bandzior » 30 mar 2009, 10:58

U mnie właśnie tak jest nie zawsze to jest 1250 ale między 1200 a 1000 powiedzmy i zawsze jak tylko koła się zatrzymają to obroty spadają.

Awatar użytkownika
k44761
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 684
Rejestracja: 16 kwie 2007, 21:41
Lokalizacja: DLU / DKA

Post autor: k44761 » 30 mar 2009, 13:05

chodziło mi o czujnik prędkości w skrzyni (impulsator). jeśli byłby zepsuty, źle wskazywał by prędkościomierz.
ten czujnik wykorzystywany jest do informowania ECU o prędkości pojazdu, klimatronika o prędkości pojazdu (kompensacja zmian temperatury podczas ruchu) oraz do zegarów i radia.

powtarzam raz jeszcze. w silniku 6A i ACE tocząc się na luzie po puszczeniu pedału gazu (stycznik wolnych obrotów przy przepustnicy zmiana stanu z 0 na 1) silnik powinien mieć 1100-1250 obrotów, po zatrzymaniu (V=0) obroty powinny spaść na 900-950 obrotów. jest to sytuacja zupełnie normalna i poprawna.

Awatar użytkownika
bandzior
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 189
Rejestracja: 11 gru 2006, 12:49
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: bandzior » 30 mar 2009, 16:10

Bardzo mnie to cieszy :) ale nie mogę się powstrzymać od pytania: Dlaczego ??? Czy wiemy co konstruktor miał na myśli??

Awatar użytkownika
k44761
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 684
Rejestracja: 16 kwie 2007, 21:41
Lokalizacja: DLU / DKA

Post autor: k44761 » 30 mar 2009, 19:57

aby wyeliminować szarpanie podczas wbijania biegu jak masz wolne obroty a się toczysz. odpada wtedy problem z niestabilnością dawki paliwa podczas puszczania sprzęgła w momencie gdy stycznik wolnych obrotów jest w pozycji 1. drugą sprawą jest fakt, że możesz toczyć się na biegu z puszczonym gazem a silnik się nie dławi.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl